درمان خانگی اسهال با موثر ترین روش

درمان خانگی اسهال با موثر ترین روش

درمان خانگی اسهال با روش های طبیعی

به طور معمول زمانی که غذا به دستگاه گوارش وارد می شود، روده بزرگ بخش زیادی از آب آن را جذب می کند و اجازه خروج تمام مایعات را نمی دهد. اما گاهی اوقات این پروسه درست کار نمی کند و همراه با مدفوع، مقدار زیادی آب هم دفع می شود که به این حالت اسهال می گوییم. در این مطلب چند روش و توصیه برای درمان خانگی اسهال را با شما در میان خواهیم گذاشت تا موثر ترین روش ها را بشناسید.

چند راهکار برای درمان اسهال

  • بسیار مهم است که بتوانید مایعات بدن را با آب و الکترولیت هایی مانند سدیم، پتاسیم و کلرید جایگزین کنید. برای این کار نصف قاشق چای خوری نمک و چهار قاشق چای خوری شکر را به یک لیتر آب اضافه کنید. سپس کمی آبلیمو یا آب پرتقال به آن اضافه نمایید و خوب مخلوط کنید. در طول روز تا جایی که می توانید از این مخلوط بنوشید تا آب بدنتان از بین نرود و رو به بهبودی پیش بروید. البته در نوشیدن زیاده روی نکنید و تنها به مقدار نیازتان از آن مصرف کنید.
  • شروع به خوردن غذاهایی که حاوی الکترولیت های مورد نیاز بدنتان هستند، کنید. می توانید از آبگوشت مرغ یا ژله شروع کرده و از موارد این دست بیشتر استفاده نمایید. این غذاها حاوی نمک های لازم برای تقویت بدنتان هستند و اگر یک تا دو روز از آن ها استفاده کنید به سرعت خوب می شوید.
  • هویج یکی از موثر ترین های درمان خانگی اسهال می باشد. چند هویج نرم تهیه کرده و آن ها را به  شکل پوره در بیاورید تا مانند غذای کودک شود. در هر ساعت نصف فنجان از آن را بخورید تا معجزه اش را مشاهده کنید.
  • از ماست های پروبیوتیک استفاده کنید زیرا این نوع از ماست ها (و البته ماست های معمولی) حاوی باکتری های مفیدی هستند که در بهبود عملکرد روده بزرگ نقش مهمی دارند.
  • با یک رژیم غذایی موثر در درمان خانگی اسهال آشنا شوید: موز، برنج، پوره سیب و نان تست. موز و پوره سیب حاوی پکتین هستند که در درمان اسهال نقش مثبتی دارند. همچنین آن ها دارای فیبر زیادی می باشند. دقت داشته باشید که در زمان اسهال هرگز از آب سیب استفاده نکنید زیرا باعث تشدید اسهال خواهد شد.

از این موارد در زمان اسهال اجتناب کنید

  • آب میوه ها را کنار بگذارید. مقدار زیادی از فروکتوز می تواند هضم غذا را تسریع کرده و اسهال را تشدید نماید.
  • از مصرف غذاهایی که حاوی چربی زیادی هستند اجتناب کنید. هر غذایی که فکر می کنید چرب است را برای چند روز کنار بگذارید.

درمانگر های طبیعی اسهال

  • چای سیاه را با شکر شیرین نمایید و میل کنید. این کار باعث کاهش التهاب روده می شود.
  • تمشک حاوی تاتن می باشد که به عنوان درمان طبیعی اسهال در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. یک یا دو قاشق چایخوری چای تمشک را در ۱ یا دو فنجان آب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. چندبار در روز از این چای تهیه کرده و بنوشید.
  • از قرص های کپسولی به نام خوک طلایی استفاده کنید. این کپسول ها باعث کشته شدن باکتریهایی که اسهال را تشدید می کنند، خواهد شد. از آن ها روزی یک عدد مصرف کنید.
نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.