10 درمان خانگی منافذ باز پوست

10 درمان خانگی منافذ باز پوست

درمان خانگی منافذ باز پوست کار بسیار آسانی است و نیازی به تهیه ماسک هایی با مواد اولیه متنوع ندارد. بسیاری از افراد که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند دچار استرس می شوند و اعتماد به نفسشان را از دست می دهند.

منافذ باز پوست بر روی زیبایی صورت تاثیر می گذارد اما نیازی نیست خودتان را نگران کنید و مضطرب شوید زیرا در این مطلب 10 راه درمان خانگی این مشکل را به شما آموزش می دهیم که با انجام آن ها می توانید به راحتی از شر این مشکل خلاص شوید.

یکی از دلایل عمده بروز منافذ باز پوست، قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل نور خورشید است. زیرا نور خورشید به کلاژن پوست آسیب می رساند و باعث کاهش کشش دیواره های کانال های موجود بر روی پوست می شود.

البته دلایل دیگری مانند افزایش سن، ژنتیک، استرس و عدم مراقبت صحیح از پوست هم می توانند در بروز این مشکل دخیل باشند. در بازار می توانید کرم ها و لوازم آرایشی بسیار متنوعی را برای درمان منافذ باز پوست پیدا کنید، اما به یاد داشته باشید که این یک مشکل طبیعی است و با مخفی کردن آن ها نمی توانید آن را درمان کنید. بهتر است پیش از خرید این محصولات ابتدا این 10 روش ارزان قیمت و آسان را امتحان کنید و اگر درمان نشدید (که به احتمال بسیار زیاد درمان خواهید شد!) به پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.

راه های درمان خانگی منافذ باز پوست

1- یخ

یخ به عنوان یک درمان ساده و موثر به منظور کاهش حجم منافذ پوست به کار می رود. یخ باعث سفت شدن پوست شده و با این کار منافذ را تا حدی می بندد. البته این کار در بیشتر اوقات به منظور خنک سازی منافذ باز پوست قبل از آرایش انجام می شود. همچنین گردش خون پوست را افزایش می دهد و باعث سالم تر شدن آن می شود.

یک قطعه یخ را با یک روکش مناسب و تمیز بپوشانید و به مدت 15 تا 30  ثانیه بر روی پوست خود قرار دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید. هنگامی که متوجه بهبود منافذ باز پوست شدید می توانید تعداد دفعات تکرار را کم تر کنید و استفاده از آن را کاهش دهید.

همچنین سعی کنید صبح ها صورت خود را با آب سرد بشویید و این کار را به یک عادت تبدیل کنید.

2- سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و بسیار عالی شهرت یافته است. این سرکه باعث منافذ باز پوست را درمان می کند و میزان PH سطح پوست را تنظیم می نماید. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و التهابی است که به درمان جوش صورت کمک می کند.

سرکه سیب را با مقداری آب ترکیب کنید.

یک توپ پنبه ای بسازید و به سرکه آغشته کنید و به آرامی بر روی پوستتان بمالید.

چند دقیقه استراحت کنید و سپس صورتتان را بشویید.

برای به دست آوردن نتایج بهتر این کار را هر روز و به مدت چند هفته تکرار کنید. البته فراموش نکنید که بعد از استفاده از سرکه سیب، حتما از کرم های نرم کننده استفاده کنید.

3- سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به طور گسترده برای درمان منافذ باز پوست مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد. البته پیش تر روش تهیه ماسک زرده تخم مرغ را به شما آموزش داده ایم و از خواص آن برایتان گفته ایم، اما سفیده تخم مرغ هم دارای خواص فراوانی برای پوست می باشد.

روش استفاده از سفیده تخم مرِغ برای درمان منافذ باز پوست بسیار آسان است. یک سفیده تخم مرغ را به پوست خود بمالید و اجازه بدهید تا خشک شود و سپس آن را بشویید.

همچنین برای دریافت نتیجه بهتر می توانید سفیده تخم مرغ را با آب نصف یک لیموی تازه مخلوط کرده و استفاده کنید. این ماسک را باید به مدت 10 دقیقه بر روی پوستتان نگه دارید و سپس آن را بشویید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید و تا یک ماه ادامه دهید.

حتما دقت داشته باشید که شستشوی صورت باید با آب سرد انجام گیرد.

ماسک دیگری که می توانید تهیه کنید این است که سفیده تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و بلغور جو دوسر مخلوط کنید و بر روی پوستتان قرار دهید. حدود 30 دقیقه استراحت کنید و سپس آن را بشویید. برای دریافت نتیجه بهتر این کار را دو بار در هفته و به مدت چند هفته تکرار کنید.

