رشد مژه به صورت طبیعی و با استفاده از روغن ها و سرم های خانگی و موثر

رشد مژه به صورت طبیعی و با استفاده از روغن ها و سرم های خانگی و موثر

رشد مژه یکی از نکات مهم در حفظ زیبایی است. داشتن مژه های سالم، قوی و بلند می تواند برای هر فردی مهم باشد. تهیه سرم های آماده ممکن است هزینه زیادی داشته باشند و برای همه مقرون به صرفه نباشد. به همین دلیل قصد داریم شما را با انواع روغن ها و سرم های طبیعی و خانگی آشنا سازیم، که می توانند در رشد مژه ها به شما کمک کنند.

روغن های مفید برای رشد مژه

1- روغن کرچک

ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک می تواند برای رشد و درخشش مژه ها مفید باشد. شما می توانید مقداری از روغن کرچک را داخل ظرف بریزید و با استفاده از ریمل به آرامی آن را روی مژه های خود بمالید.

2- روغن بادام

روغن بادام حاوی ویتامین E است و همچنین سرشار از ویتامین ها و چربی های مفید می باشد که می تواند به حفظ استحکام مژه کمک کند. اگر مژه هیای شما نازک و شکننده می باشند می تواند با استفاده از این روغن مشکل خود را برطرف کنید.

3- روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل برای سلامت پوست و مو به اثبات رسده است و برای همگان شناخته است. روغن نارگیل می تواند ریزش مژه را کاهش دهد و از بروز عفونت ها در این ناحیه جلوگیری کند.

رشد مژه به صورت طبیعی و با استفاده از روغن ها و سرم های خانگی و موثر

4- رشد مژه با روغن آرگان

روغن آرگان یک روغن طبیعی و پرکاربرد می باشد که می تواند به افزایش آبرسانی کمک کند. این روغن برای رشد موی سر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اسید های چرب موجود در این روغن به شما کمک م کند که مژه و موهای براقی داشته باشید.

5- روغن آووکادو

روغن آووکادو سرشار از ویتامین A، E، D، B، پروتئین و اسید های چرب اشباع می باشد که می توانند آثار بر جای مانده از لوازم آرایشی را از بین ببرد و طراوت را به مژه های شما باز گرداند. از این رو توصیه می شود برای پاک کردن آرایش چمشمان خود مقداری روغن آووکادو را روی پنبه بریزید و پلک های خود را به آرامی با آن پاک کنید.

6- روغن زیتون مفید برای رشد مژه

روغن زیتون می تواند به بازسازی و ترمیم سلول های مرده و آسیب دیده کمک کند. اگر مژه های شما آسیب دیده و ضهیف شده اند می توانید از روغن زیتون برای رفع مشکل خود کمک بگیرید.

7- روغن شترمرغ

روغن شترمرغ به تقویت و رشد مجدد مژه ها کمک می کند و برای افرادی که دارای ریزش شدید مژه هستند بسیار مفید است.

8- روغن جوجوبا

این روغن معروف می تواند به حفظ سلامت پوست و مو نیز کمک می کند و سبب افزایش طراوت و درخشش مو ها نیز می شود. روغن جوجوبا به دلیل داشتن ویتامین ث و آهن می تواند برای تغذیه رشه مو مفید و ضروری باشند و به حفظ یلامت ساقه مو کمک نماید مژه ها نیز از این موضوع بی نصیب نیستند.

رشد مژه به صورت طبیعی و با استفاده از روغن ها و سرم های خانگی و موثر

سرم موثر برای جلوگیری از ریزش ابرو

همینطور که پیشتر هم اشاره کردیم استفاده از روغن های ذکر شده به تنهایی نیز می توانند باعث جلوگیری از ریزش ابرو و رویش مجدد آنان شوند اما در صورتی که به دنبال روش مطمئنی تری می گردید می توانید با ترکیب روغن ها اثرات آنان را افزایش دهید. سرم موثر برای کاهش ریزش ترکیبی از روغن کرچک، روغن نارگیل و کپسول ویتامین E می باشد.

به منظور تهیه این سرم به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم:

  • یک قاشق چای خوری روغن کرچک
  • نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • 2 عدد کپسول ویتامین E (اختیاری)

طرز استفاده: مواد را داخل یک بطری بریزید و در هنگام استفاده مقداری از آن را به کمک قطره چکان و پنبه به آرامی روی پلک های خود بمالید. شما می توانید این کار را قبل از خواب انجام دهید و صبح آن را بشویید.

سرم مناسب برای جلوگیری از آسیب دیدگی مژه

ترکیب یک قاشق چای خوری روغن کرچک و به همان نسبت روغن بادام شیرین می تواند برای رفع آسیب های مژه مناسب و مفید باشد.

نکات مهم برای رشد مژه

توجه داشته باشد که رشد مژها تنها با استفاده از روغن ها و سرم های طبیعی اتفاق نمی افتد توجه به تغذیه سالم، کاهش مصرف لوازم آرایشی، و کاهش استرس نیز برای داشتن مژهای پرپشت و سالم ضروری می باشند.

فراموش نکنید که هر شب قبل از خوابیدن آرایش چشمان خود را پاک کنید و با آرایش نخوابید. از انواع ریمل ها و لوازم آرایش استاندارد استفاده کنید و از خارش محکم پلک های خود خودداری کنید.


منبع: chicgirlonline

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.