مراقبت های خانگی از مو که باعث می شوند موهایی سالم، براق و زیبا داشته باشید

مراقبت های خانگی از مو که باعث می شوند موهایی سالم، براق و زیبا داشته باشید

مراقبت های خانگی از مو می توانند روشی ساده برای داشتن موی سالم، براق و زیبا باشند. شما می توانید با روش های طبیعی و با استفاده از مواد ساده و در دسترس از شکستگی، موخوره، خارش پوست سر، شوره و نیز چربی های اضافه مو خلاص شوید. در این مقاله می خواهیم 10 راه برای درمان مشکلات موی سر را مورد بررسی قرار دهیم و روش های درمانی آن ها را با استفاده از مواد طبیعی به شما معرفی کنیم.

1- درخشش موی سر با استفاده از چای سیاه

بسیاری از ما برای شروع روز خود چای را برای نوشیدن انتخاب می کنیم. خبر خوب این است که استفاده از چای می تواند درخشش را به موهای شما بازگرداند. چای سیاه و راهی ساده برای داشتن موهای براق است.

چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند به ترمیم موها نیز کمک نماید و از ریزم مو نیز جلوگیری کند.

برای استفاده: مقداری چای سیاه را دم کرده و بگذارید تا خنک شود. سپس چای را روی موهای خود بریزید و صبر کنید 10 دقیقه روی موها باقی بماند سپس موها را با آب سرد بشویید و از موهای براق خود لذت ببرید.

2- مراقبت های خانگی از مو با استفاده از کره خوراکی

همه ما می دانیم کره سرشار از چربی است. به همین دلیل می تواند نرمی و رطوبت را به موهای شما بازگرداند. اگر موهای فر و وزی دارید یا اینکه موهای شما بسیار خشک و شکننده است استفاده از این روش می تواند راه حلی آسان برای بازگشت رطوبت به موهایتان باشد.

کره یک ماده غذایی ارزان قیمت و در دسترس است که می تواند به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

برای استفاده: چند قاشق غذاخوری کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود سپس آن را روی موهای خود مالش دهید. سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید تا یک ساعت بماند. سپس طبق معمول موهای خود را بشویید.

3- با استفاده از موز رشد مجدد موی خود را احیا کنید

موز یک ماده غذایی عالی برای مراقبت از پوست و مو می باشد. موز سرشار از مواد مغذی است که می تواند به رشد مجدد مو کمک نماید. استفاده از موز همچنین که می تواند موهای شما را قوی تر و ضخیم تر نماید. علاوه بر این ماسک موز به شما کمک می کندرطوبت را به موهای خود بازگردانید و خارش پوست سر را نیز کاهش دهید.

برای استفاده: دو عدد موز رسیده را به همراه و نصف فنجان شیر نارگیل مخلوط کنید. موهای خود را به مخلوط تهیه شده آغشته کنید و به خوبی ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس ماسک موهای خود را بشوید و به خوبی آبکشی کنید. شما می تواند در هفته 2 الی 3 بار از این ماسک استفاده کنید.

مراقبت های خانگی از مو که باعث می شوند موهایی سالم، براق و زیبا داشته باشید

4- موهای خشک را با استفاده از سرکه سیب ترمیم کنید

سرکه سیب می تواند به کسانی که موهای خود را رنگ کرده اند کمک کند، تا موهای آسیب دیده را ترمیم نمایند و سلامت را به آن ها بازگردانند. استفاده از سرکه سیب همچنین یک پیشنهاد ویژه برای کسانی است که از ریزش مو رنج می برند.

برای استفاده: در مخلوط کن، نصف یک آووکادو، 2 قاشق غذاخوری روغن ارگان، 10 قطره روغن رزماری و 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با هم مخلوط کنید. ماسک را به ساقه موهای خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با شامپو بشویید. این کار را حداقل یکبار در ماه انجام دهید.

توجه داشته باشید اگر پوست چربی دارید استفاده از این ماسک مو در صورتی که با پوست سر برخود کند می تواند باعث افزایش چربی سر شود.

5- مراقبت های خانگی از مو با استفاده از تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ می تواند برای انواع موها مناسب باشد. زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین و چربی می باشد و می تواند برای تغذیه مو مناسب باشد. سفیده تخم مرغ نیز خاصیت ضد باکتری دارد و می تواند برای جلوگیری از قارچ های پوستی انتخاب مناسبی باشد. سفیده تخم مرغ همچنین کمک می کند که چربی های اضافه پوست سر نیز کاهش یابند.

