
هویت بصری شامل چیست + [7 المان و نکات مهم]
هویت بصری یک برند شامل لوگو مخصوص، فونت مخصوص، رنگ ها، عکس ها و طراحی خاص شما می شود. اگر قصد دارید که در ذهن مشتری خود ماندگار بمانید و باعث افتخار آن باشید، بهتر است از خدمات طراحی هویت بصری برای برند و کسب و کار خود استفاده کنید. خدمات طراحی بسته بندی محصول نیز فرآیندی است که در آن طراح گرافیک بسته بندی های محصولات را با ابزار های گرافیکی خود مانند فتوشاپ طراحی می کند و هدف آ« افزایش فروش، محافظت از کالا و ارزش گذاری برند است.
هویت بصری شامل چه المان هایی است؟
اگر این سوال برای شما پیش آمده که هویت بصری شامل چیست؟ باید گفت، هویت بصری شامل عناصری است که باعث ایجاد ارتباط بین برند و مخاطبان می شود و ویژگی های برند را در حافظه تصویری مخاطبان ماندگار می کند، می باشد. از مهم ترین المان های هویت بصری می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:
1. تایپو گرافی
تایپو گرافی به نوشته هایی که به صورت مختلف توجه شما را جلب می کنند، مانند نوشته های روی تابلو های مغازه یا بیلبورد ها می گویند. انتخاب فونت هر یک از این نوشته ها، تنها بر اساس شخصیت آن برند طراحی شده و پیام برند را به خوبی به مخاطبان منتقل می کند.

2. پترن لوگو
از تکرار کردن لوگوی یک برند، می توان پترن آن برند را ساخت. از این پترن ها در بسته بندی، طراحی پاکت های نامه، پس زمینه و برند بوک استفاده می کنند. هنگامی که نماد هایی مانند لوگو در فاصله ای مشخص در کنار یکدیگر قرار می گیرند، آن کسب و کار باعث ایجاد رضایت در ذهن مخاطبان می شود.
3. طرح گرافیکی
طراحی گرافیک به خوبی می داند که هویت بصری شامل چیست و چه ویژگی هایی دارد. طرح های گرافیکی نشان دهنده تمامی اجزای یک هویت بصری می باشد که قادر است میان برند شما و سایر برند های دیگر، تمایز ایجاد کرده و با برقراری ارتباط احساسی، جذابیت برند شما را در مقابل مخاطبان افزایش می دهد.
4. تصویر سازی
عناصر گرافیکی هویت بصری شامل چیست؟ عناصری مانند الگو ها، اشکال و تصاویر، برای افزودن شخصیت و جذابیت به هویت بصری یک برند مورد استفاده قرار می گیرند. عناصر گرافیکی باید با ارزش ها و پیام های برند مطابقت داشته باشد و به صورت کلی با باقی عناصر هویت بصری مطابقت داشته باشد.
5. رنگ ها
رنگ ها از جمله تاثیرگذار ترین بخش یک هویت بصری است که برای یک برند به کار می رود. رنگ ها می توانند احساسات و عواطف خاصی را در مخاطبان ایجاد کنند. به عنوان مثال رنگ قرمز اغلب هیجان و شور و شوق را در افراد بیدار می کند و باعث افزایش انرژی آن ها می شود.
انتخاب یک رنگ مناسب در یک هویت بصری خاص، به برند و کسب و کار ها کمک می کند تا احساسات و عواطف خود را به مخاطبان خود انتقال دهند.

6. لوگو
طراحی لوگو برای یک کسب و کار را می توان یکی از تاثیرگذارترین راه های ثبت تصویر در ذهن مخاطب در نظر گرفت. لوگو نماد بصری یک برند است و شامل یک تصویر، متن یا ترکیبی از این دو می شود. تا اینجا فهمیدیم که هویت بصری شامل چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اصولا لوگو باید ساده و قابل تشخیص باشد تا پیام برند را به خوبی به مخاطب خود منتقل کند.
7. آیکون
کلمه آیکون یونانی است و به معنای تصویر می باشد. آیکون ها نمادهایی هستند که فرآیند ها و ویژگی های یک محصول را تجسم می کنند. اگر این آیکون ها به خوبی طراحی شده و در هویت بصری یک برند به خوبی جای گذاری شود، عملکرد نام تجاری را به سرعت قابل درک و قابل دسترس می سازد.

