درمان خانگی سنگ کلیه با روش های موثر

درمان خانگی سنگ کلیه با روش های موثر

درمان خانگی سنگ کلیه در بسیاری مواقع می تواند موثر باشد و شما را درمان کند. سنگ کلیه به رسوباتی گفته می شود که در کلیه ها تشکیل می شوند. این سنگ ها باید از طریق دستگاه ادراری، دفع شوند و در بیشتر مواقع بسیار دردناک دفع می شوند.

در بیشتر موارد، سنگ کلیه با مسکن های درد، مایع درمانی و یا سایر اقدامات پزشکی قابل درمان هستند. همچنین راه هایی وجود دارند که می توانید آن ها را انجام دهید تا احتمال تشکیل سنگ کلیه را به حداقل برسانید و هرگز با این مشکل روبرو نشوید.

در این مطلب می خواهیم شما را با 14 روش درمان خانگی سنگ کلیه آشنا کنیم تا با انجام آن ها اگر سنگ کلیه دارید، دفع شود و اگر هم ندارید، از تشکیل آن ها جلوگیری کنید. با گومگ همراه باشید.

 

14 درمان خانگی سنگ کلیه

پیش از هرگونه استفاده از انواع درمان خانگی سنگ کلیه، به پزشک مراجعه کنید و از آن مشورت بگیرید. بسیاری از آنتی بیوتیک ها، دیورتیک ها، فشار خون بالا، کلسترول و داروهای کبدی می توانند با داروهای گیاهی در تضاد باشند. از این رو باید این موارد را در نظر بگیرید و سپس اقدام به درمان کنید.

 

1- درمان خانگی سنگ کلیه با آب

نوشیدن آب یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری و درمان سنگ کلیه است. اکثر مقامات بهداشتی آمریکا توصیه می کنند نوشیدن 8 لیوان آب در روز را فراموش نکنید. همچنین نوشیدن 12 لیوان آب در روز ممکن است به بهبود دفع سنگ یا کاهش رسوب آن ها در کلیه کمک کند.

 

2- درمان خانگی سنگ کلیه با آب لیمو

لیمو حاوی سیتراتمی باشد که به تجزیه رسوبات کلسیم در کلیه کمک می کند و رشد آنها را هم کند می کند. نوشیدن دو بار در روز آبلیمو به مقدار هر وعده 5 اونس (یک بار صبح و یک بار چند ساعت قبل از شام). در واقع زمانی باید مصرف شود که معده خالی باشد و اولین چیزی که به آن وارد می شود، آب لیمو باشد. انجام این کار ممکن است خطر سنگ کلیه را کاهش دهد. دقت داشته باشید که از آب لیموی تازه برای این کار استفاده کنید و به هیچ عنوان از آب لیموهای تجاری استفاده نکنید.

 

3- درمان خانگی سنگ کلیه با ریحان

ریحان حاوی ترکیبات شناخته شده ای برای کمک به تثبیت سطح اسید اوریک می باشد که سنگ کلیه را تشکیل می دهد. همچنین ریحان حاوی استیک اسید، ماده شیمیایی شناخته شده برای کمک به تحلیل سنگ است می باشد. خوردن یک قاشق چای خوری عصاره ریحان یا آب خالص آن در روز ممکن است به جلوگیری و درمان سنگ کلیه کمک کند.

 

4- درمان خانگی سنگ کلیه با سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید سیتریک است که می تواند به حل شدن کلسیم کمک کند. دو قاشق غذا خوری سیب سرکه سیب را با 8 اونس آب مخلوط کنید و بخورید. انجام این کار ممکن است علائم سنگ کلیه را کاهش دهد و از پیشرفت آن جلوگیری کند. این مخلوط را می توانید چندین بار در روز مصرف کنید و در قبل از غذا موثر تر است.

اگر می خواهید نحوه تهیه سرکه سیب را در خانه بیاموزی می توانید این مطلب را مطالعه کنید: آموزش کامل طرز تهیه سرکه سیب خانگی

 

5- درمان خانگی سنگ کلیه با علف گندم

علف گندم حاوی ترکیباتی است که باعث افزایش تولید ادرار می شوند و به سنگ ها اجازه می دهند راحت تر دفع شده و خطر تشکیل آنها را کاهش دهند. همچنین حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان است که به دستگاه ادراری برای دفع مواد معدنی و نمک کمک می کنند. برای دریافت بهترین نتیجه، عصاره یا آب علف گندم را 2 تا 8 اونس در روز مصرف کنید.

