دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

دیگر نیازی نیست برای تهیه پاک کننده های صورت محصولات تجاری گران قیمت را تهیه کنید. شما می توانید با مواد طبیعی و به آسانی در خانه خود آن ها را تهیه و استفاده کنید. با گومگ همراه باشید.

دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

تهیه پاک کننده صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل بدون اینکه چربی های طبیعی سطح پوست شما را از بین ببرد، می تواند روغن های اضافی که در انتهای روز بر روی صورتتان تجمع می کنند را به خوبی پاک کند.

طبق تحقیقات مختلفی روغن نارگیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و یک مرطوب کننده بسیار عالی است. همچنین برای درمان درماتیت آتوپیک بسیار موثر عمل می کند.

البته دقت دشته باشید که اگر پوستی مستعد جوش و آکنه دارید، از روغن نارگیل استفاده نکنید. مگر اینه مطمئن باشید مشکلی به وجود نمی آید.

برای استفاده از این پاک کننده صورت طبیعی، مقداری روغن نارگیل را به کف دستان خود بریزید و سپس بر روی صورتتان بمالید. بعد با یک حوله گرم، به آرامی صورتتان را ماساژ دهید تا منافذ پوستتان باز شوند. در نهایت پس از ۱۵ الی ۳۰ ثانیه صبر کردن، صورتتان را بشویید.

دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

سرکه سیب به عنوان پاک کننده صورت

سرکه سیب به متعادل کردن pH سطح پوست شما کمک می کند و باعث صافی پوست، جلوگیری از گرفتگی منافذ پوست، جلوگیری از خشک شدن یا چرب شدن آن می شود. طبق تحقیقات، pH سرکه سیب ۵.۵ می باشد که ایده آل ترین حالت ممکن برای پوست است.

یک واحد سرکه سیب را با دو واحد آب مخلوط کنید. با یک گلوله پنبه ای، آن را بر روی پوستتان بمالید و چند دقیقه صبر کنید. پس از خشک شدن، پوست خود را شسته و از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

البته در صورتی که می خواهید سرکه سیب را خودتان تهیه کنید، این مطلب را از دست ندهید: آموزش کامل طرز تهیه سرکه سیب خانگی

دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

پاک کننده صورت عسل و لیمو

عسل و لیمو در کنار یکدیگر، نوعی مرطوب کننده و ضد عفونی کننده طبیعی بسیار با کیفیت تشکیل می دهند که باعث آرامش و پاک شدن پوست شما به صورت طبیعی می شوند. عسل به صورت طبیعی ضد باکتری است و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. از این رو مانع از ایجاد آکنه شده و روند پیری پوست شما را کند می کند. همچنین عسل باعث تقویت رنگ پوست شما می شود.

آب لیمو هم به علت غنی بودن از ویتامین C برای مراقبت از پوست بسیار ایده آل است و یک آنتی اکسیدان فوق العاده به شمار می رود. آب لیمو همچنین دارای خواص ضد میکروبی قوی می باشد.

۲ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری آب لیمو تازه را با هم ترکیب کنید. به وسیله انگشتان خود، یک لایه نازک از آن را بر روی صورت و گردنتان بمالید. اجازه دهید خشک شود و سپس با آب گرم پوستتان را بشویید.

دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

ماست برای تمیز کردن پوست صورت

ماست یک پاک کننده پوست صورت طبیعی است که سرشار از پروتئین و لاکتیک اسید می باشد.ترکیبات موجود در این ماده به سم زدایی پوست کمک می کنند.

اسید لاکتیک موجود در ماست باعث از بین رفتن سلول های مرده و لایه برداری از پوست شما می شود و پروتئین آن به بسته شدن منافذ پوست، کاهش چین و چروک و آب رسانی به پوست شما کمک می کند.

با استفاده از انگشتان خود یک لایه نازک ماست را بر روی پوست صورتتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. انجام این که انواع آلودگی ها و مواد آرایشی را پاک می کند. ماسک را به مدت ۵-۱۰ دقیقه به حال خود رها کنید و سپس بشویید.

دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر پاک سازی پوست شما، به تغذیه آن نیز کمک می کند. این روغن یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست های خشک است و آنتی اکسیدان ها و چربی های مفید آن به کاهش رادیکال های آزاد کمک کنند.

نصف فنجان روغن زیتون را با یک چهارم فنجان سرکه و یک چهارم فنجان آب ترکیب کنید. این کرم طبیعی را شب ها قبل از خواب بر روی صورتتان اعمال کنید و سپس بخوابید. انجام این کار باعث روشن شدن پوست، از بین رفتن باکتری ها و صافی پوست می شود. عمل می کند.

دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

انگور، یک پاک کننده صورت طبیعی

برخی مطالعات نشان داده اند که «فیتون» موجود در انگور می تواند از سلول های پوست در برابر اشعه UV محافظت کند. انگور همچنین حاوی ویتامین C است که به تشکیل کلاژن کمک می کند. کلاژن پروتئینی است که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و باعث جوانی آن می شود.

۳ یا ۴ عدد انگور قرمز یا سبز تهیه کنید و هسته های آن ها را جدا کنید. بخش گوشتی آن ها را بر روی پوست صورت و گردنتان بمالید. انجام این که باعث کاهش خشکی و پاکسازی پوستتان می شود. پس از آنکه احساس کردید انگور روی صورتتان خشک شده است، می توانید پوستتان را با آب بشویید.

دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

تهیه پاک کننده صورت با مخمر نان

هرچند ممکن است تعجب آور باشد، اما مخمر یک آنتی اکسیدان عالی برای پوست است که از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت کرده و ساختار آن را تقویت می کند و حتی به ترمیم سلول های آسیب دیده پوست نیز کمک می کند.

۱ بسته (۷ گرم) مخمر نان را با ۳ قطره آب لیمو و ۲ قاشق چایخوری آب در یک کاسه کوچک مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. اگر بازم بود می توانید آب بیشتری اضافه کنید.

مخلوط را بر روی صورت خود بمالید و از اعمال آن بر اطراف چشم ها خودداری کنید. پس از ۱۰-۱۵ دقیقه پوستتان را با آب بشویید.

دستور تهیه بهترین پاک کننده های صورت با مواد طبیعی

پاک کننده صورت با بادام و سس مایونز

این ترکیب عجیب مخصوص پوست های خیلی خشک است. مایونز پوست شما را تغذیه می کند و بادام چربی پوست شما را تامین می کند.

  • ابتدا صورت خود را بشویید.
  • یک چهارم فنجان (۴۰ گرم) بادام را در آسیاب ریخته و کاملا خرد کنید.
  • یک هشتم قاشق چایخوری سس مایونز با آن اضافه کنید و هم بزنید.
  • در یک ظرف دیگر، یک قاشق چایخوری سرکه را با نصف لیوان آب مخلوط کنید. صورت خود را با این ترکیب پاک کنید.
  • سپس اسکراب بادام و سس مایونز را بر روی صورتتان بمالید و ماساژ دهید و ۱۰ دقیقه به حال خود رها کنید.
  • در نهایت صورتتان را با آب گرم بشویید.


منبع: besthealthmag

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.