راهنمای انتخاب بهترین پارچه مناسب مانتو تابستانی

راهنمای انتخاب بهترین پارچه مناسب مانتو تابستانی

پارچه مناسب مانتو تابستانی معمولا از ویژگی خنکی و راحتی برخوردار است. به ویژه گرمای هوا برای اغلب خانم های شاغل و محصل، یک چالش بزرگ محسوب می شود، زیرا باید ساعات طولانی از روز را در لباس های فرم بگذرانند. با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان، انتخاب و خرید بهترین جنس و مدل مانتو، شلوار و مقنعه اداری در اولویت این بانوان خوش سلیقه قرار می گیرد. 

چند نکته در مورد پارچه های مناسب مانتو تابستانی

از پارامترهای مهم برای انتخاب انواع مانتو یا سایر پوشاک زنانه می توان به کیفیت و ماندگاری رنگ پارچه و هم چنین هزینه پرداختی برای آن اشاره کرد. خصوصا لباس های فرم اداری مناسب فصول گرم در محیط کار، باید در برابر شستشوی مکرر، مرغوبیت خود را از دست ندهند. پس هنگام خرید، علاوه بر قیمت مقنعه، مانتو و شلوار، حتما به جنس آن دقت کرده و فروشگاهی را انتخاب کنید که تنوع بالایی از طرح و مدل در اختیار شما قرار می دهد. 

  • اولین نکته این است که از انتخاب پارچه های تابستانی در رنگ های تیره و مشکی اجتناب کنند، زیرا رنگ های تیره گرمای بیشتری به خود جذب می کنند. 
  • همچنین پارچه مناسب مانتو تابستانی حالت کشسانی یا جذب ندارد. 
  • معمولا در فصل تابستان لباس های گشاد بیشتر ترجیح داده می شوند؛ به ویژه که در سال های اخیر مدل لباس های گشاد بسیار ترند شده است.
  • نکته دیگر برای خرید مانتو تابستانی این است که اگر روزانه در معرض تابش مستقیم آفتاب هستید، لباسی را انتخاب کنید که تمام پوستتان را بپوشاند. در واقع، از انتخاب مانتوهای آستین کوتاه صرف نظر کنید.

10 ویژگی که پارچه مناسب مانتو تابستانی باید داشته باشد!

10 ویژگی که پارچه مناسب مانتو تابستانی باید داشته باشد!

خانم ها قبل از انتخاب پارچه مناسب برای دوخت مانتو تابستانی باید ویژگی های بارز پارچه های مناسب این فصل را بشناسند. ویژگی های پارچه های تابستانی عبارت اند از:

  • برخورداری از رنگ، لعاب و ظاهر آراسته
  • عدم چسبیدن به بدن با اندک عرق کردن
  • راحت پاک شدن آثار تعریق از بافت پارچه 
  • بدون آبرفت بودن یا داشتن حداقل میزان آبرفت پس از شستشو
  • چروک نشدن با یک نشست و برخاست 
  • اتوکشی راحت
  • برخورداری از ایستایی خوب
  • نرمی و لطافت
  • برخورداری از تراکم تار و پود مناسب با فصل 
  • سازگاری با پوست های حساس

معرفی 6 پارچه برای دوخت مانتو تابستانی

معرفی 6 پارچه برای دوخت مانتو تابستانی

انواع پارچه های مناسب فصل تابستان از الیاف طبیعی و پنبه تشکیل شده اند. بهترین گزینه های پارچه مناسب مانتو تابستانی شامل موارد زیر می شوند:

  1. لینن، از پارچه های مناسب مانتو تابستانی

پارچه لینن در رنگ ها و طرح های متنوع تولید می شود و یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت مانتو تابستانی است. این پارچه از الیاف پنبه ای و ضد حساسیت تشکیل شده  و کاملاً قابل تنفس خواهد بود. بنابراین برای افرادی که دارای پوست حساسی هستند، مناسب بوده و تنها مشکل این پارچه، زود چروک شدن آن است. 

  1. وال خامه دوزی، پارچه ای شیک برای مانتو تابستانی

پارچه وال خامه دوزی یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای مانتو تابستانی بوده که در سال های اخیر ترند شده است. با استفاده از وال خامه دوزی به عنوان یک پارچه مناسب مانتو تابستانی می توان یک مانتو شیک و مناسب فصل طراحی کرد. 

پارچه وال خامه دوزی از رنگ بندی متنوعی برخوردار است. اغلب رنگ های روشن این پارچه مانند سفید، آبی روشن و صورتی برای مانتو تابستانه استفاده می شوند. این پارچه معمولا به صورت دست دوز تولیدشده و به همین دلیل، از محبوبیت و قیمت بالایی برخوردار است.  

  1. پارچه نخی، بهترین جنس مانتوهای تابستانی
پارچه نخی، بهترین جنس مانتوهای تابستانی

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای دوخت مانتو تابستانی، پارچه نخی است. امروزه پارچه های نخی در بیش از صدها طرح متنوع برای سلیقه های متنوع فراهم شده اند. معمولا طرح های شاد و گل گلی این جنس پارچه، طرفداران بیشتری در بین گروه های سنی مختلف دارند. 

