2 ماسک موثر برای درمان جوش و آکنه

2 ماسک موثر برای درمان جوش و آکنه

با این دو ماسک صورت می توانید جوش ها و آکنه ها را از پوستتان حذف کنید. جوش یک بیماری شایع پوستی است که افراد در دوره های مختلفی از زندگی آن را تجربه می کنند . این عارضه به صورت جوش های بر روی پیشانی، گونه ها ایجاد می شود و معمولا بعد از سن بلوغ بروز پیدا می کند. افزایش چربی سطح پوست مهم ترین دلیل برای ایجاد آکنه است اما دلایل دیگری از قبیل بارداری و حاملگی، استفاده بیش از حد از مواد آرایشی،استرس ،استفاده زیاد از مواد قندی،، کمبود ویتامین و ، و مصرف برخی داروها نیز میتواند سبب بروز این عارضه گردد.

 

اگر به ماسک های صورت علاقه مندید، مطالب زیر را از دست ندهید:

 

روش های درمانی

روش های موضعی برای درمان این مشکل استفاده از برخی صابون های مخصوص برای کاهش میزان چربی سطح پوست، استفاده از ماسک های توصیه شده برای کاهش چربی و همچنین از بین بردن لکه های پوستی ایجاد شده بر اثر بیماری است .

روش های دارویی نیز برای کاهش علائم این عارضه پوستی استفاده می شود که با تجویز پزشک پوست صورت می گیرد در این روش برخی داروهای مختلفی نظیر برخی داروهای هورمونی و آنتی بیوتیک ها استفاده می گردد.

در اینجا قصد داریم دو ماسک موثر را برای کاهش چربی پوست معرفی کنیم که می تواند در درمان و بهبود آکنه و جوش به شما کمک کند.

 

ماسک جو دوسر و عسل

این ماسک خانگی هیچگونه حساسیت و اگزمایی پوستی در افراد ایجاد نمی کند از این رو برای پوست های حساس نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین وجود جو دو سر در این ترکیب سبب ایجاد خاصیت لایه برداری می شود که این امر علاوه بر کاهش علائم آکنه سبب از بین بردن سلول های مرده پوست و نرمی و لطافت پوست صورت می گردد.

مواد مورد نیاز:

  • بلغور جو دوسر: 3 قاشق غذا خوری
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • آب جوش: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

جو دوسر را در یک ظرف بریزید و آب داغ را به آن اضافه کنید کمی صبر کنید تا مواد خنک شود سپس عسل را به ترکیب اضافه کنید هم بزنید تا مواد با به خوبی با هم مخلوط شود.

روش استفاده:

ماسک را روی پوست صورت بمالید دقت نماید این مواد را در اطراف چشم نزنید 10 الی 20 دقیقه صبر کنید سپس صورت را با آب گرم و بشویید و در آخر صورت خود را با یک کرم مرطوب کننده چرب کنید.

 

ماسک عسل و دارچین

این یک ماسک قدیمی هندی است که یک روش موثر در درمان آکنه است و اثر لکه های ایجاد شده را از بین می برد.

مواد مورد نیاز:

  • عسل: 3 قاشق غذاخوری
  • دارچین: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

عسل را در یک ظرف بریزید و دارچین را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا یک بافت یکدست حاصل شود.

روش استفاده:

مخلوط را به صورت یک لایه نازک روی لکه های پوستی قرار دهید و پس از گذشت نیم ساعت صورت خود را با آب گرم بشویید و سپس صورت را با روغن زیتون چرپ کنید.

بهتر است این ماسک را قبل خواب استفاده کنید، برای به دست آوردن نتیجه مطلوب این کار را هر شب تکرار کنید و به خاطر داشته باشید که باید برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید صبور باشید چرا که از بین رفتن لکه های صورت زمان می برد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.