طرز تهیه ماسک زردچوبه و ماست برای درخشش پوست صورت

طرز تهیه ماسک زردچوبه و ماست برای درخشش پوست صورت

ماسک زردچوبه و ماست برای پوست صورت بسیار مفید بوده و باعث درخشش آن می شود. زردچوبه یک ادویه شگفت انگیز است که طی قرن های متمادی برای اهداف دارویی و زیبایی استفاده می شده است. احتمالا پیش از این هم از ادویه های دیگر برای تهیه ماسک صورت استفاده کرده اید، اما زردچوبه تاثیر فوق العاده تری بر پوست دارد.

زردچوبه به عنوان ماسک صورت می تواند پوست شما را بهبود بخشد و زیبایی آن را افزایش دهد. تهیه ماسک زردچوبه در خانه بسیار آسان است که با ترکیب ماست، روغن نارگیل یا روغن زیتون با آن، باعث درخشش و لطافت پوست می شود. همچنین این ماسک دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی می باشد که می تواند به مبارزه با آکنه و چروک کمک کند.

فواید ماسک زردچوبه و ماست

زنان هندی مدت هاست که از زردچوبه به عنوان روشن کننده پوست استفاده می کنند. این امر بسیار معمول است که عروس های هندی (و دامادها) خمیر ساخته شده از پودر زردچوبه و روغن آفتابگردان را بر روی پوست خود اعمال می کنند تا چهره هایشان را برای عروسی روشن تر کنند.

زردچوبه همچنین در بین زنان آمریکایی-آفریقایی بسیار محبوب است. یکی از بازیگران زن سیاه پوست گفته است که پودر زردچوبه را به کرم مرطوب کننده اضافه می کند و از آن به عنوان ماسک استفاده می کند تا پوست صورت خود را روشن تر و صافت تر کند.

ممکن است از پودر زردچوبه برای روشن تر شدن رنگ پوست استفاده شود، اما ماده اصلی آن کورکومین است که برای سرکوب تولید بیش از حد ملانین ناشی از نور خورشید به کار می رود. این هم دلیل دیگری است که زنانی که پوست تیره دارند از این ماسک استفاده می کنند.

شما با هر نوع پوستی (از روغنی تا خشک) که دارید، می توانید از ۳۰۰ آنتی اکسیدان زردچوبه و خاصیت ضد باکتریایی آن استفاده کنید. کورکومین به درمان التهاب مزمن، سوزش پوست و آسیب آفتاب سوختگی کمک می کند که همه این موارد می توانند باعث پیری زودرس شوند. ویتامین B6 و منیزیم هم از مواد موجود در زردچوبه هستند که به رشد سلول های جدید پوست کمک می کنند. زردچوبه همچنین حاوی ویتامین C است که به حفظ سفتی پوست کمک می کند.

اگر پوست شما دارای خشکی، قرمزی، چروک یا نقاط تیره زیر چشم می باشد، ماسک زردچوبه برای شما می تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر این، زردچوبه یک درمان خانگی محبوب برای اگزما و پسوریازیس است.

هنگامی که صحبت از آکنه می شود، ماسک زردچوبه می تواند ضمن کاهش چربی های روی پوست، منافذ باز آن را هم ببندد.

هشدارهای لازم

برای استفاده از ماسک زردچوبه و ماست باید احتیاط زیادی به خرج دهید، زیرا می تواند تاثیرات زیادی بر رنگ پوست شما بگذارد. جالب است بدانید که زردچوبه یک رنگ طبیعی پارچه است و این بدان معناست که احتمال دارد بر روی پوست شما به صورت موقت لکه هایی ایجاد کند. همچنین اگر بر روی لباس شما بریزد، لکه های دائمی ایجاد می کنند که پاک نمی شوند.

اگر نگران تاثیر آن بر روی پوست صورتتان هستید، می توانید بر روی بخش کوچکی از پوستتان، آن را تست کنید و اگر مشکلی وجود نداشت، به صورت کامل از آن استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که اولین بار این ماسک را در شب امتحان کنید و بگذارید تا صبح باقی بماند. بعد از شستن صورت خود در صبح باید شاهد درخشش آن بخش باشید بدون اینکه رنگ زردی ایجاد شده باشد.

همچنین هنگام استفاده از این ماسک، حتماً مراقب لباس خود در مقابل لکه ها باشید. می توانید پیراهنی را که برایتان اهمیت ندارد بپوشید یا یک حوله را روی شانه های خود بگذارید. اگر ماسک بر روی پارچه بریزد، از بین بردن لکه آن ممکن است بسیار دشوار باشد و حتی هرگز از بین نرود.

با توجه به این نکته روتختی که بعد از اعمال ماسک از آن استفاده می کنید زرد می شود، حتماً از یک پارچه که اهمیت چندانی برایتان ندارد به عنوان روتختی استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک زردچوبه و ماست

دستور العمل اصلی ماسک زردچوبه و ماست خانگی ساده است و احتمالاً بیشتر مواد اولیه آن را از قبل در خانه دارید. گزینه های مختلفی مانند روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن زیتون وجود دارند که می توانید به زردچوبه اضافه کنید، اما ما در این مقاله از ماست استفاده خواهیم کرد. شما می توانید هریک از موارد ذکر شده را به زردچوبه اضافه کرده و امتحان کنید و هر کدام را که ترجیح دادید، از آن پس انتخاب کنید.

مواد لازم:

  • یک چهارم قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد گندم یا ذرت (برای غلیظ کردن خمیر)
  • یک چهارم فنجان ماست معمولی
  • ۳ قطره آب لیمو

طرز تهیه:

  • آرد و زردچوبه را با هم مخلوط کنید.
  • آب لیمو را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. سپس به آرامی ماست را به آن ها اضافه کرده و مجددا مخلوط کنید تا خمیر تشکیل شود.
  • ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید.
  • به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید باقی بماند.
  • در نهایت با استفاده از دستمال مرطوب، ماسک را پاک کنید.
نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.