تغذیه
۵ غذای سالم که در کمتر از ۱۰ دقیقه حاضر می‌شوند

اگر وقت زیادی برای آشپزی ندارید و به دنبال غذای سالم و سریع هستید می توانید این ۵ غذای سالم را در کمتر از ۱۰ دقیقه حاضر کنید و در کمترین زمان ممکن یک غذای کامل و تهیه شده در منزل را نوش جان کنید.

تهیه غذای سالم در خانه نه تنها از نظر بهداشتی و سلامت به نفعتان است، بلکه از نظر اقتصادی هم به صرفه است. اینکه وقت زیادی را به تهیه غذا اختصاص دهیم اصلا بد نیست اما این روزها با مشغله های فراوانی که داریم ممکن است این وقت را نداشته باشیم و مجبور باشیم یک غذای سریع را تهیه کنیم، اما این غذا هم می تواند ناسالم و یا غذای سالم باشد و انتخاب با خودتان است. در این مطلب شما را با ۵ دستور غذای ساده اما مقوی و سالم آشنا می کنیم که تنها ۱۰ دقیقه یا کمتر از وقتتان را می گیرند اما یک وعده غذایی سالم را در اختیارتان قرار می دهند.

 

۱- اوتمیل (جو دو سر پرک)

اوتمیل (جو دو سر پرک)

خودتان را از شر طعم های تکراری اوتمیل های آماده در فروشگاه ها خلاص کنید و اینبار یک طعم خانگی را تجربه کنید. نصف فنجان جو دو سر پرک را با یک فنجان آب یا شیر ترکیب کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید و ۳ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. برای سرو آن می توانید از قطعات بادام و یک قاشق چای خوری فلفل یا یک چهارم فنجان قطعات میوه استفاده کنید.

 

۲- نان تست فندقی

نان تست فندقی

روی یک نان تست سبوس دار را با مقداری کره بادام زمینی بپوشانید. سپس موز را قطعه قطعه کرده و به همراه مقداری فندق روی آن قرار دهید. حاضر است!

 

۳- پیتا یا نان مدیترانه ای

پیتا یا نان مدیترانه ای

یک طرف نان پیتا را با دو قاشق غذاخوری حُمُص بپوشانید و به مقدار لازم فلفل تازه خرد شده را به آن اضافه کنید. سپس یک قاشق غذاخوری زیتون سیاه و همان مقدار پنیر فتا به آن اصافه کنید. همچنین مقداری خیار و پیاز خرد شده هم به آن اصافه کنید.

 

۴- کویسادیلای انبه

کویسادیلای انبه

یک هشتم انبه را خرد کرده و بر روی نان ترتیلای گندم یا ذرت بریزید. سپس دو برش از گوجه فرنگی را به همراه یک هشتم فنجان پنیر فتا به غذایتان اضافه کنید. در پایان هم می توانید مقداری فلفل خرد شده به آن اضافه کنید و برای ۲تا۳ دقیقه در ماهیتابه قرار دهید.

 

۵- برنج سرخ شده با سبزیجات

برنج سرخ شده با سبزیجات

سه چهارم فنجان برنج را پخته و سپس به آن یک چهارم کدوسبز خرد شده را به همراه یک چهارم فنجان گوجه گیلاسی و همچنین یک چهار فنجان نخودفرنگی اضافه کنید و همه آن ها را یکجا در روغن سرخ کنید. همچنین می توانید مقداری فلفل دلمه خرد شده هم به آن اضافه کنید. و در پایان هم یک تخم مرغ نیمرو شده رو روی آن قرار دهید و برای تزیین نهایی دو قاچ خیار در کنارش بگذارید. زمان مناسب برای سرخ شدن برنج و سبزیجات تقریبا ۵تا۷ دقیقه می باشد.

داغ ترین مطالب