خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

پنیر بیش از ۸۰۰۰ سال است که در فرهنگ غذایی مردم سراسر جهان وجود دارد. حیوانات بسیاری همچون شتر، گاومیش کوهان دار، بز و… به خاطر شیرشان ارزشمند شده اند، البته امروزه بیشتر لبنیات را از شیر گاو تهیه می کنند که استفاده از آن برای تهیه لبنیات طی ۴۰ سال گذشته ۵۰٪ افزایش یافته است. جالب است بدانید با اینکه مصرف شیر معمولی کاهش یافته است، اما محبوبیت پنیر رو به افزایش بوده و هر روز طرفداران بیشتری پیدا کرده است. اما خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی فواید بی نظیر این ماده غذایی بپردازیم. با گومگ همراه شوید.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

البته همه پنیرها یک شکل نیستند و هرکدام خصوصیات خودشان را دارند. برخی از پنیرها می توانند باعث چاقی شما شده و حتی ناسالم باشند، اما در صورتی که مقدار کافی و متعادل مصرف شوند، می توانند فواید بسیاری را به همراه داشته باشند. به عنوان مثال، پنیرهای سوئیسی، فتا، موزارلا بدون چربی، پارمزان و پنیر کوتاژ از پنیرهایی هستند که منابع مفیدی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن ما می باشند و می توانند به رفع بسیاری از مشکلات رایج برای سلامتی جلوگیری کنند.


فواید مصرف پنیر برای جلوگیری از پوکی استخوان


والدین ما همیشه در کودکی به ما تاکید می کردند که شیر بنوشید. دلیل این امر آن است که شیر حاوی کلسیم و ویتامین D می باشد و این مواد غذایی می توانند به تقویت استخوان ها کمک کنند. حقیقت این است که توده استخوانی ما در تمام دوران کودکی و نوجوانی به رشد خود ادامه می دهد و در حدود ۳۰ سالگی به حداکثر تراکم خود می رسد. از این سن به بعد، بدن شروع به پیر شدن کرده و استخوان ها با گذشت زمان شروع به نازک شدن می کنند. کاملا مشخص است که اگر پیش از این سن به تراکم استخوان های خود دقت کرده باشید، بعد از آن یکپارچگی اسکلتی شما در اثر پیری آسیب کمتری می بیند.

متأسفانه کمبود توده استخوانی می تواند در افزایش پوکی استخوان در مراحل بعدی زندگی نقش داشته باشد. پوکی استخوان نوعی بیماری است که باعث شکنندگی و تخلخل استخوان ها می شود و بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی به آن مبتلا هستند که ۸۰٪ از آن ها را زنان تشکیل می دهند.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

تغذیه متعادل می تواند به شما کمک کند تا از پوکی استخوان جلوگیری کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که به مقدار کافی پروتئین، کلسیم و ویتامین D دریافت می کنید. سازمان بهداشت جهانی (WHO) حداقل مصرف روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم کلسیم را برای افراد بالای ۵۰ سال توصیه می کند. محصولات لبنی، به ویژه پنیر غنی شده با ویتامین D، می تواند روشی عالی برای تامین این مقدار از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد.

خلاصه:

افزایش مصرف کلسیم و پروتئین به وسیله مصرف پنیر می تواند استخوان های شما را قوی نگه دارد و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

فواید مصرف پنیر برای سلامت دندان ها


مطالعات انجام شده توسط متخصصان دندانپزشکی نشان می دهد که یکی فواید مصرف پنیر این است که از ایجاد حفره در دندان ها جلوگیری می کند. در این مطالعه چهار گروه از افراد مورد آزمایش قرار گرفتند که به هریک از گروه ها شیر، ماست بدون قند، پارافین و پنیر دادند و تعادل pH در مناطق مختلف دهان آن ها را قبل و بعد از مصرف آزمایش کردند. سطح pH کمتر از ۵.۵ به دلیل اسیدی کردن محیط دهان، دندان های شما را در معرض فرسایش قرار می دهد. نتیجه این آزمایش نشان داد گروه هایی که شیر، پارافین و ماست بدون قند خوردند، تغییر قابل توجهی نشان ندادند اما گروهی که پنیر خوردند افزایش سطح pH را تجربه کردند.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

نتایج این تحقیق می تواند به علت افزایش تولید بزاق به دلیل جویدن ایجاد شده باشد که از دندان در برابر فرسایش محافظت می کند. همچنین برخی از اجزای پنیر به دندان می چسبند و از آن ها در برابر اسید محافظت می کنند. علاوه بر این ها، دندان های شما از همان موادی که استخوان هایتان را تشکیل داده اند، ساخته شده و همانطور که پنیر برای سلامت استخوان ها مفید است، می تواند تأثیرات مثبتی بر سلامت دندان ها نیز داشته باشد.

