با فواید بی نظیر سدر برای مو آشنا شوید

با فواید بی نظیر سدر برای مو آشنا شوید

احتمالا شامپوها و محصولات زیبایی و مراقبت از مو زیادی را دیده اید که پایه گیاهی خود را سدر معرفی می کنند. فواید سدر برای مو متعدد هستند که در این مقاله سعی داریم تمام آن ها را به شما معرفی کنیم.

سدر میوه ای است که در محیط های گرمسیری یا شبه استوایی و همچنین در بیابان ها یافت می شود و درخت آن در اول فهرست درختانی قرار می گیرد که دارای فواید بسیار زیادی برای انسان دارند. درخت سدر معمولا چند متر طول دارد اما میوه های آن به نسبت طولش، کوچک است.

جالب است بدانید که درخت سدر یکی از بهترین درختانی است که دارای منابع بسیار غنی از مواد معدنی می باشد. این درخت از برگ هایش گرفته که برای موها دارای مزایای فراوانی هستند، تا پوست و چوبش که به صورت خاک اره ده ها فایده برای پوست دارند، قابل استفاده است. یکی دیگر از مهم ترین خواص آن تسریع درمان زخم های بدن می باشد.

فواید سدر برای مو

  • سدر برای کاهش و درمان شوره سر که به علت پوسته-پوسته شدن پوست سر رخ می دهد، بسیار موثر است. شوره سر یکی از بدترین مشکلاتی است که موها را به خصوص در زمستان تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین همیشه توصیه می شود که به طور مرتب با روش های طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی نسبت به درمان آن اقدام کنید و بهترین دستورالعمل برای درمان طبیعی این مشکل، استفاده از سدر است. بد نیست بدانید که استفاده از سدر بی خطر بوده و عوارض جانبی ندارد.
  • یکی دیگر از فواید سدر برای مو این است که از مجعد شدن و پیچ خوردگی موها جلوگیری می کند و باعث حفظ حالت آن ها می شود. همچنین با تقویت ریشه و پوست مو از آسیب دیدگی موها پیشگیری می کند و در صورتی که موهایتان از قبل آسیب دیده باشند، استفاده از سدر می تواند آن ها را درمان کند.
  • سدر باعث تقویت چشمگیر موها می شود. زیرا این گیاه به ریشه موها نفوذ کرده و مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت، براق شدن، درخشش و سلامتی را در اختیار موها قرار می دهد. این خواص آنقدر زیاد هستند که در استفاده کوتاه مدت از این گیاه هم می تواند نتایجش را مشاهده کنید.
  • رشد موها و نرمی و لطافت آن ها را افزایش می دهد و از ریزش مو جلوگیری می کند.

فواید سدر برای تمام بدن

تا اینجا از فواید سدر برای مو گفتیم و در ادامه مطلب می خواهیم شما را با فواید آن برای سلامت کلی بدن آشنا کنیم:

  • میوه سدر با اختلالات ایجاد شده در معده به تمام اشکال آن، مانند سوء هاضمه، یبوست، سوزش سر دل و همه معده دردهایی که بر سلامت انسان تأثیر می گذارند، مبارزه می کند. سدر حاوی تمام مواد و ترکیبات لازم برای درمان همه این علائم در انسان می باشد.
  • یک قاشق سدر آسیاب شده یا چند عدد از برگ ها را به همراه کمی آب بجوشانید برای درمان عفونت و قرمزی چشم از آن استفاده کنید. برای این کار می توانید برگ ها یا پودر آن را در مقدار یآب ریخته و بگذاری جوش بیاید. حداقل برای پنج دقیقه باید جوشیدن ادامه داشته باشد. سپس آن را از طریق یک صافی درون یک فنجان بریزید و اجازه دهید کمی خنک شو. در نهایت مقدار کمی پنبه استریل را درون مایع قراد دهید و آن را بر روی چشم های خود قرار دهید. روزانه دو بار این کار را تکرار کنید تا نتایج شگفت انگیزش را مشاهده کنید.
  • میوه سدر یک عامل ناشناخته اما بسیار موثر در تناسب اندام می باشد که به کاهش وزن کمک می کند و چاقی را تا حد زیادی کاهش می دهد. با قرار دادن میوه سدر در رژیم غذایی خود می توانید به صورت چشم گیری به سمت لاغری پیش بروید.
  • برگ های سدر به کاهش مشکلات پوستی که توسط حساسیت و آلرژی ایجاد می شوند، کمک می کنند. همچنین در کاهش تحریکات و حساسیت ها و همچنین توانایی درمان برخی موارد اگزما و همچنین در کاهش خارش بسیار موثر عمل می کنند.
  • برگ های سدر به کاهش درد ماهیچه ها و مفاصل کمک می کنند. زیرا درخت سدر حاوی مواد و ترکیباتی است که در مسکن های قوی وجود دارند. البته تفاوت تسکین برگ های سدر با داروهای شیمیایی در این است که استفاده از سدر ایمن و بدون آسیب رسانی می باشد.
  • دریافت بخور سدر باعث کاهش مشکلات عصبی، تنش، اضطراب و سردرد می شود. همچنین در درمان اختلالات روانپزشکی مانند بی خوابی روانی و اختلالات خواب نقش مهمی دارد.
  • پودر برگ صدر را می توان در کمی آب جوشاند و در یک بطری ریخت تا دمایش مقداری کاهش یابد. سپس می توان از آن به عنوان دهانشویه برای خلاص شدن از بیماری ها و خونریزی لثه استفاده کرد. همچنین انجام این کار باعث کاهش درد دندان ها در صورت عفونت یا پوسیدگی می شود.
  • سدر از مهمترین گیاهانی است که در درمان درد قفسه سینه بسیار خوب عمل می کند. این دردها می توانند ناشی از آسم یا برخی مشکلات دیگر ایجاد شوند که سدر برای تمام این موارد موثر است.
  • میوه سد از معدود گیاهانی است که به شکل قابل توجهی می تواند فشار خون را تنظیم کند و با فعال کردن گردش خون، به تغذیه و اکسیژن رسانی به اندام های بدن به صورت یکنواخت و روان کمک می کند.
  • سد به درمان زخم ها و سوختگی هایی که بر روی پوست ایجاد می شوند کمک می کند همچنین دارا مواد مغذی مورد نیازی است که برای ترمیم لایه های مختلف پوست ضروری هسند، از این رو روند درمان را سرعت می بخشد.
  • می توانید نصف قاشق غذاخوری پودر سدر را با یک قاشق عسل خالص مخلوط کنید و در صبح بخورید تا علائم سرماخوردگی و آنفولانزا از جمله سرفه، تب، تنگی نفس، خلط و علائم دیگر از بین بروند.
  • مصرف میوه های سدر در کاهش علائم سرخک بسیار مؤثر است و در صورت آلوده بودن شخص، علاوه بر رعایت داروها و موارد توصیه شده توسط پزشک، می توانید از آن هم برای بهبودی سریعتر استفاده نمایید.
نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.