کالری و جدول ارزش غذایی جو دوسر

کالری و جدول ارزش غذایی جو دوسر

اگر ورزشکار باشید و به دنبال غذاهای سالم گشته باشید، حتما نام جو دوسر یا جو دوسر پرک را شنیده اید. در این مطلب ارزش غذایی جو دوسر را مشاهده خواهید کرد. با این ماده غذایی بی نظیر نوعی صبحانه تهیه می شود که قابلیت شخصی سازی فراوانی دارد. احتمالا نام «اوتمیل» را شنیده اید.

برای تهیه اوتمیل از جو دوسر پرک شده استفاده می شود. طرز تهیه آن هم بسیار آسان است. مقدار کافی جو دوسر را با مقداری شیر مخلوط می کنید و اوتمیل شما حاضر است. از این جهت می گوییم این خوراکی قابلیت شخصی سازی زیادی دارد که با همین دستور پیش فرض و ساده، شما می توانید انواع آن را تهیه کنید.

به عنوان مثال برخی از افراد ابتدا جو دوسر را می جوشانند تا مقداری نرم شود و سپس آن را با شیر سرد و کمی شکر مخلوط می کنند. برخی هم به همین مواد، قطعات میوه یا دارچین اضافه می کنند. برخی دیگر هم ترجیح می دهند بدون کار اضافه ای، فقط جو و شیر را ترکیب کرده و میل کنند.

البته از این ماده غذایی فقط برای تهیه اوتمیل استفاده نمی شود، بلکه در بسیاری از غذاهای خوشمزه دیگر مانند سوپ هم کاربرد دارد. از این رو دانستن میزان کالری جو دوسر و جدول ارزش غذایی آن می تواند بسیار با ارزش باشد.

در ادامه شما می توانید جدول ارزش غذایی جو دوسر را مشاهده کنید. این مقادیر برای ۱۰۰ گرم از این ماده می باشد.

جدول ارزش غذایی جو دوسر در ۱۰۰ گرم

کالری جو دوسر۳۸۹
کل چربی۶.۹ گرم
چربی اشباع۱.۲ گرم
چربی چند غیر اشباع۲.۵ گرم
چربی تک غیر اشباع۲.۱ گرم
کلسترول۰ میلی گرم
سدیم۲ میلی گرم
پتاسیم۴۲۹ میلی گرم
کل کربوهیدرات۶۶.۲ گرم
فیبر غذایی۱۰.۶ گرم
قند۰ گرم
پروتئین۱۶.۸ گرم
ویتامین آ۰٪
کلسیم۴٪
ویتامین دی۰٪
ویتامین ب۱۲۰٪
ویتامین ث۰٪
آهن۲۶٪
ویتامین ب۶۰٪
نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.