ورزش و فیتنس
برنامه تمرینی چربی سوز ۸ دقیقه‌ای

ممکن است در طول هفته وقت این را نداشته باشیم که به طور مرتب و حداقل ۲ جلسه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ای ورزش کنیم. برنامه ورزشی ۸ دقیقه ای که امروز به شما معرفی خواهیم کرد تنها ۸ دقیقه از وقت شما را می گیرد اما تقریبا به اندازه یک ورزش ۳۰ دقیقه ای معمولی متابولیسم شما را افزایش می دهد.

در این مطلب می خواهیم برنامه تمرینی چربی سوز را به شما آموزش بدهیم که در عین کوتاه بودن بسیار موثر است و در کنار چربی سوزی عضلات شما را هم تقویت می کند. با گومگ همراه باشید.

توضیحات برنامه تمرینی چربی سوز

برای بسیاری از ما امکان اینکه در هفته یک الی دو روز را به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش کنیم وجود دارد اما گاهی پیش می آید که آنقدر سرمان شلوغ می شود که همین زمان را هم در اختیار نداریم و تنها چیزی حدود ۱۰ دقیقه فرصت داریم. تمرین در این ۱۰ دقیقه بسیار بهتر از هیچ کاری نکردن است! پس بهتر از از وقتمان بهترین استفاده را ببریم. در تحقیقاتی که اخیرا منتشر شده است مشخص شده که یک تمرین ورزشی ۱۰ دقیقه ای به اندازه یک تمرین ورزشی ۳۰ دقیقه ای متابولیسم بدن را افزایش می دهد، البته در یک ورزش ۳۰ دقیقه ای به علت طولانی بودن تمرینات کالری بیشتری از دست خواهید داد.

راز این تمرین چربی سوز در شدت آن است. در این تمرین چربی سوز شما باید از آستانه راحتی خود خارج شوید و فشار بیشتری به خود وارد کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. البته علت این کار کوتاه بودن زمان است.

برنامه تمرینی چربی سوز

بهترین حالت برای انجام این برنامه، ۵۰ ثانیه تمرین و ۱۰ ثانیه استراحت است اما در صورتی که نیاز داشتید می توانید کمی بیشتر استراحت کنید. چیزی که اهمیت دارد این است که ۵۰ ثانیه به طور مداوم تمرین را ادامه دهید.

 

اهداف: چربی سوزی، عضله سازی

عضلات درگیر: تمام بدن

مناسب برای: آقایان

 

۱- پل باسن با میز

پل باسن با میز

تعداد: نامحدود

زمان: ۵۰ ثانیه

استراحت: ۱۰ ثانیه

 

۲- شنا

شنا

تعداد: نامحدود

زمان: ۵۰ ثانیه

استراحت: ۱۰ ثانیه

 

۳- اسکات پرشی

اسکات پرشی

تعداد: نامحدود

زمان: ۵۰ ثانیه

استراحت: ۱۰ ثانیه

 

۴- میله معکوس

میله معکوس

تعداد: نامحدود

زمان: ۵۰ ثانیه

استراحت: ۱۰ ثانیه

 

۵- کشش لگن

کشش لگن

تعداد: نامحدود

زمان: ۵۰ ثانیه

استراحت: ۱۰ ثانیه

 

۶- پلانک به پایک (قله)

پلانک به پایک (قله)

تعداد: نامحدود

زمان: ۵۰ ثانیه

استراحت: ۱۰ ثانیه

 

۷- گام به گام

گام به گام

تعداد: نامحدود

زمان: ۲۵ ثانیه

بدون استراحت

 

۸- گام به گام

گام به گام

تعداد: نامحدود

زمان: ۲۵ ثانیه

استراحت: ۱۰ ثانیه

 

۹- بارفیکس

بارفیکس

تعداد: نامحدود

زمان: ۵۰ ثانیه

استراحت: ۱۰ ثانیه

داغ ترین مطالب