خلاصه:

یکی دیگر از فواید مصرف پنیر این است که می تواند دندان های شما را مستحکم کرده و از پوسیدگی آن ها جلوگیری کند.

فواید مصرف پنیر برای افزایش وزن سالم


افزایش وزن از نظر اکثر مردم چیز چندان مطلوبی نیست! اما از نظر برخی دیگر، افزایش وزن به دلایل مختلفی یک ضرورت است. به عنوان مثال، بازیگران و ورزشکاران ممکن است برای هدف خاصی نیاز به افزایش حجم داشته باشند یا ممکن است کودکی نسبت به سنی که دارد دچار کم وزنی باشد.

برای کسانی که به دنبال چاق شدن هستند، هم روش های درست وجود دارند و هم روش های غلط. طبیعتا شما نمی خواهید با انتخاب غذاهای اشتباه سلامتی خود را به خطر بیندازید. پنیر با داشتن چربی، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف، انتخابی مناسب برای افزایش وزن به صورت سالم است.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

البته شما باید در مورد میزان پنیر که می خورید مراقب باشید، زیرا می تواند وزن شما را تا حد زیادی افزایش دهد. پنیر یک ماده غذایی بسیار پر انرژی است که کالری بالایی دارد. پنیرهای معمولی مانند پنیر بز، گودا و پارمزان حاوی بیش از ۱۰۰ کالری در هر گرم هستند. مصرف غذاهایی که حاوی کالری بالا در حجم کم هستند می تواند منجر به چاقی مفرط شود. سعی کنید میزان مصرف پنیر خود را با غذاهای کم کالری مانند میوه ها و سبزیجات متعادل کنید.

خلاصه:

اگر پزشک گفته است که شما یا فرزندتان نیاز به افزایش وزن دارید، پنیر می تواند راهی سالم برای رسیدن به این هدف باشد.

فواید مصرف پنیر برای تامین کلسیم


کلسیم فراوان ترین ماده معدنی موجود در بدن است و عملکرد عروق، انتقال پیام های عصبی، عملکرد عضلات و ترشح هورمون را تنظیم می کند. جالب است بدانید که فقط ۱٪ از کلسیم موجود در بدن ما برای انجام این عملکردها کفایت می کند و ۹۹٪ آن در استخوان ها ذخیره می شود.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

استخوان های شما در طول زندگی چندین بار از نو اصلاح می شوند. تعادل بین تجزیه و شکل گیری استخوان ها با گذشت زمان تغییر می کند و در سنین پایین تر با سرعت بیشتر و در سنین بالاتر با سرعت کمتری رخ می دهد.

بدن ما توانایی تولید کلسیم را ندارد. همچنین ما به طور روزانه از طریق سلول های پوستی مرده، ناخن و مو، عرق و مدفوع، کلسیم از دست می دهیم. بنابراین دریافت کلسیم توصیه شده روزانه (تقریباً ۱۰۰۰ میلی گرم برای یک فرد بالغ) بسیار مهم است.

خلاصه:

پنیر بهترین راه برای تامین کلسیم است، زیرا بدون مصرف مکمل می تواند مقدار مورد نیاز شما را تامین کند.

فواید مصرف پنیر برای تامین پروتئین


حضور پروتئین که مسئول تشکیل، تنظیم، ترمیم و محافظت از بدن است، در رژیم های غذایی ضروری است. این ماده غذایی باعث تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت مو و تعادل مایعات در بدن می شود. اگر به مقدار لازم پروتئین مصرف نکنید در معرض احتباس مایعات و آسیب عضلانی قرار می گیرید.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

بدن ما پروتئین را ذخیره نمی کند. به همین دلیل باید در رژیم غذایی روزانه ما به مقدار کافی پروتئین وجود داشته باشد. در حالی که اکثر پنیرها منبع عالی پروتئین هستند، پنیرهای کم رطوبت بهترین انتخاب بهتری می باشند. اگر به دنبال بهترین منبع پروتئین پنیر هستید، پارمزان منبع مناسب شماست. این پنیر با ۱۰ گرم پروتئین در هر ۲۸ گرم، بالاترین میزان پروتئین در میان پنیرها را دارد.

