با انواع کیک خانگی آشنا شوید

با انواع کیک خانگی آشنا شوید

کیک و شیرینی از خوردنی‌های شیرین و دلپذیری است که همه ما علاقه به خوردن آن داریم. کیک و شیرینی‌های بازاری دارای رنگ و لعاب زیبایی هستند که ناخودآگاه فرد را به سوی خود می‌کشانند. اما موضوعی که در این بین مطرح می‌شود این بوده که کیک حاضری و قنادی با رنگ و تزئینی که دارند بسیار فریبنده هستند اما میزان چربی و شکر آنها بسیار زیاد بوده و در خوردن آن باید احتیاط لازم را داشته باشیم. تمایل به خوردن انواع کیک‌ها را می‌توانیم با پختن انواع کیک خانگی تجربه کنیم. هستند خانم‌های خوش سلیقه که در داخل خانه اقدام به پخت انواع کیک خانگی می‌کنند و از خوردن آن لذت می‌برند. شما هم می‌توانید با خرج کردن کمی سلیقه و ذوق، انواع کیک خانگی را آموزش ببینید و بهترین‌ها را برای دورهمی و مراسم‌های تولد و اعیاد بپزید و با عزیزان خود نوش جان نمایید.

با انواع کیک خانگی آشنا شوید

با انواع کیک خانگی آشنا شوید

انواع مختلفی از کیک خانگی وجود دارد که با دستورهای پخت متفاوتی پخته می‌شود. طعم و مزه‌ای که در کیک‌های خانگی احساس می‌شود هیچ وقت در کیک‌‌های قنادی یافت نمی‌شود. تازگی این نوع کیک‌ها سبب شده علاقمندان زیادی اقدام به پخت این خوردنی شیرین کنند.

کیک فنجانی

اگر به دنبال پخت کیکی آسان و شیک هستید که بدون نیاز به فر و توستر آن را بپزید پیشنهاد می‌کنیم این کیک را هم امتحان کنید. حتی می‌توانید در داخل این کیک یک تکه شکلات یا کاکائو قرار دهید تا شکل و فرم بهتری پیدا کند. این مواد را در داخل فنجان و در داخل یک قابلمه آب جوش به مدت نیم ساعت پخت می‌کنند.

کیک یخچالی

از دیگر کیک‌های که نیازی به فر ندارد کیک یخچالی است که ظاهری شکیل و زیبا دارد و کودکان علاقه شدیدی به آن دارند. از اصلی‌ترین مواد موجود در آن بیسکوییت پتی بور، آرد و کاکائو بوده که همراه با مواد افزودنی دیگر با مراحل مختلفی آماده می‌شود. در پخت این کیک کمی حوصله نیاز است.

کیک زبرا

یکی از انواع کیک خانگی که مناسب برای پذیرایی از مهمان و صرف عصرانه است به نام کیک زبرا بوده که این کیک در ترکیب چند رنگ پخت می‌شود. رنگ‌های مختلف آن به دلیل وجود زعفران، کاکائو و وانیل در این کیک است که هر نوع از این مواد در سه ردیف مختلف اضافه شده و مانند یک طراحی زیبا عمل می‌کنند.

کیک اسفنجی

کیک خامه‌ای یا به اصطلاح کیک تولد طرفداران زیادی دارد اما شما می‌توانید این کیک را خودتان در خانه در بهترین شرایط بهداشتی بپزید. کیک اسفنجی به دلیل وجود تخم مرغ زیاد در این کیک، پف فوق‌العاده‌ای در آن دیده می‌شود و به دلیل نرم و حبابدار بودن شبیه اسفنج می‌شود. کیک اسفنجی را می‌توان برای تزیین و خامه کشی استفاده کرد.

با انواع کیک خانگی آشنا شوید

کیک توت فرنگی

اگر به دنبال یک کیک فانتزی هستید که کودکان را سر وجد بیاورید حتماً این کیک را هم بپزید. تنوع در انواع کیک خانگی بسیار بالا بوده و حتی می‌توان انواع میوه‌ها را مانند موز یا شاتوت، تمشک و..را در ترکیب این کیک قرار داد. رنگ قرمز و ارغوانی در داخل این کیک در هنگام برش به خوبی خودنمایی می‌کند.

کیک خیس

محال است این کیک با روکش کاکائویی نمناک را بخورید و عاشق آن نشوید. این کیک در میان انواع کیک خانگی زبانزد خاص و عام است. برای پخت کیک تولد نیز می‌توانید به جای کیک خامه کشی شده از کیک خیس استفاده کنید.

کیک بدون تخم مرغ

جالب است بدانید که کیک را بدون تخم مرغ نیز می‌توان پخت. تخم‌مرغ‌ها عموماً برای پف کیک به کار می‌روند اما کیک بدون تخم مرغ با بکینگ پودر و مراحل پختی که دارد پفی عالی دارند و این موضوع را که تخم مرغ باعث پف کیک می‌شود زیر سؤال می‌برد. در نهایت می‌توان با انواع مغزها آن را میل نمود.

کیک سفیده تخم مرغ

یکی از آسان‌ترین انواع کیک خانگی که معرف خانم‌های خوش سلیقه است کیک بدون زرده تخم مرغ است. اغلب افراد از بوی زرده تخم مرغ گریزانند به همین سبب دوست دارند درون کیک خود از سفیده تخم مرغ استفاده کنند. این افراد می‌توانند کیک سفیده تخم مرغ را بپزند و از خوردن آن لذت ببرند.

کیک میوه

ترکیبی شگفت انگیز و دوست داشتنی که طعمی عالی و خوردنی دارد. انواع میوه‌ها را درون این کیک می‌توان به کار برد. این ترکیب متناسب با سلیقه خودتان انتخاب می‌شود. کیک میوه در هنگام برش خوردن شکلی زیبایی دارد و رنگ‌های قرمز و زرد میوه خودنمایی می‌کند.

با انواع کیک خانگی آشنا شوید

کیک برشی

شیرینی تر یا رولتی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی در قنادی است که به شکل‌های زیبایی پخت می‌شود. شما نیز در خانه می‌توانید کیک برشی را بپزید و جایگزین رولت قنادی کنید. با انواع ژله و تکه‌های میوه آن را تزيین کنید و از خوردن آن لذت ببرید

همان گونه که در بالا عرض شد انواع کیک خانگی مانند کیک کاکائوی، ساده، زبرا، توت فرنگی، وانیلی، زعفرانی، اسفنجی و .. را مطابق با دستور پخت آن می‌توانید به راحتی بپزید. قابل ذکر است که با درست کردن یک کیک اسفنجی می‌توانید آن را خامه کشی کنید و به بهترین شکل آن را تزئین کنید. برای آشنایی با انواع کیک خانگی و انواع دسر مجلسی و چگونگی تهیه‌ی آن می‌توانید به سایت https://foodotto.com/ سر بزنید. از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.