تغذیه
۹ خوراکی که انرژی شما را به سرعت افزایش می دهند

قهوه را کنار بگذارید و یکی از این خوراکی های پرمصرف را به عنوان یک روش جایگزین برای تقویت و افزایش انرژی طبیعی خود انتخاب کنید.

آب لیمو

ترکیب آب و لیمو، آب معمولی را به نوشابه انرژی زای طبیعی و دارای الکترولیت تبدیل می کند که برای تولید انرژی سلول ها بسیار اهمیت دارد. البته به طور کلی آبرسانی به بدن در بهبود خلق و خو موثر است. براساس تحقیقات منتشر شده در ژورنال Physiological Reports، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که کم آبی بدن حتی می تواند باعث کاهش مهارت های حرکتی شود. نوشیدن آب لیمو برای سلامتی در طب سنتی نیز توصیه شده است.

میوه تازه

قند طبیعی موجود در میوه باعث تقویت چشمگیر انرژی طبیعی بدن می شود. میوه تازه می تواند به سرعت و به مقدار مناسبی مواد غذایی مورد نیاز بدن شما را فراهم کرده و سطح قند خونتان را ثابت نگه دارد زیرا میوه تازه سرشار از فیبر می باشد.

آجیل برای افزایش انرژی

به گفته کارشناسان تغذیه در موسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH)، بادام هندی، بادام درختی و فندق از سرشار از منیزیم هستند که در تبدیل قند به انرژی نقش اساسی دارد. همچنین این خوراکی ها غنی از فیبر می باشند که سطح قند خون را تنظیم کرده و پروتئین لازم برای رفع گرسنگی را تامین می کنند. یک کیسه حاوی انواع آجیل را در کشوی میز خود نگه داشته و در میان وعده ها میل کنید تا تمام روز پر انرژی باشید.

شکلات تلخ

چشیدن چند تکه شکلات تلخ به عنوان دسر بعد از ناهار ممکن است حس خوبی داشته باشد اما بد نیست بدانید که برای شما دارای فوایدی نیز می باشد. براساس تحقیقات منتشر شده در ژورنال Frontiers، این ماده غذایی مقداری کالری به بدن شما می رساند و حاوی ماده تحریک کننده طبیعی به نام تئوبرومین است. این ماده مانند کافئین می تواند باعث افزایش انرژی و بهبود روحیه شما شود.

نان تست سبوس دار

طبق گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، خوردن غلات کامل می تواند فیبرهایی را برای بدن فراهم کند که از افزایش قند خون جلوگیری می کنند. این بدان معناست که ضعف انرژی کمتری نسبت به خوردن کربوهیدرات های تصفیه شده در میان وعده های شیرین یا به شدت فرآوری شده در شما رخ خواهد داد. روز خود را با جو دوسر یا غلات با فیبر زیاد شروع کنید که تا ناهار احساس سیری کنید.

مارچوبه

این گیاه سرشار از ویتامین های گروه ب است که به طور طبیعی با تبدیل مواد غذایی (کربوهیدرات) به سوخت (گلوکز) به تامین انرژی بدن کمک می کنند. مارچوبه حاوی مقدار زیادی فیبر است که قند خون را تنظیم می کند. اگر فصلی است ، در وعده ناهار، مارچوبه را به ماکارونی اضافه کنید تا به مدت طولانی احساس گرسنگی نکنید.

کلم ترش

کلم ترش به حفظ انرژی شما در طول روز کمک می کند. همچنین این نوع کلم دارای مقدار زیادی پروبیوتیک است که باعث می شود روده شما هضم بهتری داشته باشد. بنابراین از آنجا که برای هضم این ماده غذایی انرژی زیادی مصرف نمی شود، شما انرژی بیشتری خواهید داشت.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای یکی از غذاهای پر انرژی مورد علاقه ما ایرانیان است. این ماده غذایی سرشار از منگنز است و به بدن شما کمک می کند تا از پروتئین و کربوهیدرات انرژی تولید کند. در نتیجه شما را در تمام طول روز سیر نگه می دارد و انرژی زیادی را در اختیارتان قرار می دهد.

اسفناج

به گزارش کلینیک مایو، اسفناج منبع بسیار خوبی از آهن است و برای حفظ سطح انرژی شما بسیار حیاتی است. هنگامی که دچار کمبود آهن می شوید، گلبول های قرمز شما به اندازه کافی نمی توانند اکسیژن را به عضلات، اندام ها و سایر بافت های بدن برسانند، در نتیجه انرژی شما کاهش پیدا می کند.

داغ ترین مطالب