خلاصه:

پنیر می تواند به تامین پروتئین مورد نیاز روزانه شما کمک کند و سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

فواید مصرف پنیر برای تامین ویتامین B12


ویتامین B-12 (معروف به کوبالامین) بزرگترین و پیچیده ترین ویتامین کشف شده تا به امروز است. این ماده به تولید گلبول های قرمز خون، پروتئین و DNA کمک می کند و همچنین بسیاری از عملکردهای بهداشت روان را تقویت می کند. کم خونی ناشی از ویتامین B-12 یا کم خونی مخرب، می تواند منجر به بی حالی، ضعف عضلات و در موارد طولانی مدت، آسیب عصبی شود.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

این ویتامین ضروری فقط به طور طبیعی در محصولات حیوانی یا به صورت مصنوعی در مکمل ها یافت می شود و می تواند در دوزهای زیاد و بدون عوارض جانبی مصرف شود. مقدار اضافی فقط تا زمانی که لازم باشد در بدن ذخیره می شود و می تواند تا یک سال نیز ذخیره بماند.

بسیاری از پنیرها منبع عالی ویتامین B-12 طبیعی هستند. در میان تمام پنیرها، پنیر سوئیسی با ۰.۹۵ میکروگرم در هر ۲۸ گرم، بیشترین مقدار B-12 را دارد. این مقدار حدود ۳۹٪ از نیاز روزانه شما می باشد. البته حتی ۲۸ گرم از پنیرهایی که کمترین میزان ب۱۲ را دارند نیز می توانند ۱۰٪ از نیاز روزانه شما به B-12 را تامین کنند.

خلاصه:

انتخاب پنیرها مانند پنیر سوئیسی می تواند به شما انرژی دهد و از طریق ویتامین B-12 سیستم عصبی شما را سالم نگه دارد.

فواید مصرف پنیر برای درمان فشار خون بالا


بین رژیم غذایی حاوی لبنیات و کاهش فشار خون ارتباطی وجود دارد که دانشمندان آن را بررسی کرده اند. اعتقاد بر این است که ارتباط بین این دو به، افزایش مصرف کلسیم موجود در پنیر است. تحقیقی انجام شد که در آن دو گروه شرکت کردند. به یک گروه فقط میوه و سبزیجات و به گروه دیگر فقط لبنیات کم چرب دادند و سپس مورد آزمایش قرار گرفتند. مشخص شد فشار خون گروهی که لبنیات مصرف می کردند به طور کلی کاهش پیدا کرده است.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

با توجه به نتایج این تحقیق، مبتلایان به فشار خون بالا می توانند فشار خون سیستولیک خود را با مصرف پنیر تا حد ۲-۴ میلی متر جیوه کاهش دهند. با این حال، اگر دچار فشار خون بالا هستید باید به مصرف سدیم خود نیز توجه کنید که نباید از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز فراتر رود. با بررسی برچسب ارزش غذایی پنیرها می توانید پنیرهای کم سدیم (نمک) را انتخاب کنید. پنیرهای کم سدیم را انتخاب کنید. همچنین داشتن رژیم غذایی حاوی مقادیر مناسب پتاسیم نیز می تواند به کاهش سطح سدیم کمک کند.

خلاصه:

مصرف همزمان پنیرهای کم نمک با مواد غذایی غنی از پتاسیم می تواند فشار خون شما را کاهش دهد و فشار خون بالا را معکوس کند.

پنیر حاوی چربی اساسی CLA می باشد


اسید لینولئیک مزدوج یا CLA نوعی ترکیب پیچیده است که معمولا افراد کمی آن را به مقدار لازم دریافت می کنند. با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر رژیم های غذایی کم چرب یا حتی بدون چربی هستند، مصرف CLA در میان بیشتر مردم بسیار کم است. CLA یک چربی ضروری و سالم است که معمولاً در لبنیات و گوشت، به خصوص گوشت گاو، گوسفند و بز یافت می شود.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

با مصرف CLA می توانید چربی بدن را کاهش داده و عضله سازی کنید. همچنین این چربی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب، بهبود توده استخوانی، تنظیم سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی دارد.

