۱۲ درمان سریع گلو درد در خانه

۱۲ درمان سریع گلو درد در خانه

درمان سریع گلو درد در خانه هم امکان پذیر است. گلو درد به معنای درد، خارش و یا تحریک گلو گفته می شود. خلط گلو از علائم اولیه گلو درد است که معمولا بلع آب دهان برای فرد بسیار سخت می شود و در مراحل بعدی حتی خوردن غذا و آب نیز با گلو درد همراه است. گلو درد حتی اگر به اندازه ای جدی نباشد که به پزشک مراجعه نکنید، باز هم می تواند موجب درد کشیدن و کم خوابی شود. خوشبختانه درمان های خانگی گلو درد زیاد هستند و شما می توانید بسته به شرایطتان از آن ها استفاده کنید.

 

درمان سریع گلو درد

۱- عسل

عسل را در چای مخلوط کرده و میل کنید، این روش یکی از معمول ترین روش های درمان سریع گلو درد است. یک مطالعه نشان داد که عسل حتی در مواجهه با سرفه های شبانه موثرتر از داروهای سرفه است. تحقیقات دیگری در مورد عسل نشان می دهند که عسل برای درمان زخم هم موثر است و به این معنی است که می تواند باعث درمان گلودرد شود.

 

۲- درمان سریع گلو درد با آب نمک

غرغره آب نمک می تواند به کاهش گلو درد و ترشحات آن کمک کند. همچنین برای کمک به کشتن باکتری های گلو بسیار مفید است. یک لیتر آب گرم را با نصف قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید و هر سه ساعت یک بار از آن برای غرغره کردن استفاده نمایید.

 

۳- چای بابونه

چای بابونه به طور طبیعی آرامش بخش است و برای مدت طولانی در طب سنتی به عنوان دارویی برای گلو درد استفاده شده است. چای بابونه بیشتر برای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از بررسی های انجام شده نشان داده اند که استنشاق بخار بابونه می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی، از جمله گلو درد کمک کند. نوشیدن چای بابونه می تواند همان خاصیت را داشته باشد. همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند تا از عفونت که باعث گلو درد شما شده است، جلوگیری شود.

 

۴- درمان سریع گلو درد با نعنای فلفلی

نعنای فلفلی به خاطر توانایی آن در بهبود تنفس شناخته شده است. اسپری های روغن نعنای فلفلی می تواند گلو درد را کاهش دهد. نعناع حاوی منتول است که مخاط گلو را آرام می کند و گلو درد و سرفه را کاهش می دهد. علاوه بر این ها نعنای فلفلی دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری و ضد ویروسی می باشد.

 

 

۵- غرغره جوش شیرین

در حالی که غرغره آب نمک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما مخلوط پودر جوش شیرین با آب هم می تواند به درمان سریع گلو درد کمک کند. این محلول می تواند باکتری ها را از بین ببرد و از رشد مخمر و قارچ جلوگیری کند.

مؤسسه ملی سرطان آمریکا توصیه می کند که در یک فنجان آب گرم از یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک هشتم قاشق چای خوری نمک استفاده کنید و هر سه ساع یک بار غرغره کنید.

 

۶- درمان سریع گلو درد با شنبلیله

شنبلیله دارای خواص زیادی برای سلامتی است و انواع زیادی دارد. شما می توانید بذر آن را بخورید، از روغن موضعی آن استفاده کنید یا حتی چای شنبلیله با آن تهیه کنید. چای شنبلیله یک درمان خانگی مناسب برای گلو درد می باشد.

تحقیقات نشان می دهد که شنبلیله می تواند درد را از بین ببرد و باکتری هایی که باعث تحریک یا التهاب می شوند را بکشد. همچنین یک ضد قارچ قوی می باشد.

 

۷- ریشه مارشمالو

ریشه ماشمالو حاوی یک ماده مخاطی است که گلو را خیس کرده و آرام می کند. برای تهیه چای، به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. ریشه های خشک شده را در آب بریزید و همانند چای بگذارید بجوشد و از آن سه بار در روز میل کنید تا درمان سریع گلو درد را ببینید.

افرادی که به دیابت مبتلا هستند قبل از استفاده از ریشه مارشمالو به پزشک مراجعه کنند.

 

۸- ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان از زمان های قدیم و به مدت طولانی برای درمان سریع گلو درد استفاده شده است. تحقیقات اخیر نشان می دهند که مخلوط آن با آب و غرغره کردنش برای گلو درد مناسب است. با این حال زنان باردار و شیرده باید از این روش اجتناب کنند.

 

۹- نارون قرمز

همانند رشته مارشمالو، نارون قرمز هم حاوی ماده ای مخاطی می باشد که وقتی با آب مخلوط می شود ماده ای ژل مانند تشکیل می دهد که می تواند گلو را خیس و آرام کند. برای استفاده از آن باید ناروز قرمز را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید و سپس میل نمایید. هنوز تحقیقات علمی در مورد نارون قرمز انجام نشده است و طبق گزارش کتابخانه ملی ایالات متحده آمریکا، ممکن است جذب داروهای دیگررا کاهش دهد.

 

۱۰- سرکه سیب برای درمان سریع گلو درد

سرکه سیب دارای بسیاری از مواد ضد باکتری طبیعی است. مطالعات متعدد اثرات ضد میکروبی آن در مبارزه با عفونت ها را نشان می دهند. از آنجا که سرکه سیب کاملا اسیدی است، می توان آن را برای کمک به تجزیه خلط در گلو و جلوگیری از گسترش باکتری ها مورد استفاده قرار داد.

اگر گلو درد دارید، یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب بریزید و آن را مخلوط کنید. سپس آن را غرغره کنید.این کار را یک تا دو بار در ساعت تکرار کنید. دقت کنید که در زمان انجام این کار مقدار زیادی از محلول را نخورید.

 

۱۱- درمان سریع گلو درد با سیر

سیر دارای خواص ضد باکتری طبیعی است. مطالعات نشان داده است که مصرف سیر به طور منظم می تواند به جلوگیری از دریافت ویروس سرماخوردگی کمک کند. ممکن است مادربزرگ شما همیشه به شما پیشنهاد کرده باشد که سیر بخورید تا مریض نشوید. از آنجایی که سیر خواص بسیاری دارد، اما می تواند به دندان ها آسیب زده و باعث ایجاد بوی بد دهان شود. سعی کنید پس از استفاده از آن، مسواک کنید.

 

۱۲- فلفل کاین

فلفل کاین اغلب به عنوان یک داروی ضد درد استفاده می شود زیرا حاوی کپسایسین که یک ترکیب طبیعی برای مسدود کردن گیرنده های درد است، می باشد.

اگر چه از لحاظ علمی اثبات نشده، اما مصرف فلفل کاین با آب گرم و عسل می تواند به کاهش گلو درد کمک کند. به یاد داشته باشید که احساس سوزش اولیه عادی است. اگر در دهانتان زخم های باز دارید، نباید از آن استفاده کنید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.