14 ماسک مو برای زیبایی هرچه تمام تر موهایتان

14 ماسک مو برای زیبایی هرچه تمام تر موهایتان

۱۴ ماسک مو برای موهای آسیب دیده

ماسک مو می تواند نسبت به شرایط، انواع مختلفی داشته باشد. برای هر کدام از ما دارای موهای متفاوتی نسبت به یکدیگر هستیم و با تغییر فصل، موهایمان هم تغییراتی را تجربه خواهند کرد. یکی از رایج ترین مشکلات موی سر، آسیب دیدن آن هاست. خوشبختانه طبیعت برای هر نوع مشکلی، راه حال های خود را دارد. تنها ما هستیم که باید تصمیم بگیریم از داروهای طبیعی استفاده کنیم یا به سراغ داروهای شیمیایی برویم.

در ادامه شما را با ۱۴ ماسک مو خانگی آشنا می کنیم که با تهیه و استفاده از آن ها علاوه بر درمان آسیب دیدگی، موهایتان را زیبا و درخشنده تر از همیشه خواهید دید.

 

1- ماسک مو تخم مرغ

تخم مرغ، به خصوص زرده آن، یک منبع غنی از چربی ها و پروتئین ها است و برای مرطوب کردن پوست سر مناسب می باشد. سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم هایی است که باکتری ها را می سوزانند و چربی های سطح پوست سر را از بین می برند.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک تخم مرغ را بشکنید و آن را به پوست سر و موهایتان بزنید. اجازه دهید آن را برای نیم ساعت به حال خود رها کنید و سپس با یک شامپو ملایم بشویید. این کار را دو تا سه بار در ماه تکرار کنید و نظاره گر تفاوت ایجاد شده در موهایتان باشید.

 

2- ماسک مو توت فرنگی

ماسک مو توت فرنگی بوی بسیار دلپذیری دارد و در باعث افزایش رطوبت مو و ریشه ها کمک می کند.

برای تهیه این ماسک مو، چند توت فرنگی، یک زرده تخم مرغ و دو قاشق چای خوری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را بر روی موهایتان بمالید و برای نیم ساعت به حال خود رها کنید و سپس بشویید.

 

3- ماسک مو سس مایونز

سس مایونز یا همان بشامل برای درخشنده کردن مو، افزایش حجم مو و هیدراته کردن آن بسیار شناخته شده است.

برای استفاده از این ماسک موی ساده و موثر، یک چهارم فنجان سس مایونز را به چند قطره روغن زیتون اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس آن را به مو و پوست سرتان بزنید. برای نیم ساعت به حال خود رها کرده و سپس با شامپو بشویید.

 

4- ماسک مو روغن نارگیل و شیر بادام

بادام یکی دیگر از مواد طبیعی عالی برای مراقبت از مو است. اگر می خواهید موهای مرطوب و بسیار زیبایی داشته باشید، این ماسک مو برای شما بهترین انتخاب است.

برای تهیه این ماسک، سه تا چهار قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ، چهار تا پنج قاشق غذاخوری شیر بادام و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را به موهایتان بمالید و آن را یک ساعت نگه دارید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

 

5- ماسک مو ژل آلوئه ورا و روغن زیتون

ژل آلوئه ورا یکی از بهترین داروهای طبیعی برای مو، پوست و سلامتی می باشد.

برای این ماسک مو، چهار تا پنج قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک زرده تخم مرغ را با یکدیگر خوب مخلوط کنید. آن را به موهای خشک و شکننده خود بمالید و برای نیم ساعت به حال خود بگذارید. سپس با آب سرد شستشو دهید.

همچنین بخوانید: فواید آلوئه ورا برای پوست به طور کامل

 

6- ماسک مو روغن زیتون، شیر و تخم مرغ

برای تهیه این ماسک مو شگفت انگیز، یک فنجان شیر، دو سفیده تخم مرغ، چند قطره آب لیمو و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون تهیه کنید. تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را به موهای خود بمالید و بگذارید برای 15 تا 20 دقیقه استراحت کند. سپس موهایتان را با شامپو آن را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

 

7- ماسک مو موز و عسل

این ماسک مو برای موهای آسیب دیده بسیار موثر می باشد.

