طرز تهیه انوع ماسک سفید کننده صورت فوری با لیمو

طرز تهیه انوع ماسک سفید کننده صورت فوری با لیمو

اینکه چرا بسیاری از افراد به دنبال ماسک سفید کننده صورت هستند می تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما می تواند به جرات گفت که اصلی ترین دلیل آسیب رسان به پوست، آلودگی زندگی شهری است.

می توانید پوست افرادی که زندگی شهری دارند را با افرادی که در روستا زندگی می کنند مقایسه کنید، تفاوت به طور انکار ناپذیری زیاد است. البته در روستا ممکن است آفتاب سوختگی بیشتر باشد اما در زندگی شهری هم آفتاب سوختگی و هم آلودگی به طور همزمان در تیره کردن پوست شما نقش دارند.

آلودگی ناشی از دود، خاک و… باعث ایجاد جوش و آکنه و بسیاری امراض پوستی دیگر می شود که همه این عوامل دست به دست یکدیگر داده و پوست شما را تیره میسازند. البته تیرگی پوست می تواند دلیل ارثی نیز داشته باشد که موضوع این مطلب نیست و ما در این مطلب ماسک هایی را برای سفید کردن پوست به شما معرفی می کنیم که می توانند تیرگی پوست ناشی از عوامل غیر ارثی را از بین ببرند.

در ادامه طرز تهیه ماسک هایی را یاد خواهید گرفت که می توانند تیرگی پوست شما را از بین ببرند و صورتتان را به حالت معمولی در بیاورند. دقت داشته باشید که قرار نیست پوست شما از حالت طبیعی روشن تر شود، بلکه این ماسک ها تیرگی های ناشی از امراض پوستی را هدف قرار می دهند و آن ها را از بین می برند.

لیمو حاوی ویتامین C است که باعث از بین رفتن لکه های تیره و انواع آسیب های ناشی از نور خورشید می شود. همچنین دارای اسید سیتریک می باشد که مانند یک لایه بردار شیمیایی عمل می کند و جوش و سلول های مرده را از بین می برد و در نهایت پوستی سبک تر را برای شما به ارمغان می آورد و تیرگی را از بین می برد. روش های تهیه ماسک لیمو که در ادامه معرفی می شوند برای همه انواع پوست ها مناسب می باشند.

 

۱- ماسک سفید کننده صورت لیمو

طرز تهیه انوع ماسک سفید کننده صورت فوری با لیمو

آب لیموی تازه یک سفید کننده پوست بسیار قوی می باشد

یک لیمو را برش دهید و آب آن را بگیرید. نصف یک قاشق غذاخوری به آن آب اضافه کنید (برای پوست های حساس) و با یک تکه پنبه به صورت خود بمالید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورتتان را بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه سریع بهتر است هر روز این کار را انجام دهید.

 

۲- ماسک سفید کننده پوست لیمو و عسل

طرز تهیه انوع ماسک سفید کننده صورت فوری با لیمو

ترکیب عسل و لیمو برای پوست صورت بسیار مفید است

روش دیگر تهیه ماسک لیمو برای سفید کردن پوست این است که: ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه و ۲ قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید تا از شر تیرگی آن خلاص شوید. عسل برای پوست مفید است زیرا پوست های خشک و مرده را از بین می برد. برای دریافت نتیجه بهتر به طور روزانه از این ماسک استفاده کنید.

 

۳- ماسک سفید کننده پوست لیمو و خیار

طرز تهیه انوع ماسک سفید کننده صورت فوری با لیمو

خیار و لیمو می توانند به روشن کردن پوست شما کمک کنند

ماسک بعدی که می توانید با لیمو آن را تهیه کنید این است که ۱ قاشق چای خوری آب لیمو، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری خیار رنده شده را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس بر روی صورتتان بمالید. این ماسک آلودگی های جمع شده در منافذ پوست را پاک کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

 

۴- ماسک سفید کننده پوست لیمو و گوجه

طرز تهیه انوع ماسک سفید کننده صورت فوری با لیمو

ماسک گوجه و لیمو علاوه بر سفید کننده بودن، پوست شما را مرطوب نگه می دارد

گوجه فرنگی یک مرطوب کننده طبیعی است که به تمیز شدن منافذ پوست کمک می کند. علاوه بر این، گوجه فرنگی یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد که به جوان سازی و طراوت پوست کمک می کنند. ۱ گوجه فرنگی خرد شده را با آب نصف یک لیمو را مخلوط کنید و روی صورتتان بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس آن را بشویید و از پوست زیبایتان لذت ببرید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.