مراقبت بعد از بوتاکس با ۵ نکته بسیار مهم

مراقبت بعد از بوتاکس با ۵ نکته بسیار مهم

استفاده از بوتاکس برای مقابله با چین و چروک و خطوط مزاحم روی صورت، بسیار رایج است. مراقبت بعد از بوتاکس دارای اهمیت فراوانی است. هرچند تزریق آن ساده و سریع است اما شما باید برخی نکات را بدانید آن ها را انجام دهید تا دچار مشکلات پس از آن نشوید.

بوتاکس در حال حاضر یکی از بهترین راه حل های کاهش علائم پیری در جهان می باشد. از آن در صورت، گردن و حتی دهان و چشم هم استفاده می شود. شما پس از مراجعه به پزشک و دریافت بوتاکس نیازمند رعایت تعدادی نکات هستید تا بهترین نتیجه ممکن را بدست آورید. با گومگ همراه باشید تا ۵ نکته ضروری را بدانید و با رعایت آن ها بهترین تزریق بوتاکس را تجربه کنید.

۱. تا ۲۴ ساعت به صورت خود فشار وارد نکنید

نقاطی را که تحت درمان بوتاکس قرار می دهید، معمولا بخش های تحت فشار صورتتان هستند و به همین دلیل دچار چین و چروک شده اند. شما پس از تزریق بوتاکس نباید به آن نواحی فشار وارد کنید یا آن ها را با فشار زیاد بمالید. انجام این کار می تواند باعث انتقال ناخواسته بوتاکس به نواحی دیکر صورت شود و بسیار خطرناک است.

لمس کردن یا فشار بر ناحیه ای که بوتاکس به آن تزریق شده است می تواند مشکلات جدی مانند افتادگی پلک را به همراه داشته باشد. البته نیازی نیست خیلی نگران این موارد باشید! اگر تا ۲۴ ساعت بتوانید به صورتتان دست نزنید، دچار هیچ یک از این مشکلات نخواهید شد.

۲. ورزش کردن

یکی از نقاط قوت بوتاکس این است که در زندگی روزمره و عادی شما تغییری ایجاد نمی کند و شما می توانیدد همانند روزهای قبل از آن به فعالیت هایتان ادامه دهید. بعد از تزریق بوتاکس ممکن اس درد بسیار خفیفی داشته باشید که نهایتا طی دو روز باید از بین برود.

در طی این دو روز می توانید ورزش های سبک را انجام دهید و این فعالیت ها می توانند برای شما مفید هم باشند، اما به دلایلی که در نکته قبلی به آن ها اشاره کردیم، بهتر است از انجام ورزش های سنگین و شدید خودداری کنید.


مطالب مرتبط با ورزش:


۳. خوابیدن

سعی کنید از خوابیدن بر روی نقاطی که به آن ها بوتاکس تزیق شده است اجتناب کنید. طبیعتا خوابیدن در یک حالت تا صبح می تواند خسته کننده باشد، اما چاره ای جز این ندارید. زمانی که بوتاکس را دریافت می کنید، باید به پشت بخوابید و صورتتان را رو به بالا نگه دارید. بوتاکس به زمان کافی نیاز دارد تا به صورت صحیح و کامل جذب شود. می دانیم که اینکار دشوار به نظر می رسد، اما فقط یک شب را تحمل کنید!

مراقبت بعد از بوتاکس با ۵ نکته بسیار مهم

۴. مسکن ها

اگرچه بسیار نادر است، اما برخی از افراد ممکن است پس از تزریق بوتاکس درد خفیفی را تجربه کنند. همانطور که پیش تر گفتیم، این درد باید حداکثر ظرف دو روز از بین برود. اما در صورتی که درد شما زیاد باشد یا در طی ۲ روز از بین نرود، باید به پزشک مراجعه کنید. آن ها معمولا کرم های بی حسی را تجویز می کنند و نیازی به مسکن های قوی برای بوتاکس ندارید. مسکن های قوی برای دردهای تهاجمی تجویز می شوند. شما می تواند از یک بسته یخ استفاده کنید و آن را بر روی بخش هایی که درد می کنند، قرار دهید. البته پیش از انجام این کار هم باید با پزشکتان مشورت کنید.

۵. حالات صورت

بعد از روز اول، وقت آن رسیده است که عضلات صورتتان را ورزش دهید. تنهای کاری که باید بکنید این است که طبیعی رفتار کنید! بخندید، اخم کنید و خلاصه همان کارهای عادی را که همیشه می کردید، انجام دهید. لازم نیست نگران چیزی باشید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.