تغذیه
۱۱ دلیل شگفت انگیز برای خوردن سالاد

خوردن سالاد برای همه ما واجب است و تقریبا همه ما به این مسئله واقف هستیم که سالاد می تواند یک زندگی سالم را برای ما به ارمغان بیاورد. اما از مزایای خوردن سالاد چه می دانیم؟

خوردن سالاد به صورت روزانه یکی از عادات افراد سالم است. خوردن سالاد مزایای بسیاری دارد زیرا آن ها دارای فیبر فراوان هستند و منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی در خود دارند. گیاهان دارای مواد غذایی فراوانی هستند که برای سلامتی کلی بدن مناسبند.

مزایای خوردن سالاد

۱- سبزیجاتی که رنگ سبز دارند در کاهش سطح کلسترول بدن موثر هستند.
۲- دانه های مغذی ریزی که در سالاد وجود دارند به راحتی قابل هضم می باشند و منبع بسیار خوبی از فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.
۳- اگر قصد کاهش وزن دارید، سالاد بیشترین کمک را به ما می کند. سالاد غنی از فیبر است که به عنوان مهار کننده اشتها عمل می کند و به شما کمک می کنند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.
۴- سالادی که از گیاهان سبز تهیه شده یک منبع عالی از آنتی اکسیدان های قوی است. اسید فولیک، لیکوپن، ویتامین C و E، آلفا و بتا کاروتن بعضی از این آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از بدن شما در مقابل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در بدن محافظت می کنند.
۵- یکی از مهمترین مزایایی که سالادها برای سلامتی دارند این است که آن ها حاوی چربی های سالم هستند. سالاد ها حاوی چربی های موجود در روغن زیتون، آووکادو و آجیل هستند که به بدن کمک می کنند تا مواد شیمیایی حفاظتی را جذب کند. این مورد توسط یک مطالعه انجام شده در دانشگاه ایالتی اوهایو ثابت شده است که نتایج آن نشان داد مصرف کنندگان آووکادو، آلفا و بتا کاروتن بیشتری نسبت به کسانی که آووکادو مصرف نکرده بودند، جذب کردند.

 

۱۱ دلیل شگفت انگیز برای خوردن سالاد

خوردن سالاد می تواند زندگی شما را سالم تر کرده و بسیاری از بیماری ها را از شما دور کند

۶- سالاد سبزیجات به کاهش یبوست کمک می کند.
۷- سبزیجات خام دارای هضم بهتر و ایمنی تری نسبت به سبزیجات پخته و نیمه پخته هستند.
۸- نتایج تحقیقات موسسه ملی سرطان نشان می دهد در افرادی که سبزیجات و میوه ها را در رژیم غذایی خود مصرف می کنند خطر ابتلا به سرطان کاهش میابد.
۹- مصرف منظم سالاد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون را کاهش می دهد.
۱۰- خوردن سالاد هایی که شامل توت فرنگی، گوجه فرنگی، هویج، سیب، لوبیا، نخود فرنگی، فلفل و هلو باشد دارای مزایای بیشتر برای قلب هستند.
۱۱- خوردن سالاد هایی که حاوی روغن زیتون هستند با کاهش مرگ و میر رابطه مستقیم دارند. بر اساس یک مطالعه که در ایتالیا بر روی افراد بالای ۶۰ سال انجام شده است، رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی سبزیجات خام و روغن زیتون میزان مرگ و میر را کاهش می دهد.

داغ ترین مطالب