رفع جوش های سر سیاه با انواع ماسک های موثر و شگفت انگیز

رفع جوش های سر سیاه با انواع ماسک های موثر و شگفت انگیز

برای رفع جوش های سر سیاه می توانید از ماسک های خانگی طبیعی استفاده نمایید. همانطور که می دانید وجود جوش های سر سیاه در صورت می تواند ظاهر بدی را به وجود بیاورد و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. متاسفانه بروز این جوش ها در صورت، امری طبیعی و شایع است. این جوش ها زمانی به وجود می آیند که منافذ باز پوست بسته شده باشند. تجمع چربی در این منافذ به همراه آلودگی هوا می تواند سبب بروز این جوش ها شود. در ادامه قصد داریم شما را با چند ماسک طبیعی برای رفع جوش های سر سیاه آشنا سازیم.

۱. رفع جوش های سر سیاه با ماسک ژلاتین و شیر

به منظور استفاده از این ماسک می بایست ۱ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را به همراه یک فنجان شیر مخلوط کنید. ترکیب را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ژلاتین به خوبی در شیر حل شود. کمی صبر کنید تا ترکیب خنک شود، سپس آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست شما بماند. در نهایت آن را با آب ولرم بشویید.

۲. رفع جوش های سر سیاه با ماسک سفیده تخم مرغ و آب لیمو

یک عدد سفیده تخم مرغ را به همراه یک قاشق چایخوری آب لیمو در یک کاسه مخلوط کنید. سپس آن را بر روی جوش های سر سیاه خود بمالید و صبر کنید تا خشک شود. بعد از گذشت مدت زمان لازم می توانید صورت خود را با آب سرد و صابون ملایم شستشو دهید.

سفیده تخم مرغ حاوی موادی است که می تواند پوست شما را به صورت طبیعی منقبض کند. به همین دلیل استفاده از آن باعث نرم شدن پوست، کوچک کردن منافذ و جوانسازی پوست می شود.

رفع جوش های سر سیاه با انواع ماسک های موثر و شگفت انگیز

۳. رفع جوش های سر سیاه با ماسک شیر و عسل

یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان شیر مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بر روی جوش های سرسیاه قرار دهید. سپس صورت خود را با پاک کننده ملایم بشویید.

شیر حاوی لاکتیک اسید است و می تواند به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل کند. این ماده غذایی مفید به راحتی جذب پوست شما می شود و سلول های مرده پوست را به آرامی از بین می برد. عسل نیز کمک می کند که پوست شما درخشان و جوان شود.

۴. ماسک عسل و دارچین

یک قاشق غذاخوری دارچین را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل ، در یک کاسه به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. مخلوط آماده را در محل جوش های سر سیاه ها بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را به حال خود بگذارید و سپس صورتتان را بشویید.

این ماسک دارای خواص ضد باکتریایی است که برای معالجه پوست هایی که مستعد جوش سر سیاه هستند بسیار موثر است. سلول های مرده پوست، باکتری ها و چربی اضافه پوست را پاک کرده و منافذ موجد در پوست را کوچک می کند.

رفع جوش های سر سیاه با انواع ماسک های موثر و شگفت انگیز

۵. ماسک چای سبز و خیار

شما می توانید برای استفاده از این ماسک یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین، دو قاشق غذاخوری چای سبز و یک قاشق غذاخوری آب خیار را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه آن ها را روی صورت خود قرار داده و سپس آن را بشویید.

ژلاتین باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شما می شود و به جوانسازی پوست کمک می کند. خیار نیز یک خنک کننده و آبرسان قوی می باشد که پوست شما را باطراوت و مرطوب می کند. همچنین چای سبز می تواند قرمزی و التهاب ناشی از تجمع سلول های مرده را کاهش دهد.

۶. ماسک جو دوسر، ماست و آبلیمو

در ابتدا یک قاشق غذا خوری جو دوسر را در مقداری آب قرار دهید تا نرم شوند. سپس آب اضافه آن را دور بریزید و جوها را به ۲ قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذا خوری آب لیمو اضافه کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت خود بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد صورت خود را بشویید.

جو خاصیت لایه برداری قوی دارد و می تواند به شما در از رفع جوش های سر سیاه کمک کند.

۷. ماسک آب پرتغال و ژلاتین

شما برای تهیه این ماسک به نصف فنجان آب پرتقال تازه و یک قاشق غذاخوری ژلاتین نیاز دارید، آن ها را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود بمالید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

آب پرتقال منبعی غنی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است که برای پاک کردن و از بین بردن سلول های مرده، لکه های تیره و چربی های اضافه روی پوست بسیار موثر است.

۸. لایه برداری با جوش شیرین

لایه برداری یکی از موثر ترین روش هایی است که می توانید با آن جوش های سر سیاه صورت خود را به حداقل برسانید. شما می توانید از انواع لایه برداری های تجاری برای این کار استفاده کنید، اما شاید در یخچالتان هم یکی از بهترین لایه بردارها را داشته باشید!

جوش شیرین ماده ای است که توسط بسیاری از مردم جهان برای لایه برداری استفاده استفاده می شود.

جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر ملایم ایجاد شود. همچنین می توانید به جای آب از سرکه سیب استفاده کنید، زیرا خاصیت منقبض کنندگی و ضد باکتریایی دارد و به همین ترتیب منافذ پوست را نیز نیز پاک می کند. خمیر به دست آمده را به آرامی بر روی صورت خود ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه شسشو دهید.

۹. ماسک خاک رس

انواع ماسک خاک رس برای تمیز کردن عمیق پوست استفاده می شوند که می توانند منافذ پوست را پاک سازی کرده و باعث نرمی و لطافت پوست شوند.

برای آشنایی با روش های تهیه ماسک خاک رس، می توانید به این مطلب مراجعه کنید: طرز تهیه ماسک خاک رس

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.