تغذیه
۵ روش موثر برای کاهش مصرف قند و شکر

کاهش مصرف قند و شکر آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست و باید تعدادی از کارهای روزمره را که برایتان عادی شده اند کنار بگذارید یا تغییر دهید. در این نوشته شما را با ۵ روش کاهش مصرف قند و شکر آشنا می کنیم. با گومگ همراه باشید.

کاهش مصرف قند و شکر از آن کارهایی است که باید در دستور کار زندگی همه افراد قرار بگیرد. تقریبا همه ما با مضرات این مواد آشنایی داریم. اگر به دنبال رژیم غذایی سالم هستید یکی از مهمترین اقدامات شما کاهش مصرف قند و شکر است. بدن به طور طبیعی کربوهیدرات را به قندهای ساده و در نهایت به انرژی تبدیل میکند از این رو مصرف و قند و شکر ضروری نیست.

کاهش مصرف قند و شکر به شما کمک میکند بتوانید مجموعه کالری های دریافتی خود را به میزان چشم گیری کاهش دهید البته اگر شما بیماری قلبی دارید یا به دیابت مبتلا هستید کاهش میزان مصرف قند برای شما یک ضرورت به حساب میاید.

البته کاهش مصرف قند و شکر آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست و نیازمند پشتکار و البته دانستن راهکارهای مناسب می باشد. شما با در نظر گرفتن ۵ روشی که در ادامه خواهیم گفت، می توانید زندگی سالم تری را تجربه کنید.

 

همچنین بخوانید:

 

۱- قند مصرفی خود را بشمارید

این روش بسیار ساده و در عین حال بسیار تاثیر گذار است، شما باین کار میتوانید نظارت بیشتری روی مقدار مصرف قند خود داشته باشید، یک کاغذ و خودکار بردارید و در پایان روز تعداد قند و مقدار شکر مصرف شده خود را یادداشت کنید و در روز بعدی سعی کنید مصرف خود را نسبت به روز قبل کاهش دهید.

 

۲- قند های پنهان را به حساب بیاورید

برخی از غذاها و میان وعده های مصرفی ما در طول روز حاوی قند هستند که به عنوان قندهای پنهان شناخته میشود، این قندها میتواند شامل ماست یا یک عدد کوکی باشد که شما متوجه مقدار مصرف آن نباشید به همین دلیل لازم است به هنگام خرید برچسب مواد غذایی را بررسی کنید، بهتر است یک مقدار مجاز و قابل قبول را برای مقدار مصرف قند روزانه خود در نظر بگیرید و مواظب باشد مصرفتان از حد مجاز خارج نشود.

 

۳- شیرین کنندهای طبیعی را دریابید

مصرف قندهای طبیعی در مقایسه با قند و شکر مصنوعی انتخاب مناسب تری است، مثلا در طول روز مصرف انگور، خرما و عسل را جایگزین قند و شکر کنید، سعی کنید به آرامی خود را با این طعم و مزه ها سازگار کنید ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد اما حتما ارزشش را دارد.

 

۴- مصرف فست فود و کنسرو را فراموش کنید

حتما تا به حال راجع به مضرات غذاهای اماده و فراوری شده مطالب زیادی را خوانده اید اما اگر هنوز هم دلیل کافی برای ترک این غذاها ندارید الان میتوانید تصمیم خود را جدی کنید خوب است بدانید غذاهای فراوری شده علاوه بر میزان بالای چربی و نمک ترکیبات شیرین کننده هم دارند و همین امر دلیل محکمی است برای ترک مصرف این غذاهاست.

 

۵- آهسته و پایدار اقدام کنید

لازم است بدانید هرگونه تغییر غذایی شدید و سخت قطعا با شکست روبه رو خواهد شد، بدن ما به تغییرات فوری و شدید واکنش نشان نمیدهد و به راحتی به تعادل نمیرسد به همین دلیل شکست خواهید خورد بهتر است برای رسیدن به نتیجه مطلوب بدنبال تغییر در سبک زندگی باشد و در این راه طولانی پایداری داشته باشد که بتوانید به هدف برسید.

داغ ترین مطالب