 

6- درمان خانگی سنگ کلیه با آب کرفس یا دانه آن

کرفس حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات شناخته شده برای افزایش تولید ادرار است. اضافه کردن دانه های کرفس به وعده های غذایی به طور منظم می تواند به کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه کمک کند. مصرف یک یا دو ساقه کرفس نیز می تواند موثرباشد. آب کرفس باید به صورت روزانه مصرف شود تا سنگ کلیه را درمان کند.

 

7- درمان خانگی سنگ کلیه با انگور خرس

خواص ضد عفونی کننده و حلال انگور خرس ممکن است به پاک کردن دستگاه ادراری و بهبود محل عبور سنگ کلیه کمک کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف سه مرتبه 500 میلی گرمی انگور خرس خشک شده در روز ممکن است برای افرادی که دارای سنگ کلیه هستند سودمند باشد.

 

8- درمان خانگی سنگ کلیه با لوبیا قرمز

لوبیا قرمز حاوی مقدار زیادی منیزیم است که ازجمله ترکیباتی می باشد که به کاهش سنگ کلیه و علائم آن کمک می کند. یک راه برای به دست آوردن مزایای لوبیا قرمز این است که آنها را از غلافشان خارج کنید و سپس به مدت  5-6 ساعت به آرامی بجوشانید. این داروی طبیعی را می توانید چندین بار در طول روز مصرف کنید.

 

9- درمان خانگی سنگ کلیه با روغن زیتون کاملا طبیعی

روغن زیتون طبیعی یک روغن بسیار مفید می باشد که می تواند عبور سنگ کلیه از دستگاه ادراری را آسان کند. با معده خالی، صبح ها و عصرها 5 اونس روغن زیتون بخورید.

 

10- درمان خانگی سنگ کلیه با خارخسک

نوشیدنی های ساخته شده از خارخسک ممکن است به کاهش میزان فسفات در ادرار کمک کند و تشکیل سنگ ها مشکل تر کند. همچنین این گیاه شامل ترکیبات شناخته شده برای افزایش تولید ادرار و کمک به حل مواد معدنی می باشد. تمام اجزای این گیاه و میوه های آن را می توان به صورت خام مصرف کرد. البته خارخسک به صورت قرص و انواع مختلف دیگر در دسترس است.

 

11- درمان خانگی سنگ کلیه با انار

به نظر می رسد خواص رطوبتی و آنتی اکسیدانی انار باعث کاهش شانس ابتلا به سنگ کلیه و بهبود عبور آنها از دستگاه ادراری می شود. همچنین آب انار حاوی ترکیباتی است که اسیدیته ادرار را کاهش می دهد و کار را برای تشکیل سنگ سخت می کند.

 

12- درمان خانگی سنگ کلیه با آب یا چای قاصدک

قاصدک ها حاوی ترکیباتی هستند که باعث افزایش کارایی صفرا و ادرار می شوند مواد زائد بدن را دفع می کنند. مصرف روزانه یک قرص یا کپسول 500 میلی گرمی عصاره قاصدک ممکن است به کاهش علائم سنگ کلیه یا جلوگیری از تشکیل آنها کمک کند. همچنین به شکل چای یا آب، مصرف 3 تا 4 فنجان در روز توصیه می شود.

 

13- درمان خانگی سنگ کلیه با کاهش وزن

مثل همیشه، کاهش وزن و لاغری هم یکی دیگر از راه های سالم ماندن می باشد. وزن متناسب همراه با رژیم غذایی سالم که حاوی مواد مغذی و فیبر باشد، برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و درمان آن ضروری است. مصرف کربنات، کافئین و نوشیدنی های الکلی می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. همچنین غذاهایی که حاوی قادیر زیادی قند، نمک و چربی هستند، سنگ کلیه را تشدید می کنند.

 

14- درمان خانگی سنگ کلیه با آب گیاه سرده

گیاه سرده یا دم اسب برای افزایش جریان ادرار برای کمک به تخریب سنگ کلیه استفاده می شود و می تواند تورم و التهاب را تسکین دهد. همچنین دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی است که به دفع ادرار کمک می کند. البته دقت داشته باشید که نباید بیش از شش هفته به صورت مداوم از آن استفاده کنید زیرا خطر تشنج، کاهش سطح ویتامین B و کاهش پتاسیم را به همراه دارد. اگر از لیتیوم، دیورتیک ها یا داروهای قلب مانند دیگوکسین مصرف می کنید، نباید از این گیاه استفاده کنید. همچنین برای کودکان و زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود. گیاه سرده حاوی نیکوتین است و افرادی که در حال ترک سیگار هستند نباید از آن استفاده کنند.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.