4- اسکراب شکر

اسکراب شکر می تواند در کاهش حجم منافذ پوست بسیار موثر باشد زیرا پوست های مرده و خشک را می کند و روغن اضافی و ناخالصی سطح پوست را از بین می برد.

دو قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو را مخلوط کنید و به آرامی بر روی پوست به مدت 20 تا 30 ثانیه ماساژ دهید و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. این کار را به طور منظم، یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

همچنین می توانید مقداری شکر را بر روی قطعه ای لیمو بریزید و به آرامی بر روی صورتتان بمالید و بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.

5- جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک عامل خنک کننده ملایم، از بین برنده روغن اضافی پوست و پاک کننده عمل می کند. همچنین باعث از بین رفتن لایه های مرده پوست می شود و به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی که دارد می تواند جوش صورت را کاهش دهد.

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و به همین مقدار آب ولرم را با هم مخلوط کنید.

مخلوط را بر روی پوست صورتتان قرار دهید و چند ثانیه با حرکات دایره ای شکل ماساژ دهید و سپس با آب سرد آن را بشویید.

این کار را به طور روزانه و به مدت چند هفته تکرار کنید. هر زمانی که احساس بهبود کردید سعی کنید تعداد تکرارها را کاهش دهید.

6- گل سر شور

گل سر شور یک درمان بسیار کارآمد برای درمان منافذ باز پوست می باشد و علاوه بر این توانایی از بین بردن پوسته های سطح پوست را دارد و چربی های آن را از بین می برد.

گل سر شور را با مقداری گلاب مخلوط کنید تا به ماده ای خمیری شکل برسید.

خمیر به دست آمده را بر روی پوستتان قرار دهید و به مدت 15 تا 20 دقیقه به حال خود رها کنید تا خشک شود.

سپس آن را به آرامی از روی پوستتان بردارید و صورتتان را با آب سرد بشویید.

این کار را به مدت یک تا دو بار در هفته انجام دهید.

7- آبلیمو

آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که باعث از بین رفتن پوسته-پوسته های سطح پوستتان می شود و منافذ باز پوست را به خوبی کاهش می دهد. همچنین به بهبود رنگ پوست شما کمک می کند و لکه های تیره را حذف می کند و البته این به دلیل خاصبت سفید کنندگی آن است.

یک قاشق چای خوری عسل را با آب لیموی تازه مخلوط کنید. آن را روی پوست خود قرار دهید و 10 تا 15 دقیقه به حال خود رها کنید و سپس آن را بشویید. این کار را حداقل روزی یک بار و به مدت حداقل یک ماه انجام دهید.

همچنین می توانید مخلوطی از دو قاشق غذاخوری آبلیمو و آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کرده و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی صورتتان قرار دهید. برای دریافت نتایج بهتر، این کار را به صورت روزانه یا سه تا چهار بار در هفته و حداقل به مدت یک ماه تکرار کنید.

8- خیار

خیار به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و درمان کننده منافذ باز پوست بسیار شناخته شده است و مورد استفاده قرار می گیرد.

یک خیار تازه را بردارید و آب آن را بگیرید. یک توپ پنبه ای را در آن خیس کنید و روی پوست خود بمالید. 15 تا 20 دقیقه بعد آن را با آب سرد پاک کنید.

همچنین می توانید کمی گلاب یا آب لیمو را به آب خیار اضافه کنید. آن را روی پوست خود بمالید و آن را تا 10 تا 15 دقیقه بعد آن را با آب سرد بشویید.

9- ماست

ماست دارای اسید لاکتیک است که روغن های اضافی، گرد و خاک و سلول های مرده پوست را پاک می کند و در نتیجه به حداقل رساندن ظهور منافذ باز می شود. همچنین چروک ها و خطوط خنده را کاهش می دهد.

یک لایه نازک از ماست طبیعی را بر روی صورت خود بمالید. به مدت 10 دقیقه به حال خود رها کنید و سپس آن را بشویید. این کار را هر روز یا سه تا چهار بار در هفته تکرار کنید و حداقل به مدت یک ماه ادامه دهید.

10- بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک لایه بردار طبیعی فوق العاده است و می تواند علاوه بر درمان منافذ باز پوست، چربی ها و سلول های مرده سطح پوست را هم از بین ببرد. یکی دیگر از مزایای بلغور جو دوسر این است که پوست را آرام می کند و می تواند برای پوست حساس نیز استفاده شود.

پنج قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق غذاخوری پودر شیر و دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را با هم ترکیب کنید.

این مخلوط را بر روی صورت خود قرار دهید و به آرامی آن را با حرکات دایره ای بمالید.

15 دقیقه آن را ترک کنید و یا صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

این کار را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.