رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

رفع ریزش شدید مو

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر در جهان با ریزش شدید مو دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است پیش از مراجعه به پزشک برای درمان ریزش موها خود این روش های طبیعی را در خانه امتحان کنید. البته ریزش مو دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد که بدون مراجعه به پزشک نمی توان علت دقیق آن را یافت، بنابر این اگر به دنبال یافتن علت ریزش موهای خود هستید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. بد نیست این درمان های خانگی را امتحان کنید و شاید مشکلتان رفع شود! با گومگ همراه باشید.

تقریبا در طبیعت می توان درمان بسیاری از بیماری ها را یافت. از این رو ما هم در این مطلب به سراغ درمان هایی رفته ایم که منشاء آن ها طبیعت است و هیچ گونه مواد شیمیایی در آن ها به کار نرفته است. خیلی از افراد به درمان های امروزی اعتقادی ندارند و ترجیح می دهند خودشان را به روش طب سنتی درمان کنند که باز هم این مطلب برای این افراد بسیار مناسب است.

تهیه مواد به کار رفته در این مطلب برای رفع ریزش شدید مو بسیار آسان بوده و تقریبا در همه جا قابل تهیه هستند.

 

درمان خانگی ریزش شدید مو

پیش از آنکه به سراغ روش های درمانی برویم به شما توصیه می کنیم اگر به برخی از این مواد طبیعی حساسیت دارید، به هیچ عنوان از آن روش ها استفاده نکنید.

رفع ریزش شدید مو با آلوئه ورا

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

آلوئه ورا برای درمان ریزش مو

اگر از امتحان روش های مختلف برای درمان ریزش مو خسته شده اید و دیگر نمی دانید که برای جلوگیری و درمان آن باید چه کاری انجام دهید، توصیه می کنید از آلوئه ورا استفاده کنید. آلوئه ورا پوست سر آسیب دیده را آرام کرده و محیطی سالم برای رشد و شکوفا شدن سلول های مو ایجاد می کند. همچنین به تمیز کردن غدد چربی مو هم کمک می کند و چربی هایی که فولیکول های مو را مسدود می کنند و مانع از رشد مو می شوند را از بین می برد. برای استفاده از این درمانگر ریزش مو، می توانید مقدار از ژل آن را به کف دستانتان بمالید و به سادگی بر روی موهایتان ماساژ دهید تا پوست سرتان کاملا با آن برخورد کند. همچنین می توانید شامپوهای حاوی آلوئه ورا را تهیه کنید و از آن ها به طور مرتب استفاده نمایید.

 

ریشه شیرین بیان برای رفع ریزش مو

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

ریشه شیرین برای برای درمان خانگی ریزش مو موثر است

ریشه شیرین بیان به طور طبیعی حاوی برخی ویژگی های مفید می باشد که به درمان ریزش مو کمک می کنند. این خواص شیرین بیان برای رفع خشکی پوست سر، کاهش تحریک پوست سر و خارش پوست سر بسیار مناسب هستند. اما شاید بتوان گفت مهم ترین خاصیت ریشه شیرین بیان برای موها این باشد که منافذ پوست سر را باز می کند و فولیکول های ضعیف مو را تقویت می کند که اغلب اولین دلیل ریزش مو می باشد. برای دریافت نتیجه سریع می توانید عصاره آن را هر هفته یک بار بر موها و پوست سر خود اعمال کنید یا آن را به صورت چای دم کرده و بنوشید.

 

رفع ریزش شدید مو با روغن جوجوبا

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

استفاده از روغن جوجوبا برای ریزش شدید مو

زمانی که پوست سر شما به مدت طولانی خشکی شدید را تجربه کرده باشد، اغلب به شوره سر، موهای ضعیف و افزایش ریزش مو منجر می شود. یکی از موثر ترین راه های درمان ریزش شدید مو به صورت طبیعی، استفاده از روغن جوجوبا برای مرطوب کردن فولیکول های موی سر می باشد که باعث می شود موها سالم و قوی بمانند و موهای جدید تقویت شده رشد کنند. همچنین این روغن می تواند به سلولهای مو کمک کند که سریعتر تولید شوند. جالب است بدانید که با استفاده از این روغن هیچ گونه چربی احساس نخواهید کرد. برای استفاده از این درمان ریزش شدید مو، چند قطره روغن را در دستان خود ریخته و آن را به ریشه موهای خود ماساژ دهید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با شامپو بشویید.

 

آب پیاز برای رفع ریزش شدید مو

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

آب پیاز برای کاهش ریزش مو موثر است

یک مجله پوست معتبر مطالعه ای منتشر کرد که نشان داد آب پیاز به طور وسیع به رشد مو کمک می کند. در این مطالعه پس از استفاده از آب پیاز بر روی پوست سر به صورت دو بار در روز به مدت شش هفته، ۲۰ نفر از ۲۳ شرکت کننده نتایج مثبتی دریافت کردند و گزارش دادند که آب پیاز توانسته است به طور طبیعی ریزش موهای آن ها را درمان کند و ثابت شد که واقعا می تواند موثر باشد. البته پیش از این هم پیاز به عنوان یکی از درمان های ریزش مو شناخته شده بود، زیرا محتوای گوگرد آنها باعث افزایش گردش خون می شود، رشد کلاژن را افزایش می دهد و حاوی خواص ضد باکتریایی می باشد که عفونت های پوستی را درمان می کند. اگر می خواهید با انواع روش های استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید: 12 روش استفاده از آب پیاز برای رشد مو

 

رفع ریزش شدید مو با روغن رزماری

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

برای درمان ریزش شدید مو از روغن رزماری استفاده کنید

روغن رزماری دارای خواص ضدعفونی کنندگی قوی می باشد که به درمان پوسته پوسته شدن پوست سر، شوره سر و عفونت کمک می کند که همه این موارد باعث ریزش مو می شوند. همچنین این روغن یک درمان طبیعی ریزش مو است که به عنوان یک محرک قوی برای رشد مو عمل می کند. طبق مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی بیوتکنولوژی، روغن رزماری دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی بی نظیریمی باشد که هر دو آن ها باعث رشد قابل توجه مو می شوند.