نکات مهم برای ساخت هویت بصری قدرتمند
بسیاری از طراحان گرافیکی و کارآفرینان می دانند که هویت بصری شامل چیست و مزایای آن چه چیزی می باشد. در نظر گرفتن نکات مهم در ساخت یک هویت بصری از عوامل مهم برای معرفی یک برند است که این نکات شامل موارد زیر می شود:
- تعیین هدف: با ایجاد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت می توانید به مصرف کنندگان کمک کنید تا بدانند برند محصول یا خدمات شما چه کمکی به آن ها می کند؟
- شناخت مخاطب: ابتدا باید مخاطب برند و کسب و کار خود را مشخص کنید، تا به این نتیجه برسید که نقاط درد، نیاز ها، مشکلات، خواسته ها و ترجیحات آن ها چگونه می باشد.
- جلب توجه: هویت برند شما باید به گونه ای باشد که از باقی رقبا جدا بوده و توجه مخاطب خود را به خوبی به خود جلب کند و به راحتی به خاطر سپرده شود.
- ثبات در طراحی: ثبات داشتن در افزایش هویت بصری یک برند به افزایش 3.5 برابری دیده شدن در نگاه مخاطب کمک می کند.
- ایجاد محتوای جذاب: اگر 38 درصد افراد محتوا یا ظاهر هویت بصری یک برند را غیر جذاب بدانند، باقی افراد نیز با آن برند ارتباط برقرار نمی کنند.
- تحقیقات درباره رقبا: قبل از شروع سفارش خدمات هویت بصری یا انجام آن، تحقیقاتی درباره سایر برند ها و سازمان هایی که در صنعت شما فعالیت می کنند، داشته باشید تا بدانید نیاز مخاطب از یک برند چه چیزی می باشد.
تفاوت هویت بصری و هویت برند در چیست؟
هویت بصری یک کسب و کار، جنبه های ظاهری و بیرونی آن برند مانند لوگو، رنگ برند، تایپو گرافی و تصاویر می شود در صورتی که هویت برند جنبه های درونی یک محصول مانند صدای برند، شخصیت برند و هدف برند را در بر می گیرد.
فعالیت های هویت بصری شامل چیست؟ طراح هویت بصری باید علاوه بر خلاقیت و مهارت هایی که در زمینه طراحی عناصر هویت بصری دارد، متناسب با هر برنامه و پروژه به تحقیق و بررسی فراوانی بپردازد تا هدف آن برند و کارفرمای خود را به خوبی درک کرده و بهترین کار هویت بصری را به آن ها تحویل دهد.

مزایای استفاده از هویت بصری
هویت بصری یک برند را می توان یکی از مهم ترین پیش نیاز های اصلی ساخت یک برند و کسب و کار دانست. تمامی افراد دوست دارند از جایی خرید کنند که از نظر بصری جذاب و لوکس باشد، پس برای این که بیشتر متوجه شوید که هویت بصری شامل چیست و چه تاثیری در کسب و کار دارد به مهم ترین مزیت های می پردازیم که عبارتند از:
- باعث افزایش حس وفاداری و شناخت کاربران به برند می شود.
- باعث انتقال صحیح پیام های سازمانی به کاربران می شود.
- افزایش آگاهی از برند و کسب و کار شما
- با استفاده درست از عناصر بصری در نقاط تماس با مشتری مانند سایت، فروشگاه و محصولات، تجربه کاربری را بهبود می بخشد.
- ماندگار شدن در ذهن مشتری
- متمایز بودن در برابر رقبا
- ایجاد حس تعامل و عمیق با مشتری
- منسجم شدن اعتبار برند و جدی گرفته شدن توسط مشتری

چرا هویت بصری مهم است؟
هویت بصری یک هنری خاص با استفاده از المان ها و رنگ ها و خصوصیات یک برند است که به مردم نشان داده می شود و در ذهن آن ها ماندگار می ماند. داشتن هویت بصری مناسب به معنای خلق یک شخصیت منحصر به فرد است که می تواند باعث افزایش اعتماد مخاطبان با هر سلیقه ای شود. هویت بصری شامل چیست؟ در واقع هویت بصری با استفاده از المان های دیداری مانند رنگ ها، فونت های مختلف، لوگو و تصاویر مناسب سعی دارد، شخصیت یک برند یا کسب و کار را به دیگران معرفی کرده و در خاطر آن ها بماند.





