آموزش استفاده از ماساژور گردن

آموزش استفاده از ماساژور گردن

درد گردن یکی از بدترین انواع دردهای عضلانی است که می تواند ادامه زندگی روزمره را برای ما دشوار کند. راه های زیادی برای بهبود درد گردن پیشنهاد می شود که استفاده از ماساژور گردن یکی از بهترین موارد آن است. با این حال برای بهره مندی کامل از مزایای این ماساژ، می بایست با آموزش استفاده از ماساژور گردن آشنا شویم. در ادامه با ما همراه شوید تا نکات اصلی مربوط به استفاده از ماساژور گردن را بررسی کنیم.

آموزش استفاده از ماساژور گردن

ماساژور گردن چه ویژگی هایی دارد؟

برای آموزش استفاده از ماساژور گردن ابتدا می بایست نسبت به ویژگی ها و نحوه کار ماساژور گردن آگاهی کامل داشته باشیم. ماساژور گردن انواع مختلفی دارد که اغلب آنها با ایجاد گرما و لرزش دور گردن و شانه را ماساژ می دهد. رایج ترین ماساژور گردن مدلی است که علاوه بر گردن و شانه، بازوها را نیز پوشش می دهد. این ماساژور با گذشت زمان باعث شل شدن عضلات گردن، شانه، بازو و کتف شده و درد این ناحیه را کاهش می دهد.

با استفاده از ماساژور گردن می توانید به آرامش و تقویت گردش خون خود بعد از یک روز سخت کاری کمک کنید. در واقع حتی اگر درد گردن نیز نداشته باشید  ماساژور گردن مفید بوده و منجر به بهبود حال عمومی تان می شود. برخی ماساژورها نوعی غلتک ریز هم دارند که در کنار گرما به تخفیف درد گردن کمک می کند.

اگرچه استفاده از ماساژور گردن به واسطه اینکه کافی است آنها را بر روی گردن خود ببندید و دکمه استارت را بزنید، آسان به نظر می رسد؛ اما برای اینکه باعث آسیب به گردن خود نشوید و بهترین ماساژ را تجربه کنید، به آموزش استفاده از ماساژور گردن احتیاج دارید.

آموزش استفاده از ماساژور گردن

برای استفاده درست از ماساژور گردن لازم است به آموزش استفاده از ماساژور گردن توجه کنید؛ چرا که گردن ناحیه آسیب پذیری است و حتی در مورد استفاده از ماساژور در این ناحیه نیز باید دقت داشته باشید. توصیه می کنیم به این منظور به نکات زیر توجه کنید:

  • در اولین مرحله دفترچه راهنما را بخوانید؛ چرا که هر کمپانی آموزش های مخصوص به خود را داشته و نحوه کار با ماساژور را به طور کامل ذکر کرده است. 
  • هرچه بیشتر با دستگاه کار کنید بدنتان به آن عادت می کند؛ شما باید به بدن خود اجازه دهید تنظیمات ماساژور را بپذیرد. بنابراین توصیه می کنیم به صورت مرتب اما در بازه زمانی کوتاه از ماساژور استفاده کنید.
  • امکان خنک شدن را به دستگاه بدهید؛ پس از مدتی کار کردن با ماساژور باتری آن داغ شده و دمای خیلی زیاد آن برای شما مضر است.
  • در صورتی که ماساژور باعث ایجاد احساس سرگیجه یا حالت تهوع شد استفاده از آن را متوقف کنید.
  • استفاده از ماساژور برای کودکان زیر 10 سال توصیه نمی شود.
  • نباید در استفاده از ماساژور زیاده روی کنید؛ بهترین مدل استفاده از ماساژور گردن هفته ای 3 تا 4 مرتبه و حداکثر به مدت 20 دقیقه است. افرادی که ورزش می کنند و درد عضلانی دارند می توانند هر روز هم از ماساژور استفاده کنند.
  • هیچگاه ماساژور را روی زخم ها و نواحی که پوست آنها یکپارچه نیست قرار ندهید.
آموزش استفاده از ماساژور گردن

مزایای استفاده از ماساژور گردن

همانطور که گفتیم ماساژور گردن به بهبود گردش خون، کاهش ضربان قلب و از همه مهم تر کاهش درد گردن کمک می کند. اما سایر مزایای استفاده از ماساژور شامل:

  • در صورتی که به درستی آموزش استفاده از ماساژور گردن را کامل کنید،  می توانید در هر جایی از آنها استفاده کنید. این ماساژورها قابل حمل بوده و حتی می توانید آن را به محل کار، خودرو، باشگاه و سفر هم ببرید. 
  • قدرت ماساژور گردن و حتی گرمای آن قابل تنظیم است و شما می توانید بهترین لرزش و دمای آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.
  • استفاده از ماساژور گردن در فصول سرد سال و پس از تجربه سرما بسیار لذت بخش است.
  • اگرچه ماساژور گردن به منظور استفاده در این ناحیه طراحی شده، اما هیچ مانعی نیست که از این ماساژور در نواحی مثل کمر، باسن و پا نیز استفاده کنید. اغلب افراد پس از مدتی این ماساژور را تمام نواحی بدن به کار می برند.
  • نکته قابل توجه در ماساژور گردن این است که برای استفاده از آن احتیاجی به حضور شخص دیگری نیست؛ در واقع شما می توانید به تنهایی این ماساژور را ببندید و از عملکرد آن لذت ببرید.

راهنمای خرید بهترین ماساژور گردن

علاوه بر آموزش استفاده از ماساژور گردن، انتخاب خرید ماساژور باکیفیت نیز حائز اهمیت است. با توجه به نکات زیر می توانید بهترین ماساژور گردن را تهیه نمایید.

  • نمونه های ارزان قیمت ماساژور گردن اغلب قدرت و کارایی چندانی ندارند و پس از مدتی خراب می شوند. بنابراین در هنگام خرید ماساژور به قدرت و توان آن دقت کنید.
  • ماساژور گردن یک ماساژور شارژی است و نمونه های بدون سیم آن کاربرد بیشتری دارند. در صورتی که می خواهید  از ماساژور در محل های مختلفی استفاده کنید بهتر است نمونه شارژی آن را تهیه کنید که باتری آن قدرتمند بوده و نیازهای شما را پوشش دهد.
  • به طراحی ماساژور گردن توجه کنید؛ این ماساژورها باید طراحی راحت و وسیعی داشته باشند تا تجربه ای لذت بخش و راحت را برای شما فراهم کنند.
  • سرعت و شدت لرزش ماساژور گردن باید با توجه به شرایط مختلف قابل تنظیم بوده تا شما بتوانید با توجه میزان درد و مدت استفاده خود آن را تنظیم کنید.
  • هر چه وزن ماساژور کمتر باشد فشار کمتری به شانه هایتان وارد می کند و استفاده از آن برایتان راحت است.
  • بهتر است ماساژوری انتخاب کنید که ریموت کنترل داشته و حالت های مختلف آن با ریموت تنظیم شود.

توجه داشته باشید که بهترین ماساژور مدلی است که متناسب با نیازهای شما باشد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.