تغذیه
آبمیوه های ضد سرماخوردگی که در تقویت سیستم ایمنی بدن معجزه می کنند

آبمیوه های ضد سرماخوردگی می توانند علاوه بر کاهش علائم بیماری به تقویت بدن نیز کمک کنند. در اینجا شما را با ۱۰ نوشیدنی خوشمزه آشنا خواهیم کرد.

آبمیوه های ضد سرماخوردگی می توانند در روزهای سرد سال و در حالی که بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی به صورت اپیدمی در آمده است به شما کمک کنند تا روند بهبودی را زودتر طی کنید. این آبمیوه ها علاوه بر این می توانند با تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگری از ابتلا به بیماری نیز مفید و کارساز باشند. با ما همراه باشید تا شما را با این نوشیدنی های خوشمزه آشنا کنیم.

۱- آب سیب، هویج و پرتغال

هویج، سیب و پرتقال یک ترکیب معجزه آسا می باشند و می توانند به بدن کمک کنند تا در برابر عفونت و بیماری ها از خود محافظت کند. شما می توانید این آبمیوه خوش طعم را صبح ها و در وعده صبحانه میل کنید. این نوشیدنی سرشار از ویتامین های A ،B6 ،C، پتاسیم و اسید فولیک است. اگر خیلی طعم شیرین این نوشیدنی را دوست ندارید می توانید از سیب ترش در تهیه آن استفاده کنید.

۲- آب پرتقال و گریپ فروت از آبمیوه های ضد سرماخوردگی

ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی می تواند علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن به بهبود زخم ها و درمان عفونت در بدن نیز کمک کند. این آبمیوه که ترکیبی از مرکبات مفید است می تواند یک گزینه مناسب در زمان بیماری شما باشد و نیاز بدن را به ویتامین های B6، A، اسید فولیک و نیز روی تامین نماید.

۳- آبمیوه های ضد سرماخوردگی: آب گوجه فرنگی

یکی از روش های مطمئن و آسان برای تقویت سیستم ایمنی بدن نوشیدن آب گوجه فرنگی تازه است که در منزل تهیه کرده اید. این نوشیدنی لذیذ سرشار از ویتامین های A، C و آهن و فولات است و می تواند به راحتی در منزل تهیه شود. برای آماده کردن این آبمیوه نیازی به آبمیوه گیری و مخلوط کن ندارید و می توانید با استفاده از یک رنده ساده گوجه ها را رنده کنید و با استفاده از یک الک و یا پارچه تمیز هسته های آن را جدا کنید و به هنگام نوشیدن مقداری نمک به آن بیافزایید.

۴- آب کلم، کرفس و گوجه فرنگی

برای تهیه آب میوه های ضد سرماخوردگی می توانید آب کرفس، گوجه فرنگی و نیز کلم را انتخاب کنید. این نوشیدنی حاوی ویتامین های A ،C، منیزیم، پتاسیم و آهن می باشد. همچنین این آبمیوه کم کالری و سالم دارای خاصیت ضد التهابی است و در دوران بیماری می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی کمک نماید.

۵- آب هویج و لبو همراه با زنجبیل و زردچوبه

این آب میوه که از ریشه های مفید و مغذی تهیه می شود می تواند دارای خاصیت ضد التهابی باشد و بدن را در برابر عفونت ها محافظت نماید. نوشیدن این آبمیوه خوش رنگ می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا از جمله کاهش درد بدن، سرفه و آبریزش بینی کمک نماید. همچنین زردچوبه و زنجبیل دارای خاصیت ضد التهابی است و می توانند برای کاهش علائم در بیماران مبتلا به آرتروز نیز مفید باشند.

آب هویج و لبو سرشار ویتامین های آ، ث، آهن و کلسیم می باشد.

۶- توت فرنگی و انبه

اگر قصد تهیه یک آبمیوه خوشمزه و مقوی را دارید توصیه می کنیم مخلوط توت فرنگی و انبه را امتحان کنید. انبه و توت فرنگی به دلیل آنتی اکسیدان فراوان و همچنین ویتامین های A ،C ،E و آهن و فولات می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند. از این رو به افراد مسن توصیه می شود این آبمیوه مفید را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

۷- آب هندوانه

نوشیدن آب هندوانه می تواند به کاهش و تسکین درد های عضلانی کمک کند. درد های عضلانی از شایع ترین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا هستند از این رو مصرف این آب میوه می تواند یک انتخاب مناسب در دوران بیماری باشد. هندوانه همچنین می تواند به کاهش کم آبی بدن کمک نماید. برای تهیه این آبمیوه می توانید مقداری آب لیمو تازه و نعناع را نیز به آن اضافه کنید.

آب هنوانه حاوی ویتامین آ، ث، آهن و روی می باشد.

۸- توت فرنگی، کیوی و نعناع

به منظور تهیه آبمیوه های ضد سرماخوردگی می توانید از ترکیب توت فرنگی، کیوی و نعناع استفاده کنید. توت فرنگی و کیوی سرشار از ویتامین ث هستند و می توانند یک نوشیدنی سالم و مغذی برای فصول آنفولانزا به حساب آیند. شما می توانید علاوه بر آبمیوه از این ترکیب به عنوان یک اسموتی نیز استفاده کنید و با افزودن این مواد به ماست یونانی یا ماست پروبیوتیک از خواص بیشتری بهره مند شوید.

این نوشیدنی علاوه بر ویتامین ث حاوی مقدار فراوانی B6، منیزیم، روی و فولات می باشد.

۹- شیر تخمه کدو

این شیر که با استفاده از تخمه کدو تنبل تهیه می شود سرشار از ویتامین های مفید است و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی و نیز کاهش علائم سرماخوردگی می تواند برای استحکام استخوان ها، کاهش علائم یاسگی، کاهش بیماری های قلبی و نیز جلوگیری از سرطان پروستات نیز مفید باشد.

تخمه کدو سرشار آهن، امگا ۳، امگا ۶، کلسیم، منیزیم، منگنز، پتاسیم، فسفر، مس و همچنین ویتامین های آ، ث و E می باشد.

علاوه بر آن، این نوشیدنی می تواند به کاهش التهاب، تنظیم فشار خون، بهبود خواب و نیز کاهش اضطراب و استرس نیز کمک نماید.

برای تهیه این شیر کافی است مقداری مغز تخمه بدون نمک را همراه با مقدار کمی آب در مخلوط کن بریزید و خود مخلوط کنید. این شیر مقداری بافت دارد و صاف و یکدست نیست. برای بهبود طعم و مزه می توانید آن را همراه با کمی عسل میل کنید.

۱۰- آبمیوه های ضد سرماخوردگی، اسنفاج، کاهو و کلم

این نوشیدنی سبز رنگ حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های مفیدی است که می تواند برای تقویت سیستم ایمنی به ویژه در کودکان مفید و موثر باشد.

همچنین این نوشیدنی بسیار کم کالری است و می توانید انتخاب مناسبی برای ورزشکاران و افرادی رژیمی باشد.


منبع: healthline

داغ ترین مطالب