10 درمان بوی بد واژن در خانه

10 درمان بوی بد واژن در خانه

بوی بد واژن یکی از مشکلات شایع در روابط زناشویی می باشد که هم باعث خجالت کشیدن خانم ها و هم آزار آقایان می شود. در نتیجه می تواند روابط جنسی را تحت الشعاع قرار دهد و کیفیت زندگی مشترک را کاهش دهد. در بیشتر موارد علت اصلی بوی بد واژن، عفونت واژینال می باشد اما این مشکل می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که تا حد زیادی قابل درمان در خانه هستند.

داشتن واژن سالم می تواند به زندگی مشترک با کیفیت، بارداری و احساس سلامت و شادابی کمک کند و دارای اهمیت فراوانی می باشد. اما شاید مهم ترین مشکلی که ایجاد می کند، کاهش اعتماد بنفس خانم ها باشد. بوی بد واژن در بسیاری از موارد می تواند در خانه و به آسانی درمان شود و نیازی به مراجعه به دکتر نداشته باشید.

البته این طبیعی است که واژن مقدار کمی بو داشته باشد، اما این بو به هیچ عنوان آزار دهنده نخواهد بود و الزاما بوی نامطبوعی نیست. اما در صورتی که بوی واژن خیلی زننده و باشد و بویی مشابه بوی ماهی داشته باشد باید نگران بود و برای درمانش اقدام کرد.

بوی بد واژن (بوی غیر طبیعی) معمولا با علائمی همچون سوزش، خارش و یا درد همراه اشت. پس نیازی نیست خیلی حساسیت به خرج دهید و بی دلیل نگران باشید.


 

10 درمان بوی بد واژن

بوی بد واژن اغلب بعد از رابطه جنسی زیاد می شود و می تواند در طول دوران قاعدگی کم و زیاد شود. بسیاری از زنان برای درمان این مشکل از لوسیون ها و درمان های شیمیایی استفاده می کنند که در بسیاری از موارد باعث ایجاد آلرژی و حساسیت می شوند.

بهتر است به جای این گونه مواد، از درمان های خانگی که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت استفاده کنید.

 

1. سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده است که می تواند در مبارزه با بوی بد واژن به شما کمک کند. یکی از دلایل بوی بد واژن حضور باکتری ها می باشد که سرکه سیب می تواند آن ها را از بین ببرد. در هر بار حمام کردن، یک لیوان آب را با دو قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید و واژن را با آن شستشو دهید.

 

2. جوش شیرین

جوش شیرین می تواند PH واژن را تنظیم کند. هنگامی که میزان PH متعادل باشد، بوی بد واژن از بین می رود. نصف فنجان جوش شیرین را در وان حمام ریخته و حدود 15 تا 20 دقیقه واژن را در معرض آن قرار دهید تا خیس بخورد و سپس آن را شستشو دهید و کاملا خشک کنید.

 

3. پروبیوتیک ها

همه ما می دانیم که پروبیوتیک ها برای سلامت بدن بسیار مفیدند اما آیا می دانستید که پروبیوتیک ها می توانند بوی بد واژن را از بین ببرن؟ موادی که حاوی پروبیوتیک ها هستند برای این کار مناسب هستند که در دسترس ترین آن ها در ایران، ماست های پروبیوتیک می باشند. این مواد باعث از بین رفتن چندین نوع باکتری می شوند که از عوامل اصلی بوی واژن می باشند. همچنین پروبیوتیک ها توانایی تنظیم سطح PH نیز می باشند.

 

4. سرکه سفید و نمک دریایی

زمانی که از درمان های خانگی صحبت می کنیم، حتما سرکه سفید در لیست خواهد بود. سرکه سفید می تواند پروتئین هایی که باعث ایجاد بوی بد واژن شده اند را از بین ببرد. همچنین سطح PH را متعادل می کند و در نتیجه مشکل را برطرف می کند.

نصف فنجان سرکه سفید را با مقداری نمک دریایی مخلوط کرده و به وان حمام اضافه کنید. توجه داشته باشید که آب مورد استفاده باید ولرم باشد. این کار را چندبار در هفته تکرار کنید تا به نتایج بهتری برسید.

 

5. روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچ قوی و همچنین ضد عفونی کنندگی قوی می باشد. این روغن به شما کمک می کند تا از شر باکتری ها و قارچ هایی که موجب ایجاد بوی بد واژن شده اند خلاص شوید.

چندقطره روغن درخت چای را با مقداری آب مخلوط کرده و بر روی یک پد پنبه ای قرار دهید. سپس پد مورد نظر را بر روی قسمت خارجی واژن بگذارید. دقت داشته باشید که این مواد به کشاله ران برخورد نکنند زیرا می توانند موجب بروز حساسیت شوند.

 

6. سیر

شاید بپرسید که خود سیر دارای بویی نسبتا ناخوشایند است! چطور ممکن است به درمان بوی بد واژن کمک کند؟! باید بگوییم که سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری قدرتمندی می باشد. سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است و می تواند به درمان بوی بد واژن کمک فراوانی کند.

سیر را به صورت خام یا پخته در برنامه غذایی خود قرار دهید و سعی کنید هر روز در غذاهایتان از آن استفاده کنید.

 

7. میوه های تازه و سبزیجات

مصرف میوه و سبزیجات تازه به صورت مستمر می تواند سلامت کلی و سلامت واژن را تضمین کند. ویتامین C موجود در برخی میوه ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. سبزیجاتی سبز رنگ همیشه باید مصرف شوند زیرا گردش خون را افزایش داده و موجب کاهش خشکی واژن می شوند. سعی کنید مقداری زیادی اسفناج و سبزیجات سبز رنگ را به صورت سالاد مصرف کنید. آووکادو یک محرک جنسی و کمک کننده به سلامت واژن است و خطر عفونت و رشد باکتری را کاهش می دهد.

 

8. آجیل

مصرف روزانه آجیل باعث از بین رفتن خشکی واژن می شود زیرا سرشار از ویتامین E می باشد. می توانید از دانه هایی مانند تخمه آفتابگردان، بادام، گردو و فندق استفاده کنید که علاوه بر درمان بوی بد واژن به تنظیم دوره های قاعدگی نیز کمک می کنند.

 

9. آب

همیشه و همه جا به نوشیدن مقدار کافی آب در روز توصیه شده است و می شود. غشاء مخاطی واژن برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد و همیشه باید مرطوب بماند. آب به مرطوب کردن واژن کمک کرده و در نتیجه می تواند درمان بوی بد واژن را به همراه داشته باشد.

 

10. عصاره پوست چریش (نیم)

پوست درخت چریش دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی قوی است. طبق تجربیاتی که از استفاده از این عصاره به دست آمده است، تایید شده است که می تواند برای درمان بوی بد واژن مورد استفاده قرار گیرد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.