آب چغندر برای درمان اختلال نعوظ مفید است

آب چغندر برای درمان اختلال نعوظ مفید است

اختلال نعوظ زمانی اتفاق می افتد که مرد در طی فعالیت جنسی نتواند نعوظ را نگه دارد و در فعالیت جنسی دچار مشکل شود. آیا آب چغندر می تواند در درمان این مشکل موثر باشد؟
ترکیبات موجود در آب چغندر می توانند مزایای بسیاری برای بدن انسان داشته باشند و برخی از آن ها می توانند این گفته بسیاری از مردان که می گویند آب چغندر در درمان اختلال نعوظ به آن ها کمک کرده، را  توضیح دهند.

خواص آب چغندر برای اختلال نعوظ

بهتر است پیش از هرچیز بگوییم که در حال حاضر هیچ شواهد علمی قوی برای حمایت از این ادعا که می گوید آب چغندر برای اختلال نعوظ مفید است، وجود ندارد. با این حال بسیاری از مردان می گویند که نوشیدن آب چغندر به طور مرتب به آن ها کمک می کند تا نعوظ را به خوبی انجام دهند. این خاصیت ممکن است به دلایل زیر باشد:

 

نیتریک اکسید

آب چغندر در تولید نیتریک اکسید به بدن کمک می کند. نیتریک اکسید اغلب برای باز کردن عروق خونی استفاده می شود و به عنوان یک مکمل غذایی برای اختلال نعوظ به فروش می رسد. نیتریک اکسید کمک می کند تا فشار لازم برای حفظ نعوظ در کورپوس کاورنوزوم ایجاد شود.
کورپوس کاورنوزوم یک بافت اسفنجی در آلت مردانه است که در طول نعوظ، خون به آن وارد می شود. در این بافت اسفنجی باید فشار کافی داشته باشیم تا خون به دام افتاده و نعوظ ادامه یابد. نیتریک اکسید این فشار را به وجود می آورد.
آب چغندر قرمز ممکن است به این امر کمک کند زیرا دارای نیترات زیادی است و بدن این نیترات را به نیتریک اکسید تبدیل می کند.

کاهش فشار خون

فشار خون بالا ممکن است نعوظ را تحت تأثیر قرار دهد و افزایش شدید خون رسانی به آلت تناسلی مانع از ایجاد نعوظ کافی شود.
تحقیقات نشان داده است که خوراکی هایی مانند چغندر قرمز که نیترات زیادی دارند می توانند فشار خون افراد مبتلا به فشارخون را کاهش دهند. نوشیدن یک فنجان آب چغندر در روز می تواند برای این امر کافی باشد. در مواردی که اختلال نعوظ ناشی از فشار خون بالا است، نوشیدن آب چغندر از نظر تئوری علائم اختلال را کاهش می دهد.

گوانوزین مونوفسفات سیکلیک

گوانوزین مونوفسفات سیکلیک (Cyclic guanosine monophosphate) به عروق خونی کمک می کند تا خون رسانی به آلت تناسلی را افزایش دهند. بسیاری از داروهای درمان اختلال نعوظ را با گوانوزین مونوفسفات سیکلیک می سازند.
یک مطالعه که اخیرا انجام شده نشان داد که مواد غذایی دارای نیترات بالا ممکن است مقدار گوانوزین مونوفسفات سیکلیک را در بدن مردان افزایش دهند و این به این معناست که مواد غذایی مانند چغندرها به طور بالقوه می توانند به مردان در نگه داشتن نعوظ کمک کنند.

آب چغندر برای درمان اختلال نعوظ مفید است
آب چغندر علاوه بر موثر بودن بر درمان اختلال نعوظ دارای خواص دیگری هم می باشد

نحوه استفاده از آب چغندر برای اختلال نعوظ

مانند بسیاری از آبمیوه ها و آب سبزیجات، هرچه تازه تر آب گیری انجام شود و مصرف شود بهتر است. آب چغندر دارای طعمی تقریبا تلخ است و برای بسیاری از افراد می تواند ناخوشایند باشد. برای بهبود طعمش می توان آن را با آب میوه های سیب یا پرتقال مخلوط کرد تا شیرین تر شود.
آب چغندر می تواند به تنهایی یا با آبمیوه ها و آب سبزیجات دیگر مصرف شود. بسیاری آن را با آب سبزیجات ریشه دار دیگری مانند هویج و تربچه ترکیب می کنند.
هیچ دستورالعملی برای مصرف روزانه آب چغندر وجود ندارد اما با این حال نوشیدن آب چغندر قند به میزان زیاد می تواند خطرناک باشد.

اگر در حال استفاده از داروهایی هستید که پزشکتان به شما توصیه کرده است، حتما پیش از شروع به مصرف آب چغندر از پزشکتان مشورت بگیرید، زیرا ممکن است مصرف آن تاثیر داروهایتان را تغییر دهد.

خواص آب چغندر برای سلامتی

چغندر غیر از کمک به درمان اختلال نعوظ دارای خواص زیادی برای بدن است و از مهم ترین مواد موجود در آن می توان موارد زیر را نام برد.:

  • اسید فولیک یا فولات (ویتامین B9)
  • منگنز
  • پتاسیم
  • مس
  • آهن

همچنین چغندر دارای فیبر و پروتئین فراوانی است که می توانید آن را در رژیم غذایی سالم خود جای دهید. مقدار فراوانی از فیبر موجود در مواد غذایی معمولا پس از آب گرفتن از بین می روند اما شما می توانید چغندر را در سوپ، ترشی و در غذاهای مختلف استفاده کنید.
ترکیباتی به نام بتالین در چغندرها وجود دارند دارای مزایای زیادی برای بدن هستند. همانطور که یک مطالعه نشان داده، این ترکیبات ممکن است آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی به همراه داشته باشند حتی ممکن است در برابر برخی از سرطان ها از شما محافظت کنند، اگر چه تحقیقات بیشتری برای تایید این ادعاها نیاز است.

خطرات و ملاحظات آب چغندر

اکثر مردم به صورت مدیریت شده می توانند از آب چغندر به طور ایمن و منظم و بدون عوارض جانبی استفاده کنند.
شایعترین عارضه جانبی که گزارش شده است حالتی به نام بیتوریا (beeturia) می باشد که موجب قرمز شدن رنگ ادرار می شود که اصلا جای نگرانی ندارد و هروقت که مصرف چغندر متوقف شود این رنگ هم از بین می رود.
نیترات ها می توانند رگ های خونی را گشاد کرده و فشار خون را پایین بیاورند، بنابراین هرکسی که برای درمان فشار خون بالا دارو مصرف می کند باید قبل از مصرف آب چغندر با پزشک خود صحبت کند.
افراد مبتلا به دیابت باید بدانند که قند موجود در چغندر قند زیاد است و هنگامی که آن ها آب چغندر می خورند، به غلت اینکه بیشتر فیبر آن از بین می رود می تواند موجب افزایش قند خون شدید شود.
کسانی که سابقه سنگ های ادراری ناشی از اگزالات کلسیم داشته باشند باید قبل از مصرف آب چغندر با پزشک خود صحبت کند. چغندرها دارای اگزالات زیادی هستند که ممکن است به کلسیم در کلیه ها متصل شوند و سنگ ها را تشکیل دهند.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.