17 خاصیت روغن هسته انار که باید بدانید

17 خاصیت روغن هسته انار که باید بدانید

روغن هسته انار از پرس سرد هسته های این میوه دوست داشتنی بدست می آید. این روغن دارای رنگ ملایم کهربایی و عطری خوشایند می باشد.

روغن هسته انار بسیار مغذی است و دارای خواص بی نظیر مصرف داخلی و خارجی برای زیبایی و درمان بیماری ها می باشد. از خاصیت بازسازی روغن هسته انار به عنوان یکی ماده ضروری در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. این روغن شگفت انگیز در بسیاری از فرمول های محصولات آرایشی مانند صابون ها، ژل دوش ها، روغن های ماساژ، مرطوب کننده ها و دیگر محصولات مراقبت از پوست، حضور دارد. همچنین به عنوان یک بخارپز و پخش کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین روغن دانه های انار سرشار از  ویتامین K، ویتامین C، فولات، پتاسیم، ویتامین B6 و فسفر می باشند.

 

بیشتر بخوانید:

 

خواص روغن هسته انار

اگر بخواهیم به طور خلاصه خواص روغن هسته انار برای پوست را نام ببریم عبارتند از: جوان سازی پوست، درمان سوختگی پوست و درمان خشکی و اگزما.

البته دقت داشته باشید که موارد بالا تنها به خواص روغن هسته انار برای پوست اشاره می کنند و ما در این مطلب تمام خواص آن را با شما در میان خواهیم گذاشت. با گومگ همراه باشید.

 

تجدید نیروی پوست با روغن هسته انار

این روغن باعث تحریک سلول های اصلی لایه بیرونی پوست که کراتینوسیت نام دارند، می شود. در واقع روغن انار باعث می شود این سلول ها آسیب دیدگی خود را جبران کنند و جوان تر و شاداب تر شوند. استفاده از این روغن باعث معکوس شدن روند پیری این سلول ها می شود.

 

روغن دانه انار با رادیکال های آزاد مبارزه می کند

روغن هسته انار حاوی روغن مایع غیر اشباعی است که “پونیسیک اسید” نامیده می شود و اسید چرب امگا 5 که دارای خواص ضد التهابی قوی است، می باشد. استفاده از آن، رادیکال های آزاد را از بین می برد تا روند پیری پوست را خنثی کند و همچنین یک محافظ عالی در برابر اشعه های خورشید می باشد. یک تحقیق نشان داد که روغن هسته انار به طور قابل توجهی از بروز سرطان پوست در موش هایی که در معرض مواد شیمیایی سرطان زا بودند، جلوگیری کرد.

 

هر نوع پوستی که دارید، روغن هسته انار برای شما مناسب است

مانند بیشتر روغن های مفید برای پوست، روغن هسته انار هم عمیقا در پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد رطوبت پایدار و سالم در آن می شود. این روغن بدون اینکه عوارض چربی های دیگر را داشته باشد، به پوست نفوذ می کند و برای انواع پوست، از جمله پوست های چرب و دارای جوش و آکنه مناسب است. این روغن در محصولاتی که برای پوست های چرب استفاده می شوند و همچنین برای کنترل جوش و آکنه و تسریع درمان زخم های پوستی، استفاده می شود.

 

روغن هسته انار یک ضد التهاب طبیعی می باشد

افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس و کسانی که دچار سوختگی پوست شده اند، می توانند از روغن هسته انار برای درمان و تسکین این بیماری ها استفاده کنند. یکی از مهم ترین خواص این روغن، کاهش و درمان التهابات ناراحت کننده و رفع قرمزی پوست می باشد. همچنین زخم های پوستی را بهبود می بخشد و به سلامت پوست کمک فراوانی می کند. این امر به صورت مستقیم از طریق کانال های تغذیه ای سلول های صورت انجام می شود. علاوه بر این ها، روغن هسته انار باعث سرعت بخشیدن به روند بازسازی سلولی و جوان سازی پوست می شود.

