تست بارداری با خمیردندان

انجام تست بارداری با خمیردندان به علت ارزان بودن و راحتی دسترسی به آن، در میان زنان بسیار طرفدار پیدا کرده است. تست حاملگی با خمیردندان نیازمند مقداری آموزش است که در این مطلب تمامی موارد و مراحل لازم را به صورت تصویری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برای فهمیدن آنکه باردار هستید یا خیر، تست ها و آزمایشات خانگی فراوانی وجود دارند و همچنین می توانید مطلب مهم ترین علائم بارداری کدامند؟ را مطالعه نمایید، اما تست خمیردندان یک روش سریع می باشد که هنوز به طور کامل شناخته نشده است.

جالب است بدانید که برخی زنان روش تست بارداری با خمیردندان را به شدت تایید می کنند و برخی دیگر از زنان آن را کاملا اشتباه و غلط می دانند. در هر صورت این روش، یک راه آسان و ارزان برای انجام تست حاملگی است و امتحانش ضرری برایتان ندارد.

 

تست بارداری با خمیردندان چیست؟

این آزمایش خانگی برای این است که مشخص کند آیا در ادرار فرد، هورمون های بارداری یافت می شوند یا خیر. این تست حاملگی به خمیردندان ساده نیاز دارد زیرا رایحه ها و رنگ های موجود در خمیردندان های مختلف می توانند بر نتیجه آزمایش تاثیر گذار باشند و آن را تغییر دهند. در واقع این روش در چند دهه پیش مورد استفاده قرار می گرفت. در آن زمان دسترسی به آزمایشگاه و وسائل تست بارداری در مناطق دور افتاده و روستاها یافت نمی شد. (البته بخش آخر این پاراگراف در مورد کشورهای توسعه یافته صدق می کند و در کشور ایران، همچنان در بسیاری از مناطق دسترسی به پزشک و وسائل بهداشتی مناسب برای زنان وجود ندارد)

 

روش تست بارداری با خمیردندان چگونه کار می کند؟

تست بارداری با خمیردندان در واقع با مخلوط کردن ادرار با خمیر دندان و به اندازه مشخصی گذشت زمان، انجام می شود. بسته به اینکه نتیجه منفی یا مثبت باشد، خمیردندان به ادرار واکنش متفاوتی نشان خواهد داد. اگر نتیجه حاملگی مثبت باشد، خمیردندان کف می کند و حتی ممکن است کمی به رنگ آبی در بیاید و اگر هیچ تغییری نکند، جواب تست بارداری منفی است.

 

آیا تست حاملگی با خمیردندان دقیق است؟

در حالی که ممکن است این آزمایش مطلوب ترین روش برای انجام تست بارداری نباشد، اما ساده و ارزان و بی ضرر است. علاوه بر این ها سرعت به جواب رسیدن هم بسیار بالاست. انجام این تست حاملگی در خانه می تواند به شما کمک کند تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی به پزشک مراجعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که وسائل تست بارداری که در داروخانه ها هم موجود است کاملا دقیق نیستند و آن ها هم گاهی اشتباه می کنند. بنابر این تفاوت چندانی بین تست بارداری با خمیردندان و روش های دیگر آزمایش در خانه وجود ندارد. تنها راه دقیق و قطعی برای فهمیدن آنکه حامله هستید یا خیر، انجام آزمایش خون زیر نظر پزشک می باشد.

 

از چه خمیردندانی برای تست بارداری استفاده کنیم؟

خمیردندان حاوی مواد تشکیل دهنده ای است که برای تست بارداری بسیار مناسب می باشند و نکته جالب آن این است که در هر خانه ای یافت می شود. نکته مهم در مورد انتخاب خمیردندان این است که حتما رنگ آن سفید باشد و از خمیردندان های ژله ای و آن هایی که دارای مواد تشکیل دهنده متفاوتی هستند اجتناب کنید. به هیچ عنوان از خمیردندان های رنگی استفاده نکنید زیرا نتیجه تست بارداری را تغییر می دهند. در ظروفی که برای جمع آوری ادرار و خمیردندان استفاده می کنید، هیچگونه مواد شیمیایی و صابون و… نباید وجود داشته باشد، زیرا می توانند آزمایش را به طور کامل تغییر دهند.

 

آموزش تست بارداری با خمیردندان

  • لوازمی که برای انجام تست بارداری با خمیردندان احتیاج دارید عبارتند از: دو عدد ظرف یا فنجان، یک قطره چکان (در صورتی که در دسترس باشد)، یک تکه چوب تمیز یا هر وسیله دیگر برای هم زدن، یک خمیردندان سفید و یک تایمر برای تعیین دقیق زمان.
  • هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، اولین ادرار خود را در یکی از ظرف ها جمع آوری کنید. ادرار اول صبح دارای بیشترین میزان هورمون HCG (هاش سی جی) می باشد که در صورت بارداری در ادرار و خون شما وجود خواهد داشت.
  • یک قاشق چای خوری خمیردندان را در ظرفی دیگر که تمیز می باشد بریزید.
  • با استفاده از قطره چکان، چند قطره از ادرار را برداشته و بر روی خمیردندان بریزید. مقدار خمیردندان و ادرار باید به اندازه مساوی باشد. همچنین از به قطره چکان دسترسی ندارید می توانید با دقت ادرار را به خمیردندان اضافه کنید.
تست بارداری با خمیردندان

ادرار را به خمیردندان اضافه می کنیم

  • با یک تکه چوب تمیز یا هر ابزار دیگری که در اختیار دارید مخلوط را خوب هم بزنید.
تست بارداری با خمیردندان

مخلوط را خوب هم می زنیم

  • تایمر را بر روی سه دقیقه تنظیم کرده و منتظر بمانید.
  • پس از سه دقیقه به مخلوط نگاه کنید و هرگونه تغییرات از جمله کف کردن یا تغییر رنگ را در نظر داشته باشید.
  • در صورتی که باردار باشید و نتیجه مثبت باشد، مواردی مانند تغییر رنگ و کف کردن و… در مخلوط ایجاد می شوند اما در صورتی که حامله نباشید، هیچ اتفاقی در مخلوط رخ نخواهد داد.
تست بارداری با خمیردندان

نتیجه مثبت تست بارداری با خمیردندان

  • برای تایید تست بارداری با خمیردندان، به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

 

نکات مهمی که باید به آن ها دقت کنید

شما نباید اجازه دهید که این آزمایش بیش از حد طول بکشد. مدت زمان مناسب برای دریافت بهترین نتیجه بین حداکثر 3 تا 5 دقیقه می باشد. اگر زمان از دستتان در رفت و از مدت تعیین شده گذشت، بهترین کار این است که آن را کنسل کرده و تا روز بعد صبر کنید. تست بارداری با خمیردندان می تواند یک راه سریع، آسان و ارزان برای تشخیص حاملگی می باشد زیرا شما نیازی به علم و تجربه زیادی برای این کار ندارید. بهتر است از ظروف خانگی خود برای جمع آوری ادرار و مخلوط آن با خمیر دندان استفاده نکنید، زیرا ممکن است در آن ها مواد شوینده کمی باقی مانده باشد. بهترین راه استفاده از ظروف یکبار مصرف و لیوان های پلاستیکی با کیفیت است.

 

نکته پایانی در مورد تست بارداری با خمیردندان

این تست ممکن است برای شما عمل کند و برای شخصی دیگر اینگونه نباشد. بنابراین باز هم اعلام می کنیم که معتبر ترین و دقیق ترین روش برای تشخیص بارداری، مراجعه پزشک و انجام آزمایش خون می باشد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.