پنیر تهیه شده از شیر گاو سرشار از CLA است. در صورتی که گاوها از گیاهان تازه تغذیه کرده باشند، مقدار CLA موجود در پنیر آن ها افزایش می یابد. به همین دلیل زمانی که گاوها در طول سال از گیاهان تازه تغذیه می کنند، در هر ۲۸ گرم پنیر تولید شده از شیر آن ها، ۳۰ میلی گرم CLA وجود دارد.

خلاصه:

مصرف پنیرهایی که از شیر گاوهای تغذیه شده با گیاهان تازه تهیه شده اند، غنی از CLA است که می تواند قند خون شما را تنظیم کرده و خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش دهد.

فواید مصرف پنیر برای پیشگیری از سرطان


در این شکی نیست که سرطان در سراسر جهان بیداد می کند. سرطان روده بزرگ از جمله شایع ترین انواع سرطان در جهان است که روده بزرگ و دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از عوارضی که با سرطان روده بزرگ همراه می شوند عبارتند از: درد شکم، حالت تهوع و استفراغ و خونریزی مقعدی که در صورت عدم تشخیص به موقع و در طولانی مدت می توانند منجر به مرگ شوند.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

در حالی که بسیاری از مطالعات نتایج متفاوتی را در مورد مصرف لبنیات و خطر ابتلا به سرطان نشان داده اند، شواهدی وجود دارند که نشان می دهند شیر و پنیر می تواند از برخی سرطان های شایع مانند سرطان روده بزرگ و مثانه جلوگیری کند. البته فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید در رژیم غذایی رعایت شوند تا بتوان به طور موثری از ابتلا به سرطان جلوگیری کرد. اما وقتی صحبت از پنیر و سایر محصولات لبنی می شود، اعتقاد بر این است که کلسیم، ویتامین D و لاکتیک اسید موجود در آن ها به طور بالقوه می تواند از شما در برابر ابتلا به سرطان محافظت کند.

خلاصه:

کلسیم موجود در پنیر به طور بالقوه می تواند به جلوگیری از سرطان های شایعی مانند سرطان روده بزرگ کمک کند.

پنیر سرشار از چربی های سالم است


روزگاری به ما می گفتند که چربی بد است و باعث چاقی می شود و رگ های با ارزش ما را مسدود می کند. به همین علت رژیم های غذایی کم چرب و بدون چربی شروع به محبوب شدن کردند.

اکنون می دانیم که چربی ها برای داشتن زندگی سالم ضروری هستند. آن ها به سیر نگه داشتن شما کمک می کنند و از مصرف بیش از حد غذا جلوگیری می کنند. همچنین برای جذب برخی از ویتامین ها ضروری هستند. البته هنوز هم توصیه می شود که فقط ۱۰٪ یا کمتر از ۱۰٪ از کالری روزانه شما را باید چربی ها تشکیل دهند. همچنین باید توجه داشته باشید که این مقدار چربی که می خواهید مصرف کنید از چه منبعی آمده است و حاوی چه نوع چربی هایی می باشد.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

چربی های اشباع نشده بهتری گزینه برای سلامت شما هستند. این نوع از چربی ها معمولاً در آجیل و ماهی یافت می شوند. البته چربی های اشباع نیز می توانند تا حد متوسط مفید باشند. غالباً این نوعی چربی ها در دمای اتاق جامد هستند و در محصولات حیوانی مانند گوشت، کره، پنیر و برخی روغن ها مانند روغن نارگیل و نخل یافت می شوند. به طور كلی باید از مصرف چربی های ترانس پرهیز شود، زیرا بدون شك بدترین چربی برای قلب شما هستند و در غذاهای سرخ شده و میان خوراکی های بسته بندی یافت می شوند.

پنیر می تواند در حد متعادل به شما کمک کند تا چربی های مورد نیازتان را تامین کنید. پنیرهایی مانند پارمزان را انتخاب کنید و از آن ها برای تزیین سالاد استفاده کنید. چربی های موجود در پنیر باعث ایجاد احساس سیری در شما شده و به بدن کمک می کنند تا ویتامین های موجود در سبزیجات را جذب کند.

خلاصه:

ما در حال حاضر می دانیم که مصرف چربی ها یک امر ضروری است و پنیر منبع خوبی از چربی های غذایی سالم می باشد.

