۱۰ خاصیت شگفت انگیز انبه برای پوست

۱۰ خاصیت شگفت انگیز انبه برای پوست

انبه از میوه های گرمسیری پر طرفداری است که از آن برای تهیه آبمیوه ها و انواع نوشیدنی های دیگر استفاده می شود. البته خوردن میوه آن هم طرفدارای خاص خود را دارد! اما آنچه که امروز می خواهیم درباره آن به شما بگوییم، خاصیت انبه برای پوست است. احتمالا شما با خواص مصرف میوه های گرمسیری آشنا باشید، اما آیا می دانستید که خواص آن ها فراتر از خوردن بوده و می توانید از آن ها برای زیبایی نیز استفاده کنید؟

در ادامه با گومگ همراه شوید تا با ۱۰ خاصیت شگفت انگیز این میوه برای پوست آشنا شوید.

۱. آبرسانی پوست با انبه

انبه ها مملو از آنتی اکسیدان ها هستند که خاصیت شگفت انگیزی در حفظ و تقویت پوست دارند. پتاسیم و ویتامین E در کنار یکدیگر برای مرطوب نگه داشتن و آبرسانی سلول های پوستی معجزه می کنند.

۲. بهبود رنگ پوست

آنتی اکسیدان های موجود در انبه علاوه بر موثر بودن در آبرسانی پوست، در بهبود رنگ پوست نیز بسیار خوب عمل می کنند. این خاصیت انبه بر روی پوست به دلیل تاثیرات آرامش بخشی پوست و صاف کردن و از بین بردن لکه ها می باشد.

۱۰ خاصیت شگفت انگیز انبه برای پوست

۳. حفظ سلامت پوست

از ویتامین ها گرفته تا مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در انبه، آن را به یک پکیج کامل برای حفظ و ارتقا سلامت پوست تبدیل کرده است. زمانی که آن را به صورت موضعی بر روی پوست بمالید، باعث سالم تر شدن، روشن تر شدن و در نهایت نرم و لطیف تر شدن پوست شما می شود. تمام این ها تنها با یک میوه!

۴. جلوگیری از جوش و آکنه از خواص انبه برای پوست

آیا به دنبال یک روش طبیعی برای مبارزه با لکه ها و چربی پوست هستید؟ عصاره انبه ممکن است بهترین انتخاب شما باشد! این میوه حاوی ویتامین C است که در کاهش التهاب ناشی از جوش و آکنه مؤثر بوده و به کاهش چربی پوست کمک می کند. همچنین انبه باعث پاک سازی و انقباض پوست می شود.

۵. تقویت سیستم ایمنی از طریق پوست

اگر از انبه به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کنید، علاوه بر تاثیراتی که پیش تر گفتیم، باعث تقویت سیستم ایمنی شما نیز می شود. این تاثیر به وسیله نفوذ به پوست و اثر مستقیم انجام می شود. تا جایی که می توانید انبه بخورید و روی پوستتان بمالید!

۱۰ خاصیت شگفت انگیز انبه برای پوست

۶. صاف کردن پوست

مالوالیک اسید یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که در دانه، پوست و هسته انبه یافت می شود. این آنتی اکسیدان برای کمک به کاهش التهاب ناشی از مشکلات پوستی مانند آکنه بسیار موثر است.

۷. کاهش چین و چروک، از خواص انبه برای پوست

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن ماست و به همراه سایر خواصی که دارد، برای تقویت خاصیت ارتجاعی پوست نیز لازم است. ویتامین A که در انبه یافت می شود با تحریک تولید کلاژن می تواند چین و چروک ریز را کاهش دهد.

۸. روشن کننده پوست

انبه یک منبع بسیار غنی از ویتامین A است. این ویتامین برای از بین بردن لکه های تیره بسیار خوب عمل می کند و پوست شما را درخشنده و سالم نگه می دارد.

۹. محافظت در برابر آفتاب، از تاثیرات انبه برای پوست

اگرچه خاصیت محافظت در برابر آفتاب انبه با کرم های ضد آفتاب برابر نیست، اما افزایش ویتامین C برای کاهش آسیب های ناشی از اشعه UV خورشید تاثیر فوق العاده ای دارد.

۱۰. نرمی و لطافت پوست

انبه باعث مرطوب کردن عمیق پوست ضمن تقویت و ترمیم سلول های پوستی می شود. به همین دلیل است که انبه یکی از بهترین مواد طبیعی برای حفظ نرمی و لطافت پوست می باشد.


منبع: rawsugarliving

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.