افزایش سرعت رشد مو با ۶ روغن طبیعی بی نظیر

۷ روغن طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو

احتمالاً شما هم شنیده اید که برای افزایش سرعت رشد مو می توان از تاثیرات شگفت انگیز روغن های طبیعی استفاده کرد. اما آیا می دانید که کدامیک از روغن ها واقعا موثر هستند و می توانند در مدت زمان کمتر، بیشترین رشد مو را برای شما ایجاد کنند؟

آنچه که پیش از هر چیز باید به آن اهمیت بدهید، تعذیه سالم و سبک زندگی صحیح است. این دو عامل می توانند به صورت ریشه ای مشکلات مربوط به مو را کاهش دهند و حتی از بین ببرند. اما علاوه بر این عوامل، شما می توانید به استفاده از روغن های طبیعی باعث افزایش سرعت رشد مو هایتان شوید.

مطالعات علمی متعدد در مورد ارتباط رشد مو و استفاده از روغن های طبیعی انجام شده است. اما در حال حاضر هیچ مقاله علمی نتوانسته ثابت کند که تاثیر این روغن ها در تمام افراد یکسان بوده و همیشه می توانند موثر باشند. اما آنچه که اهمیت دارد، امتحان کردن آن ها و پیدا کردن بهترین مورد برای خودتان است. همچنین فراموش نکنید که برای دریافت نتایج مطلوب باید این روغن ها را در طولانی مدت استفاده کنید.

نکات مهم

  • اگر پوستی حساس دارید یا به بیماری پوستی مزمن مبتلا هستید، قبل از استفاده از هر روغنی بر روی موهای خود، با متخصص پوست مشورت کنید.
  • با قرار دادن یک قطره از هریک از روغن ها بر روی بازوی خود می توانید داشتن یا نداشتن آلرژی به آن را بررسی کنید. کافیست چند دقیقه آن را رها کنید و سپس اگر همه چیز عادی بود و دچار واکنش پوستی نشدید، می توانید از آن روغن استفاده نمایید.
  • همیشه به یاد داشته باشید که بهترین راه برای افزایش سرعت رشد مو، رعایت یک رژیم غذایی متعادل و داشتن سبک زندگی سالم است.

شش روغن طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو

۱. روغن نارگیل

افزایش سرعت رشد مو با ۶ روغن طبیعی بی نظیر

روغن نارگیل سرشار از تری گلیسیریدهایی با زنجیره متوسط است که می توانند به سرعت رشد مو کمک کنند. این مواد می توانند به غشای سلولی مو نفوذ کرده و آن را عمیقا تغذیه کنند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

  • شما می توانید مقداری روغن نارگیل را به آرامی برای چند دقیقه به پوست سر خود مالیده و ماساژ دهید.
  • همچنین می توانید از آن به عنوان یک ماده اصلی برای تهیه ماسک مو استفاده کرده و مواد دیگری مانند آووکادو را به آن بیفزایید و سپس استفاده کنید.

۲. روغن زیتون برای افزایش سرعت رشد مو

این روغن بی نظیر می تواند سرعت رشد مو را افزایش دهد. در واقع روغن زیتون یکی از در دسترس ترین مواد ممکن برای این کار است و در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مو از آن استفاده می شود.

روغن زیتون می تواند پوست سر شما را به خوبی تغذیه کند و موهای شما را نرم و براق کند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

  • شما می توانید به آسانی مقداری روغن زیتون را به پوست سر خود بمالید و مقداری ماساژ دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید.
  • برای دریافت نتیجه بهتر می توانید آن را با روغن رزماری مخلوط کنید.
  • هفته ای یک بار از روغن زیتون بر روی موهای خود استفاده کنید تا به خوبی فواید آن را کسب کنید.

۳. روغن کرچک

افزایش سرعت رشد مو با ۶ روغن طبیعی بی نظیر

روغن کرچک به دلیل خاصیت آبرسانی و همچنین افزایش سرعت رشد مو و مژه مشهور است. همچنین عطر ملایمی داشته و طرفداران بیشتری نسبت به روغن های دیگر دارد.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

  • مقداری از آن را به پوست سر مالیده چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
  • هر دفعه که موهای خود را می شوید، از روغن کرچک استفاده کنید تا مزایای آن را به بهترین شکل ممکن دریافت کنید.

۴. روغن جوجوبا برای افزایش سرعت رشد مو

روغن جوجوبا نیز یکی دیگر روغن های طبیعی است که باعث افزایش رشد مو می شود. با این حال ، این یکی به روشی کاملاً منحصر به فرد انجام می دهد. دلیل این امر این است که ، روغن جوجوبا برخلاف سایر روغنهای اساسی به مو نفوذ نمی کند. در عوض ، فولیکول مو را پوشانده و مهر و موم می کند ، بنابراین از شکستن و از بین رفتن آن جلوگیری می کند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

  • آن را مستقیماً به موها و پوست سر خود بمالید و بعد از چند دقیقه سرتان را بشویید تا احساس چربی نداشته باشید.
  • همچنین می توانید به نسبت ۱ به ۸ روغن جوجوبا را با شامپوی خود مخلو کنید و از این طریق از آن استفاده کنید.

۵. روغن رزماری برای افزایش سرعت رشد مو

افزایش سرعت رشد مو با ۶ روغن طبیعی بی نظیر

شاید بتوان گفت که مشهور ترین روغن در جهان برای رشد مو، روغن رزماری باشد. بسیاری از مردم گزارش داده اند که با استفاده طولانی مدت از این روغن علاوه بر تقویت رشد مو، توانسته اند ریز مو را نیز تا حد زیادی کنترل کنند. همچنین بسیاری معتقدند که برای شوره سر نیز مفید است و موهای آسیب دیده را ترمیم می کند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

  • شما می توانید این روغن را به صورت مستقیم بر روی پوست سر و موهای خود بمالید.
  • همچنین به منظور تقویت اثرات آن می توانید یک قاشق غذاخوری روغن رزماری و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری برگ خشک رزماری را مخلوط کنید و سپس آن را روی تمام موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.

این روغن نیز مانند روغن های ذکر شده در بالا باعث نرم شدن مو شده و به آن حال ابریشمی زیبایی می دهد. همچنین تولید سبوم پوست سر را کنترل می کند تا ریشه مو تمیز و مرطوب بماند.

۶. روغن آووکادو

آخرین روغنی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، روغن آووکادو است که می تواند رشد مو را تسریع کند. این روغن به دلیل داشتن مقادیر زیادی از اسیدهای چرب و ویتامین ها شهرت دارد. به همین دلیل یکی از بهترین مواد برای مراقبت از مو است.

آووکادو حاوی ویتامین های B6، A و E است که می توانند مو را تغذیه کنند. علاوه بر این، غنی از آنتی اکسیدان ها است که می توانند جریان خون را در فولیکول های مو افزایش دهند و رشد مو را تقویت کنند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

  • ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.
  • سپس آن را به کل پوست سر بمالید و ماساژ دهید.
  • در نهایت موهای خود را با حوله بپیچید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.


منبع: steptohealth

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.