فواید پنیر برای زنان باردار


عارضه پره اکلامپسی ۵ تا ۸ درصد از زنان باردار در آمریکا را تحت تأثیر قرار می دهد. این عارضه وضعیتی است که در آن زنان باردار دچار فشار خون می شوند و می تواند برای کودک خطرات جدی و حتی مرگ را به همراه داشته باشد. مطالعات و تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف روزانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم مکمل کلسیم در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را تا حد زیادی کاهش دهد.

پنیر با داشتن کلسیم فراوان، گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در رژیم غذایی زنان باردار است. این ماده غذایی نه تنها سرشار از کلسیم است، بلکه می تواند بسیاری از مواد مغذی ضروری دیگر برای دوران بارداری مانند پروتئین و ویتامین های گروه B را تامین کند. البته نظرات متناقض بسیاری در مورد مصرف پنیر در دوران بارداری وجود دارد و باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

برخی از پنیرهای نرم به دلیل داشتن رطوبت می توانند محیط مناسبی برای رشد باکتری ها باشند. یکی از این باکتری ها «لیستریا» است که برای زنان باردار و جنین آن ها خطرناک می باشد. لیستریا می تواند علائمی شبیه به مسمومیت غذایی ایجاد کند و عفونت باکتریایی ناشی از آن حتی می تواند منجر به مرگ جنین شود.

اگر ترجیح می دهید پنیر مرطوب بخورید، حتماً آن را از طریق غذاهای پخته شده مصرف کنید زیرا گرما به از بین بردن باکتری ها کمک می کند. اگر واقعاً تمایل به خوردن پنیر دارید اما از خطر لیستریا می ترسید، می توانید از پنیرهای سفت مانند مانند گودا، چدار و پارمزان استفاده کنید. این پنیرها معمولاً با شیر پاستوریزه تهیه و در دمای بالا پخته می شوند که باعث از بین رفتن باکتری های موجود در آن ها می شود.

خلاصه:

با انتخاب و آماده سازی مناسب، پنیر می تواند انتخاب خوبی برای زنان باردار باشد تا بتوانند ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد سالم جنین را دریافت کنند.

فواید مصرف پنیر برای عضله سازی


همه ما می دانیم که کاهش وزن چقدر دشوار است، اما برای برخی از افراد، عضله سازی به همان اندازه سخت است. افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی می تواند به شما در افزایش وزن و افزایش حجم عضلات کمک کند. پنیر به دلیل داشتن چربی و پروتئین می تواند به شما در ساخت عضله کمک کند.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

پنیر کوتاژ یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند به شما در عضله سازی کمک کند. در هر وعده (حدود ۱۱۳ گرم) پنیر کوتاژ، ۱۳ گرم پروتئین، ۵ گرم چربی و ۴ گرم کربوهیدرات وجود دارد. به همین دلیل است که پنیر کوتاژ یکی از محبوب ترین مواد غذایی در بین بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان است. پیشنهاد می کنیم این برنامه تمرینی را برای افزایش حجم عضلات از دست ندهید: برنامه بدنسازی حجمی حرفه ای ۶ روز در هفته

خلاصه:

با پروتئین، چربی و کربوهیدرات موجود در پنیر می توانید وزن خود را افزایش داده و به راحتی عضله سازی کنید.

فواید مصرف پنیر برای تقویت سیستم ایمنی


Immunoesenescene نام یک بیماری است که سالمندان را آزار می دهد، به سیستم ایمنی بدن آن ها حمله می کند و منجر به زوال آن می شود. تحمل تاثیرات این بیماری زمانی داشوارتر می شود که فرد در حال مبارزه با سلول های سرطانی می باشد.

تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان داده است که پنیر غنی شده با باکتری های پروبیوتیک می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند. پروبیوتیک ها شبیه باکتری های موجود در روده انسان هستند، جایی که بیشترین تمرکز سیستم ایمنی بدن در آن قرار دارد. به همین دلیل دانشمندان تصمیم گرفتند تا این منطقه را برای تحقیقات خود هدف قرار دهند.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

گروهی از داوطلبان در یک خانه سالمندان که در سنین ۷۲ تا ۱۰۳ سال بودند، طی یک دوره چهار هفته ای بررسی شدند. به یک گروه پنیر دارونما و به گروه دیگر پنیر گودای غنی از پروبیوتیک داده شد. در پایان دوره مشخص شد که ایمنی طبیعی و اکتسابی در گروهی که پنیر گودای غنی شده با پروبیوتیک را مصرف کرده بودند، بهبود یافته است.