 

رفع ریزش شدید مو با سیر

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

سیر دارای خواص ضد ریزش مو می باشد

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، محققان دریافتند که استفاده از ژل سیر در مناطقی که موهای آن ریخته به همراه درمان استروئیدی، منجر به افزایش میزان رشد موها نسبت به استفاده از داروهای استروئیدی می شود و برای تقویت موهایی که هنوز دچار ریزش نشده اند بسیار موثر است. سیر سرشار از مواد معدنی و ویتامین است که به طور طبیعی ریزش مو را درمان می کنند. حبه های سیر را کاملا بکوبید و به شکل خمیر در بیاورید و سپس بر روی موهای خود قرار دهید، این روش برای درمان ریزش مو ناشی از بارداری هم بسیار مناسب است.

 

شیر نارگیل و رفع ریزش شدید مو

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

شیر نارگیل علاوه بر زیرش مو برای درخشندگی نیز مناسب است

دلیل این که بسیاری از شامپو ها دارای شیر نارگیل می باشند این است که نارگیل یک مرطوب کننده قوی و بی نظیر می باشد. جالب است بدانید که یکی از دلایل اصلی ریزش مو، داشتن پوست سر آسیب دیده به دلیل خشکی است. استفاده از شیر نارگیل از ریزش مو ناشی از خشکی پوست سر جلوگیری می کند و فولیکول های مو را به سالم ترین حالت خود می رساند. شیر نارگیل را بر پوست سر خود مالیده و خوب ماساژ دهید و ۱۰ دقیقه در روز این کار را انجام دهید.

 

رفع ریزش شدید مو با سرکه سیب

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

سرکه سیب

علاوه بر آسیب های ناشی از خشکی پوست سر، ریزش مو می تواند به دلیل مسدود شدن فولیکول های مو نیز رخ دهد. هنگامی که فولیکول های مو به علت تجمع چربی مسدود می شوند، باکتری ها در آنجا تجمع کرده و منجر به ریزش مو می شوند. برای جلوگیری یا رفع مسدودی فولیکول های مو، پوست سر خود را با مخلوط سرکه سیب و آب شستشو دهید. تاثیر انجام این کار می تواند شما را شگفت زده کند! این کار چربی های جمع شده در منافذ را از بین می برد و سبب رشد دوباره مو می شود. اگر دوست داری سرکه سیب را خودتان و در خانه تهیه کنید، می توانید این مطلب را دنبال کنید: آموزش کامل طرز تهیه سرکه سیب خانگی

 

رفع ریزش مو با فلفل هندی

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

فلفل هندی برای رفع ریزش شدید مو

یکی از راه های معکوس کردن ریزش مو، تحریک گردش خون در ناحیه پوست سر می باشد و هیچ راهی بهتر از این نیست که از فلفل هندی تند استفاده کنید. فلفل تند دارای کپسایسین است که باعث افزایش شدید گردش خون می شود (علت سوزش دهان در حین خوردن آن هم به همین دلیل است). فلفل قرمز را کاملا له کنید و بر روی نواحی دچار ریزش مو بمالید و پس از چند دقیقه آن را بشویید. در استفاده از این روش مقداری محتاط باشید.

 

روغن گلرنگ برای رفع ریزش شدید مو

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

رفع ریزش شدید مو با روغن گلرنگ

روغن گلرنگ هم مانند روغن رزماری و جوجوبا باعث تقویت فولیکول های مو و رفع خشکی و شوره سر می شود. این روغن به عمق پوست سر نفوذ کرده و باعث تقویت و تغ‌یه فولیکول ها و سلول هامی شود. برای استفاده از این درمان ریزش مو، آن را به پوست سر و ریشه موها بمالید و مقداری ماساژ دهید. پس از استفاده از این روغ بلافاصله شاهد درخشش و زیبایی موهای خود خواهید شد و در کوتاه مدت رشد موهایتان را شاهد خواهید بود.

 

درمان ریزش شدید مو با تخم مرغ

رفع ریزش شدید مو با روش‌های خانگی و طبیعی

تخم مرغ برای درمان ریزش مو بسیار موثر است

اگر چه این روش ممکن است چندان جذاب نباشد و مقداری حالتان را بد کند! اما استفاده از ماسک موی تخم مرغ یکی از درمان های بسیار موثر ریزش مو می باشد که واقعا کار می کند. تخم مرغ به دلیل داشتن مقدار بالای پروتئین باعث رشد مو می شود. پروتئین کراتین ۷۰ درصد مو را تشکیل می دهد، بنابراین هیچ تعجبی ندارد که تخم مرغ می تواند باعث درمان موهای آسیب دیده شود. برای استفاده از این روش، یک تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک کاسه مخلوط کنید. پس از شستن موهای خود با شامپو، قبل از آنکه رطوبت موها ار بین برود ماسک را روی موهایتان بمالید یک کلاه دوش بر سر بگذاری و حداقل ده دقیقه به حال خود رها کنید. سپس موهای خود را بشویید. اگر می خواهید روش های بیشتری از تهیه ماسک مو با تخم مرغ را بیاموزید پیشنهاد می کنید این مطلب را از دست ندهید: ماسک تخم مرغ برای مو: 5 ماسک شگفت انگیز و ساده

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.