موز رسیده را له کنید و آن را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید. آن را بر روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید برای نیم ساعت به حال خود رها کنید و سپس با آب گرم بشویید. این ماسک را هفته ای یک بار تهیه کرده و استفاده کنید. مواد تشکیل دهنده آن به عنوان مرطوب کننده های طبیعی عمل می کنند و موهای شما را نرم می کنند.

 

8- ماسک مو شیر و عسل

شیر و عسل زمانی که با هم ترکیب می شوند، یک ماسک بی نظیر برای موهای شکننده و آسیب دیده ایجاد می کنند. هر دو مواد تشکیل دهنده این ماسک، ویتامین های مورد نیاز مو را تامین می کنند.

برای تهیه این ماسک مو، دو قاشق چای خوری عسل را با دو فنجان شیر مخلوط کنید. موهای خود را مثل همیشه شسته و خشک کنید و سپس این ماسک را بر روی آن اعمال کنید. روی سرتان کلاه دوش بگذارید و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی سرتان بماند. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

 

9- ماسک مو تخم مرغ و سس مایونز

این ماسک مو به خوبی می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

برای تهیه آن، زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید و سپس زرده را با یک قاشق غذاخوری سس مایونز ترکیب کنید. آن را بر موهای خود بمالید و نیم ساعت به حال خود بگذارید. سپس با یک شامپوی ملایم سرتان را شستشو دهید.

 

10- ماسک مو روغن جوجوبا

ماساژ پوست سر با روغن جوجوبا به طور منظم باعث افزایش گردش خون شده و همچنین رطوبت مو و پوست سر را افزایش می دهد. بعد از اینکه موهای خود را با روغن جوجوبا به خوبی ماساژ دادید، آن را بشویید.

 

11- ماسک مو آووکادو و موز

آووکادو بهترین راه برای درمان موهای خشک است. همچنین هنگامی که با موز مخلوط می شود، نتایج خوبی به ارمغان می آورد.

برای تهیه این ماسک مو، نصف موز رسیده را همراه با یک چهارم فنجان آووکادو له شده مخلوط کنید. همچنین می توانید یک چهارم فنجان طالبی و یک قاشق غذاخوری ماست هم به آن اضافه کنید. تمام ترکیبات را خوب مخلوط کنید و آنرا به موهایتان بمالید. پس از 15 دقیقه موهایتان را بشویید. برای دریافت بهترین نتیجه، یکبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 

12- ماسک مو آووکادو و سس مایونز

این ماسک مو علاوه بر خواص بی نظیری ه برای موهایتان دارد، باعث صرفه جویی زیادی در هزینه هایتان هم می شود، زیرا خواصی که این ماسک دارد را تنها می توانید با خرید مواد گران قیمت شیمیای بدست آورید. از آنجایی که سس مایونز از تخم مرغ و روغن تشکیل شده است، هنگامی که به موها اعمال می شود، باعث افزایش رطوبت می شود. آووکادو هم غنی از چربی است، و باعث می شود موهای شما بسیار نرم تر و لطیف شوند.

برای تهیه این ماسک مو، نصف آوکادو را با دو قاشق غذاخوری سس مایونز مخلوط کنید و آن را به موهای خود اعمال کنید. دقت کنید که تا پوست سر این کار را انجام دهید. پس از 20 دقیقه موهایتان را شستشو دهید.

 

13- ماسک مو سرکه و ماست

این ماسک یک درمان عالی برای موهای چرب و آسیب دیده است و از تولید بیش از حد چربی پوست سر جلوگیری می کند.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری سرکه را با نصف فنجان ماست ترکیب کنید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری عسل برای افزایش خواص آن، به ترکیب اضافه کنید. این ماسک را روی پوست و مو خود بمالید، نیم ساعت نگه دارید، سپس بشویید.

 

14- ماسک مو روغن بادام، عسل و سرکه سیب

اگر شما دارای موهای بسیار خشک هستید و انواع راه ها را امتحان کرده اسد، احتمالا به موثر ترین راه حل رسیده اید. این ماسک مو را از دست ندهید.

یک کاسه کوچک بردارید و دو قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در آن بریزید. تمام ترکیبات را خوب مخلوط کنید و آن را به پوست سر و موهای خود بمالید. ماسک را نیم ساعت نگه دارید و سپس با شامپوی ملایم شستشو دهید.

هر 15 روز یک بار از این ماسک مو استفاده کنید تا نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.