4 ماسک عسل بسیار آسان برای پوست صورت

4 ماسک عسل بسیار آسان برای پوست صورت

ماسک عسل یکی از بهترین روش های رسیدگی به پوست می باشد. عسل در زمان های بسیار دور و نیز برای درمان های پوستی مورد استفاده قرار میگرفته است. در روایات مصری و آیورودا آمده است که عسل برای درمان آسیب ها و زخم های پوستی و اختلالات پوستی مورد استفاده بوده است.

عسل طبیعی به تنهایی بسیار مفید است اما شما می توانید برای افزایش خواص آن، مقداری مواد دیگر را به آن اضافه کنید تا به ماسک های دیگری دست پیدا کنید.

 

میزان مصرف ماسک عسل

از ماسک عسل (و انواع آن) می توانید به صورت چند مرتبه در هفته و حتی هر روز استفاده نمایید. پس از استفاده از ماسک عسل، می توانید نرمی و لطافت به وجود آمده در پوستتان را به وضوح ببینید.

البته دقت داشته باشید که برخی از ماسک های عسل (ماسک هایی که پایه مواد آن ها از عسل می باشد) دارای مواد قوی می باشند و اگر بیش تر از یک الی دو بار در هفته از آن ها استفاده کنید می توانند به پوستتان آسیب برسانند. در 4 ماسک عسلی که در این مطلب به شما معرفی می کنید، میزان مصرف آن ها را هم ذکر کرده ایم تا دچار سردرگمی نشوید.

بهتر است هرچه سریع تر به سراغ طرز تهیه این ۴ ماسک عسل برویم:

 

1- ماسک عسل برای جوش و آکنه

  • 3 قاشق چای خوری عسل
  • نصف قاشق چای خوری دارچین
4 ماسک عسل بسیار آسان برای پوست صورت

ماسک عسل و دارچین برای پوست

عسل و دارچین را با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی پوست صورت خود قرار دهید. این ماسک عسل را به مدت 10 تا 30 دقیقه به حال خود رها کنید. خواص ضد باکتریایی عسل و دارچین برای از بین بردن جوش و جلوگیری از آن بسیار مفید است.

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است پیش از استفاده از این ماسک، مقداری از آن رو بر روی بخش کوچکی از پوست پشت دستتان امتحان کنید و اگر مشکلی پیش نیامد، سپس روی پوست صورتتان قرار دهید.

از آنجایی که دارچین بسیار قدرتمند است، توصیه می کنیم هفته ای یک بار از این ماسک عسل استفاده کنید.

 

2- ماسک عسل برای پوست های خشک

  • یک قاشق چای خوری آووکادو له شده
  • یک قاشق چای خوری ماسک طبیعی
  • یک قاشق چای خوری عسل
4 ماسک عسل بسیار آسان برای پوست صورت

ماسک عسل و ماست برای پوست صورت

مواد بالا را با یکدیگر مخلوط کنید تا به یک ترکیب صاف و یکدست برسید. سپس این ترکیب را بر روی پوست صورتتان قرار دهید و 20 تا 30 دقیقه به حال خود رها کنید و بعد از آن به طور کامل صورتتان را بشویید.

چربی های موجود در آووکادو و ماست طبیعی به شدت مرطوب کننده هستند و اسید لاکتیک موجود در ماست، دارای خاصیت پاک کنندگی بسیار بالایی است که پوستتان را پاکیزه می کند و علاوه بر آن، منافذ پوست را بسته و به تولید کلاژن در پوستتان کمک می کند.

این ماسک عسل سرشار از ویتامین های B، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین D، کلسیم، روی، مس، منگنز و منیزیم است. در واقع یک غذای کامل برای پوستتان می باشد!

این ماسک بسیار ملایم است می توانید چندین بار در هفته از آن استفاده کنید و نگران چیزی نباشید.

 

3- ماسک عسل برای پوست های حساس

  • 2 قاشق چای خوری عسل
  • یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا
4 ماسک عسل بسیار آسان برای پوست صورت

ماسک عسل و آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا و عسل را یکدیگر مخلوط کنید و روی پوست صورتتان قرا دهید و به مدت 10 تا 20 دقیقه آن را ترک کنید.

آلوئه ورا باعث آرامش پوست و در کاهش التهابات آن می شود. این ماسک عسل برای افرادی که پوست حساسی دارند بسیار مناسب می باشد. همچنین آلوئه ورا برای درمان سوختگی ناشی از نور خورشید نیز موثر است.

آلوئه ورا علاوه بر خواص ذکر شده، برای درمان جوش و آکنه، خشکی پوست، اگزما و خراش های سطحی نیز بسیار کاربرد دارد. حتی در برخی موارد ذکر شده است که آلوئه ورا می تواند روند درمان زخم های کوچک را نیز تسریع کند.

این ماسک را می توانید هر روز استفاده کرده و نگران آسیب های پوستی نباشید. البته نیازی به این کار نیست اما در صورت تکرار روزانه این ماسک عسل، تاثیر بیشتری را خواهید دید.

 

4- ماسک عسل برای نقاط سیاه روی پوست

  • 2 قاشق چای خوری عسل
  • نصف قاشق چای خوری آب لیموی طبیعی
4 ماسک عسل بسیار آسان برای پوست صورت

ماسک عسل و آب لیمو برای پوست

آب لیمو و عسل را با یکدیگر مخلوط کرده و به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید. آب لیمو پوست شما را لایه برداری می کند، لکه های سیاه را روشن می کند و به درمان زخم ها و خراش های کوچک روی پوستتان کمک می کند.

 

نتیجه استفاده از این ماسک عسل بعد از چه مدتی نمایان می شود؟

پس از یک بار استفاده از این ماسک، شاهد نرمی و لطافت پوست صورتتان خواهید بود اما در صورتی که می خواهید خراش ها و زخم های سطحی و همچنین نقاط تیره روی پوست از بین بروند، باید به مدت چند هفته و حتی چند ماه از این ماسک استفاده کنید تا نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید.

آب لیمو دارای مواد تشکیل دهنده بسیار قوی می باشد که نسبت به میزان حساس بودن پوستتان باید تعداد تکرار آن را خودتان تنظیم کنید. به طور معمول از این ماسک عسل، یک الی دو بار در هفته استفاده کنید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.