خلاصه:

پنیر، به ویژه گودا، حاوی پروبیوتیک های مفید برای روده می باشد که می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند.

پنیر سرشار از ویتامین K2 است


ویتامین K به دلیل نقشی که در کمک به لخته شدن خون ایفا می کند مشهور است، اما انواع مختلفی از ویتامین K وجود دارد. در واقع زمانی که سخن از ویتامین K می شود، منظور ویتامین K1 است که در انعقاد خون نقش دارد. اهمیت ویتامین K2 که کمتر از نام برده می شود نیز دارای فواید بسیاری است.

این ویتامین به سایر ویتامین ها و مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین D کمک می کند و با انتقال و رسوب آن ها در بخش های ضروری، به سلامت استخوان، پوست و دندان کمک می کند. همچنین با تقویت عملکرد مغز می تواند به جلوگیری از زوال عقل در افراد مسن کمک کند. علاوه بر این ها، ویتامین K2 می تواند از ابتلا به سرطان های شایع مانند سرطان خون پیشگیری کرده و حتی آن ها را درمان کند.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

بسیاری از مردم جهان به مقدار کافی از این ویتامین جادویی استفاده نمی کنند. مقدار مصرف این ویتامین هنوز مشخص نیست اما اعتقاد بر این است که ۱۸۰ تا ۲۰۰ میکروگرم در روز برای کارکرد پروتئین های انتقال دهنده ویتامین کافی است. پنیرهای سفت ۳۰٪ بیشتر از پنیرهای نرم حاوی ویتامین K2 هستند و به همین دلیل می توانند نیاز شما را برطرف کنند. در میان پنیرها، پنیر گودا بالاترین مقدار ویتامین K2 را دارد، یعنی حدود ۷۵ میکروگرم در هر ۲۸ گرم.

خلاصه:

ویتامین K2 یک ویتامین معجزه آسا است که از ابتلا به بسیاری از بیماری های شایع جلوگیری می کند و پنیر گودا منبع بسیار خوبی برای این ویتامین می باشد.

خواص پنیر برای تیروئید


تیروئید غده ای كوچك و پروانه ای شکل در گردن است و احتمالاً چیزی نیست كه مرتباً درباره آن فكر كنید، اما در صورتی که به سلامتی خود توجه دارید، حتما باید آن را مد نظر قرار دهید. هورمون های تولید شده توسط تیروئید تقریباً تمام عملکردهای متابولیکی بدن را تنظیم می کنند. تولید بیش از حد (پرکاری تیروئید) یا کم (کم کاری تیروئید) این هورمون ها می تواند تعادل بدن شما را از بین ببرد.

اختلال در تیروئید می تواند علائم متعددی داشته باشد. مثلا کم کاری تیروئید علائمی مانند افزایش وزن، خستگی و ناباروری را به همراه دارد و پرکاری تیروئید می تواند باعث اضطراب، بی خوابی و کاهش سریع وزن شود. هر دوی آن ها نگران کننده هستند و می توانند در آینده به مشکلات جدی تری منجر شوند.

خواص و فواید مصرف پنیر چه هستند؟

بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی از اختلال تیروئید رنج می برند و هنوز بیماری بیش از نیمی از آن ها تشخیص داده نشده است. احتمال بروز مشکلات تیروئیدی در زنان حدود ۳۰٪ بیشتر از مردان است.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بروز اختلال در تیروئید انجام دهید. تغییر در رژیم غذایی می تواند اولین قدم برای جلوگیری از اختلال تیروئید باشد و افزودن پنیر به رژیم غذایی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. پنیرهای سفت مانند چدار می توانند منبع عالی سلنیوم باشند که تاثیر بسیار زیادی در مقابله با مشکلات تیروئیدی دارد. در یک وعده ۱۰۰ گرمی پنیر چدار، می توانید ۵۰٪ از نیاز روزانه خود به سلنیوم را تامین کنید.

خلاصه:

افزودن پنیر چدار و سایر پنیرهای سفت به رژیم غذایی می تواند با ایجاد تعادل در هورمون ها، خطر ابتلا به اختلال تیروئید را کاهش دهد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.