پارچه نخی نه تنها یک پارچه مناسب مانتو تابستانی است، بلکه از آن برای دوخت پیراهن های ساحلی بلند نیز استفاده می شود. در ساختار این نوع پارچه، درصد بالایی پنبه به کار رفته و به همین دلیل، این پارچه کاملاً راحت و خنک است. 

  1. پارچه کرپ حریر برای دوخت مانتو تابستانی شیک

پارچه کرپ حریر بهترین گزینه برای خانم هایی است که به دنبال پارچه های سبک هستند. در واقع، این پارچه سبک کاملا حس راحتی را به افراد منتقل می کند. مزیت دیگر پارچه کرپ حریر این است که با وجود نازک بودن، اصلا بدن نما نیست. 

همچنین پارچه کرپ حریر برای خانم های باردار که در فصل تابستان به مانتویی آزاد نیاز دارند، مناسب است. از کرپ حریر برای دوخت انوع مختلف مانتوهای تابستانه اسپرت و مجلسی استفاده می شود. مانتوهای دوخته شده با پارچه کرپ حریر در عین سادگی، بسیار خاص و شیک هستند.

  1. یاخما، پارچه مناسب مانتو تابستانی

یکی دیگر از انواع پارچه مناسب مانتو تابستانی پارچه یاخما است. پارچه یاخما به صورت توری است که طرح های برجسته و ضخیمی دارد. این نوع پارچه تنوع بالایی در طرح و رنگ بندی دارد. از ویژگی های پارچه یاخما می توان به کاملاً خنک و سبک بودن، ظرافت، نرمی و لطافت اشاره کرد.

  1. ابریشم، پارچه لاکچری برای مانتوهای تابستانی

برجسته ترین ویژگی پارچه ابریشم، درخشندگی آن است. همچنین دیگر ویژگی های آن سبکی، نرمی و لطافت هستند. با توجه به ویژگی هایی که این نوع پارچه دارد، می توان از آن برای دوخت یک مانتو تابستانی مجلسی استفاده کرد. 

به هر حال، خانم ها در روزهای گرم تابستانی به یک مانتوی مناسب برای مراسمات مختلف نیاز دارند. مانتوهای تابستانه مجلسی دوخته شده با پارچه ابریشم در عین زیبایی، راحت هم هستند. در واقع، شرط راحتی یک مانتو از جنس ابریشم این است که درصد بیشتری از ابریشم طبیعی نسبت به ابریشم مصنوعی در بافت آن استفاده شود. 

  1. لی کاغذی، پارچه جوان پسند برای مانتو تابستانی
لی کاغذی، پارچه جوان پسند برای مانتو تابستانی

علاقه مندان به لباس های جین می توانند در روزهای گرم، پارچه لی کاغذی را به عنوان پارچه مناسب مانتو تابستانی انتخاب کنند. در حقیقت، پارچه لی کاغذی نوعی از پارچه جین  است که کاملاً سبک بوده و الیافی مشابه کتان دارد. 

معمولا از پارچه لی کاغذی برای دوخت مانتو تابستانه اسپرت استفاده می شود. این پارچه بسیار ساده و شیک است و به خوبی هوا را رد و بدل می کند. همچنین پارچه لی کاغذی در رنگ بندی متنوع و با قیمت مناسب در بسیاری از پارچه فروشی ها به فروش می رسد.

  1. پارچه کرپ کش برای مانتو تابستانی راحت

پارچه کرپ کش با خصوصیاتی نظیر لَخت بودن و بدون آبرفت بودن، به یکی از خاص ترین انواع پارچه های تابستانی تبدیل شده است. این پارچه مناسب مانتو تابستانی، استایل خانم ها را راحت، خنک و شیک می کند. 

رنگ بندی پارچه کرپ کش برای مانتو تابستانه، شاد و متنوع است. این پارچه به راحتی در اکثر فروشگاه های پارچه فروشی در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

  1. کتان، پارچه ای نرم و سبک برای تابستان

یکی دیگر از انواع پارچه مناسب مانتو تابستانی پارچه کتان است. این پارچه با برخورداری از ویژگی های نرمی و سبکی برای استایل های نیمه رسمی و کژوال مناسب است. افرادی که کتان را برای دوخت مانتو تابستانی خود انتخاب می کنند، به راحتی جریان هوا و خنکی را حس خواهند کرد. 

تنها نکته قابل توجه در مورد پارچه کتان این بوده که این پارچه قادر به جذب بالای رطوبت است. بنابراین ممکن است رطوبت ناشی از تعریق در بافت تار و پود پارچه باقی بماند و با شستشو از بین نرود. 

کلام آخر، مانتوی تابستانی راحت با انتخاب پارچه مناسب

انتخاب درست جنس پارچه مناسب مانتو تابستانی، خنک بودن و راحتی تن و روان خانم ها را در روزهای گرم سال تضمین می کند. از این رو، بررسی و دقت در ویژگی این پارچه ها برای خرید بهترین مانتو اهمیت خواهد داشت که می توان به انواع لینن، نخی، کرپ و لی کاغذی اشاره کرد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.