8 درمان خانگی عفونت ادراری بسیار قوی

8 درمان خانگی عفونت ادراری بسیار قوی

عفونت ادراری یکی از شایعترین عفونت های باکتریایی بالینی در زنان است که تقریبا هر زن در طول عمر خود یک بار آن را تجربه می کند. البته این عفونت در مردان نیز اتفاق می افتد اما بسیار کمتر از زنان است. از آنجا که معروف ترین راه درمان عفونت ادراری، مصرف آنتی بیوتیک های مختلف بود است، باکتری ها به مرور زمان به این آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند و تقریبا اثر خود را از دست داده اند. به همین دلیل است که درمان خانگی عفونت ادراری بسیار مهم است و برای از بین بردن آن در حال حاضر، بهترین روش استفاده از درمان های طبیعی و خانگی است.

برخی از بهترین داروهای خانگی برای درمان عفونت ادراری عبارتند از: نوشیدن مقدار زیادی مایعات، تمیز کردن و خشک نگه داشتن دستگاه تناسلی و مصرف خوراکی هایی مانند کرنبری، پروبیوتیک ها و ویتامین C. در ادامه با گومگ همراه باشید تا 8 درمان خانگی عفونت ادراری را بیاموزید.

 

درمان خانگی عفونت ادراری

 

1- افزایش نوشیدن مایعات

نوشیدن آب و مایعات دیگر در طول روز باعث می شود تا باکتری های عامل عفونت ادراری در بدن شما از بین بروند. طبق تحقیقاتی که در سال 2013 در مرکز پزشکی جنوب غرب کانادا انجام شد، کاهش مصرف آب و مایعات عامل مهمی در ایجاد عفونت ادراری می باشدباشد. سعی کنید همیشه آب بدنتان را تامین کنید.

نوشیدن حداقل یک لیوان آب در هر وعده غذایی و میان وعده ها می تواند به از بین بردن باکتری های عامل عفونت کمک بسیاری بکند.

 

2- بیشتر ادرار کنید

ادرار مکرر باعث می شود که باکتری های موجود در مثانه اجازه رشد و تکثیر پیدا نکرده و از طریق مجاری ادراری خارج شوند. بسیار مهم است که بعد از رابطه جنسی، ادرار کنید تا باکتری هایی که ممکن است وارد مجرای ادراری شوند را از بین ببرید. مطالعات نشان داده اند که نگه داشتن ادرار برای مدت زمان طولانی اجازه می دهد که باکتری ها در داخل دستگاه ادراری تکثیر شوند و در نتیجه یک عفونت ادراری را به وجود بیاورند.

 

بیشتر بخوانید:

 

3- همیشه تمیز و خشک بمانید

زنان همیشه باید واژن را از جلو به عقب شستشو دهند تا به باکتری ها اجازه ورود به مجرای ادرار را ندهند. بسیار مهم است که همیشه از لباس زیر های کمی شل و آزاد استفاده کنند تا به هوا اجازه عبور داده و ناحیه تناسلی را کاملا خشک نگه دارد. همچنین استفاده از شلوار جین یا شلوارهایی که جنسی مانند نایلون دارند، می تواند مشکل ساز باشد زیرا رطوبت می تواند وارد شود اما خروجش امکان پذیر نیست و به باکتری ها اجازه رشد می دهد.

 

4- از اسپرم کش استفاده نکنید

استفاده از اسپرم کش (ماده ای برای کشتن اسپرم ها و جلوگیری از بارداری استفاده می شود) را متوقف کنید زیرا باعث رشد باکتری ها می شود. به جای استفاده از اسپرم کش ها می توانید از کاندوم های حاوی لوبریکانت استفاده کنید. یک مطالعه که در سال 1996 در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده، نشان می دهد که در میان زنان جوانی که فعالیت جنسی دارند، میزان ابتلا به عفونت ادراری بالا است و اکثر افراد در گزارش خود به استفاده از اسپرم کش ها در آخرین رابطه جنسی اشاره کرده اند.

 

5- پروبیوتیک ها

با توجه به افزایش مقاومت باکتریای ها، یکی از امیدوار کننده ترین درمان های خانگی عفونت ادراری، پروبیوتیک ها هستند. تحقیقات منتشر شده در مجله اورولوژی هند می گوید که باکتری فلورا برای جلوگیری از رشد بیش از حد میکروارگانیسم ها که منجر به بیماری می شود، حیاتی است. استفاده از آنتی بیوتیک ها باکتری فلورا را از بین می برد و باکتری های بیماری زا در سطوح داخلی و خارجی بدن رشد می کنند.

پروبیوتیک ها از فلور طبیعی بدن پشتیبانی می کنند. این باکتری ها به عنوان یک خط دفاعی کار می کنند و به باکتری های بیماری زا اجازه رشد نمی دهند. خوردن غذاهای حاوی پروبیوتیک ها کمک می کند تا فلور طبیعی بدن را بازگردانید و مثانه را با باکتری های مفید بازسازی کنید.

 

6- کرنبری

برخی مطالعات پراکنده به خاصیت آب میوه کرنبری برای درمان خانگی عفونت ادراری اشاره می کنند اما در حال حاضر تحقیق دقیق تری بر روی این خاصیت انجام نشده است و نمی توان با قطعیت در مورد آن سخن گفت.

 

7- سیر

آلیسین یکی از ترکیباتی است که از در سیر خام تازه خرد شده وجود دارد و می تواند بسیاری از باکتری ها را از بین ببرد. همچنین سیر دارای خاصیت ضد قارچی می باشد که برای درمان بیماری های قارچی نیز بسیار مفید است.

 

8- ویتامین C

شواهد نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین C می تواند از عفونت ادراری جلوگیری و آن را درمان کند.به نظر میرسد ویتامین C با افزایش اسیدیته ادرار باعث کشته شدن باکتری های درون مجرای ادرار و مثانه می شود.

طبق مطالعه ای که در سال 2007 بر روی زنان باردار انجام شد، تایید شد که مصرف 100 میلی گرم ویتامین C برای درمان عفونت ادراری بسیار مناسب است. میوه ها و سبزیجات زیادی وجود دارند که غنی از ویتامین C می باشند که می توانید از آن ها به صورت روزانه استفاده نمایید. برای نمونه خوردن یک عدد فلفل قرمز یا پرتقال یا گریپ فروت یا کیوی حاوی مقدار توصیه شده ویتامین C برای درمان این بیماری هستند.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.