چرا افراد فقیر، بیشتر دچار بیماری های قلبی می شوند؟

چرا افراد فقیر، بیشتر دچار بیماری های قلبی می شوند؟

هرچه از نظر مالی، رفاه کمتری داشته باشید، آمارها نشان می دهند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی در شما بیشتر خواهد بود. یک مطالعه جدید به یافت دلایل اصلی این پدیده پرداخته است و شواهد قانع کننده ای در مورد آن ارائه می دهد: افراد فقیر فقط به اندازه کافی نمی خوابند.

مشکلات مالی و فقر معمولاً به این معنی است که مردم باید به ساعات کار طولانی تر بپردازند یا مجبورند چند شغله شوند و گاهی اوقات چاره ای جز کار در شرایط پر سر و صدا و پر از تنش ندارند. متاسفانه هیچ یک از این سناریوها برای خوب خوابیدن مفید نیستند.

پس از این موارد، استرس و فشار عصبی در زندگی که در حد فاصل دریافت حقوق ها پیش می آید هم می تواند باعث کم خوابی شود و نگرانی بسیاری را در افراد ایجاد کند که شب ها در رختخواب دچار کم خوابی می شوند. البته تقریبا این را هر کسی می تواند حدس بزند که ارتباط بین وضعیت اقتصادی و سلامت قلب بسیار آشکار است و تقریبا همه ما در اطرافمان با این پدیده آشنا شده ایم.

طبق آخرین تحقیقی که در این زمینه انجام شده است، داده های مربوط به 111205 نفر که از 8 مطالعه قبلی در سراسر اروپا به دست آمده است بررسی شد و مشخص شد که 13.4 درصد از ارتباط بین شغل و بیماری عروق کرونر قلب را می توان به کمبود خواب نسبت داد، هرچند که این عامل در مردان به طور قابل توجهی بیشتر مشاهده شد.

جالب است بدانید که این مطالعه، کمبود خواب را با انواع بیماری های روحی مانند افسردگی و کاهش حافظه مرتبط کرده است. استراحت کافی برای ترمیم و شارژ مجدد بدن ضروری است و اگر خواب کافی نداشته باشیم، به سرعت این مشکلات را احساس خواهیم کرد.

در حال حاضر ارتباط سلامت قلب و عروق با خواب به خوبی برقرار شده است و تقریبا می توان گفت شکی در این مورد وجود ندارد. به عنوان مثال، در اوج رونق اقتصادی دهه 1980 در ژاپن بیشتر مرگ های ناشی از کار کردن زیاد، به علت مشکلات قلبی بوده است.

این مطالعه جدید برای اولین بار برخی از نقاط مبهم رابطه بین خواب، درآمد و اختلالات قلبی و عروقی را آشکار کرده است و به توضیح برخی از آن ها می پردازد.

محققان نشان می دهند که احتمالاً زنان بیشتر از قبل در معرض استرس و فشار ناشی از مسئولیت های خانگی هستند.

تصور اینکه داشتن سبک زندگی ثروتمند و سرشار از رفاه می تواند به داشتن آرامش بیشتر منجر شود دشوار نیست. به عنوان مثال یک فرد ثروتمند می تواند یک خانه بزرگتر و در یک محله ساکت تر داشته باشد و یا ممکن است مجبور نباشد برای رفتن به سر کار مسیر طولانی را طی کند. همچنین می تواند افرادی را برای انجام کارهای خانه استخدام کرده و خودش آن کارها را انجام ندهد. تمام این موارد و موارد مشابه آن ها می توانند تاثیر رفاه بیشتر در کاهش مشکلات را اثبات کنند.

نویسندگان این مطالعه به دشواری جمع آوری داده ها از چندین مطالعه مختلف دیگر اشاره می کنند و می گویند ترکیب این شواهد و بررسی آن ها تایید می کند که این ارتباط بسیار قوی است اما فعلا نمی توان به طور قطعی در مورد آن سخن گفت.

با این حال این تحقیق دارای منابع بسیار چشمگیر داده ها است و مطمئناً نشان می دهد که چگونه جامعه می تواند به دنبال کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در فقیرترین مناطق جامعه باشد.

دوسان پتروویچ، اپیدمیولوژیست، از مرکز پزشکی طب عمومی و بهداشت عمومی سوئیس می گوید: “اصلاحات ساختاری در هر سطح از جامعه لازم است تا مردم بتوانند بیشتر بخوابند. به عنوان مثال، تلاش برای کاهش صر و صدا، که از مهم ترین دلایل اختلالات خوال هستند با استفاده از پنجره های دو جداره، کاهش ترافیک و نساختن خانه های کنار فرودگاه ها یا بزرگراه ها.”


منبع: oup

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.