 

بهبود بافت پوست را با روغن هسته انار به دست آورید

روغن هسته انار می تواند سطح پروژسترون را در زنان و مردان متعادل سازد آن را تنظیم کند که نتیجه آن داشتن پوستی لطیف و زیبا می باشد.

 

17 خاصیت روغن هسته انار که باید بدانید

روغن هسته انار دارای خواص زیادی برای پوست و مو می باشد

 

از روغن هسته انار برای ماساژ استفاده کنید

این روغن همه فن حریف(!) یک روغن ماساژ بسیار فوق العاده می باشد.

 

ماده اصلی کرم های ضد پیری است

در اغلب کرم های ضد پیری روغن هسته انار حضور پر رنگی دارد. خواص بازسازی پوست این روغن باعث پاک کردن نشانه های پیری شده و شما را در بهترین حالت ممکن حفظ می کند.

 

خاصیت آنتی اکسیدانی

درست همانند میوه انار، روغن هسته آن نیز برای دریافت خواص آنتی اکسیدانی یکی از بهترین منابع است. آنتی اکسیدان ها با تولید کلاژن به تقویت پوست کمک می کنند.

 

ترمیم موهای خشک

روغن هسته انار باعث احیای موهای خشک شده و از آن ها در برابر آلودگی های محیط زیستی محافظت می کند.

 

تحریک گردش خون در پوست سر

وجود مقادیر زیاد آنتی اکسیدان و ویتامین در روغن دانه انار باعث افزایش گردش خون در پوست سر و تقویت عروق خونی شده و افزایش رشد مو را به همراه دارد.

 

از بین بردن شوره سر

فولیکول های مو در بیشتر موارد به علت وجود شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست سر مسدود می شوند که باعث آسیب به فولیکول های مو می شود و رشد مو را کاهش می دهد. روغن انار سبب انقباض عروق خونی پوست می شود و رشد مو را تحریک می کند.

 

درمان خارش مو با روغن هسته انار

روغن هسته انار با باکتری هایی در پوست سر حضور دارند و باعث خارش می شوند مبارزه می کند. خواص ضد خارش روغن هسته انار از ایجاد بیماری هایی مانند پسوریازیس و اگزمای پوستی در سر جلوگیری کرده و اگر به آنها مبتلا باشید، آن ها را از بین خواهد برد. همچنین قرمزی و التهاب را هم درمان خواهد کرد.

 

تغذیه مو

همانطور که گفتیم روغن هسته انار جریان خون را به سمت ریشه مو تحریک می کند. این کار باعث می شود فولیکول های مو تغذیه مناسب داشته باشند و رشد مو تسریع شود.

 

سلامت و رشد مو

روغن انار یک منبع غنی از ویتامین C است که برای سلامتی و رشد مو ضروری است. این ویتامین فولیکول های مو را تقویت می کند و در نتیجه رشد مو را تحریک می کند.

 

یک تونیک بسیار موثر برای مو

اگر روغن هسته انار را با روغن هایی مانند روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن بادام و حتی روغن ویتامین E مخلوط کنید، یک تونیک موی بسیار موثر به دست خواهید آورد که کاملا طبیعی است.

 

تنظیم pH پوست سر

روغن هسته انار به خوبی می تواند تعادل pH سطح پوست سر را برقرار کند. این کار خاصیت باعث تظیم میزان اسیدی و بازی پوست سر شده و از ریزش موها جلوگیری می کند. همچنین ذرات خاک و باکتری ها را از پوست سر تمیز می کند.

 

روغن داغ مو

در واقع از روغن داغ ها برای تقویت و ایجاد لطافت و از بین بردن زبری موها استفاده می شود. روغن هسته انار یکی ماده فوق العاده موثر برای تهیه روغن داغ مو می باشد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.