برای استفاده: اگر موهای طبیعی داریدمی توانید از کل تخم مرغ برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید. اما در صورتی که پوست و موی چربی دارید توصیه می شود از سفیده تخم مرغ برای درمان چربی پوست سر استفاده کنید. و اگر موهی شما خشک و شکننده است بهتر است از زرده تخم مرغ برای مرطوب کردن موهای خشک و شکننده خود استفاده کنید.

بهتر از ماسک تخم را 20 دقیقه روی موهای خود قرار دهید، سپس با آب سرد شست و شو دهید. توجه داشته باشد اگر از تخم مرغ برای درمان خشکی موها استفاده می کنید، این روش را تا 1 ماه ادامه دهید تا بتوانید نتیجه مطلوب را به دست آورید. اما در صورتی که به منظور کاهش چربی مو از سفیده تخم مرغ استفاده می کنید این کار را هر دو هفته یکبار تکرا کنید، تا از خشک شدن بیش از حد پوست سر چلوگیری کنید.

6- استفاده از لبنیات و مایونز برای داشتن موهای صاف

شما می توانید برای صاف شدن موهای خود از ماست پرچرب، خامه یا سس مایونز کمک بگیرید. این محصولات به دلیل داشتن چربی بالا می تواند به صاف شدن و لخت شدن موی سر کمک کنند. بهترین نکته استفاده از این محصولات در دسترس بودن آن هاست.

برای استفاده: نصف فنجان خامه، ماست ساده و یا مایونز را به موهای خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس طبق معمول موهای خود را به خوبی بشویید. این کار را می توانید تا 2 بار در هفته نیز تکرار کنید.

مراقبت های خانگی از مو که باعث می شوند موهایی سالم، براق و زیبا داشته باشید

7- درمان خارش سر با استفاده از لیمو

برای جلوگیری از خشکی پوست سر به خصوص در فصول سرد و یا پیشگری از پوسته پوسته شدن پوست سر می تواند از عصاره آب لیمو تازه و روغن زیتون استفاده کنید.

لیمو به دلیل داشتن خواص ضدعفونی کننده می تواند باعث از بین رفتن چربی های اضافی و نیز باکتری های موجود در کف سر نماید.

برای استفاده: 2 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و به پوست سر خود بمالی و به خوبی ماساژ دهید. مخلوط را به مدت 20 دقیقه روی سر بگذارید سپس با شامپو آبکشی کنید.

8- مراقبت های خانگی از مو با استفاده از عسل

عسل می تواند به شما کمک کند تا عوارض ناشی از تابش آفتاب را از بین ببرید. آفتاب و اشعه فرابنفش می تواند موهای شما را شکننده و ضعیف کند و از سبب بوز موخره در موها شود. به همین دلیل توصیه می شود برای مراقب بیشتر از موها از ماسک عسل استفاده نماید.

روش استفاده: یک قاشق غذا خوری عسل را به همراه یک قاشق غدا خوری روغن زیتون و مقداری آب رقیق کنید و به موهای خود بمالید. این ماسک را می تواند یکبار در هفته استفاده کنید.

9- ماسک آووکادو

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان ویتامین ها و چربی های مفید می باشد. و می تواند طراوت، رطوبت و درخشش را به موهای شما بازگرداند.

برای استفاده: نفص یک آووکادو را پوره کنید و با یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری خامه مخلوط کنید. مخطوط را به موهای خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید بعد از گذشت 15 دقیقه موهای خود را بشویید. این ماسک یک آبرسان بسار قوی می باشد که به حفظ زیبایی مو کمک می کند.

10- مراقیت های خانگی از مو با استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یک ماده بسیار موثر برای درمان مشکلات مو می باشد. این ماده غذایی مفید می تواند به کاهش موخوره، درمان خشکی پوست سر و شوره کمک نماید.

برای استفاده: استفاده از این ماسک نیز بسیار ساده است تنها کافی است که مقداریروغن را ساقه و پوست سر خود ماساژ دهید و پس از 15 دقیقه بشوید.


منبع: womansday

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.