بهترین مکمل برای دوران کات

بهترین مکمل برای دوران کات

ورزشکاران در سراسر جهان علاوه بر سلامتی، برای بهترشدن اندام خود نیز تلاش می‌کنند و دوست دارند نتیجه تمرینات ورزشی و رعایت رژیم غذایی را در قالب نمایان‌شدن عضلات و کات شدن بدنشان ببینند. اگرچه مهم‌ترین عوامل در دوران کات، رعایت‌کردن رژیم غذایی مناسب و ورزش‌کردن منظم است و بدون این دو مورد هیچ قرص و پودری مؤثر نخواهد بود، اما می‌توان از مکمل‌ها برای سریع‌تر کردن روند استفاده کرد.

اگر شما هم در دوران کات هستید، اما نمی‌دانید چه مکمل‌هایی برای دوران کات خوب هستند، با ادامه این مقاله همراه باشید تا به‌خوبی با این مکمل‌های عالی آشنا شوید.

1.کراتین

کراتین

کراتین یکی از مؤثرترین مکمل‌ها برای افزایش عملکرد ورزشی و به‌دست‌آوردن توده عضلانی بدون چربی است. اگرچه کراتین خاصیت چربی‌سوزی ندارد، اما افرادی که هنگام ورزش، کراتین مصرف می‌کنند، میزان چربی بیشتری نسبت به افرادی که از این مکمل استفاده نمی‌کنند، می‌سوزانند.

کراتین باعث احتباس آب در بدن می‌شود و ممکن است این مورد ورزشکاران را نگران کند، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا این احتباس آن در عضله‌ها اتفاق می‌افتد و آب زیر پوست تجمع پیدا نمی‌کند، به همین دلیل عضله‌ها حتی حجیم‌تر به نظر می‌رسند.

به‌خاطر داشته باشید که در دوران کات لازم است رژیم غذایی، ورزش و مصرف مکمل را در حالت تعادل نگه دارید که علاوه بر کاهش چربی بدن، بتوانید عضله‌های بیشتری بسازید. مصرف درست کراتین می‌تواند دستیابی به هدف را برایتان آسان کند.

2.پروتئین وی

پروتئین وی

در دوران کات برای ساخت و حفظ عضلات لازم است پروتئین بیشتری برای بدن خود تأمین کنید، این جاست که مکمل پروتئین وی به کمک شما می‌آید. مکمل‌های پروتئینی مانند پروتئین وی حاوی چربی یا قند زیادی نیستند و فقط پروتئین دارند. به‌این‌ترتیب پروتئین موردنیاز ماهیچه‌های خود را دریافت می‌کنید بدون اینکه کالری ناخواسته‌ای وارد بدن خود کرده باشید.

پروتئین وی به شما کمک می‌کند دوران کات را به‌خوبی پشت سر بگذارید، زیرا پروتئین موجود در این مکمل در بدن به‌سرعت جذب می‌شود و تمام مواد لازم برای رشد ماهیچه‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بر اساس نتیجه تحقیقاتی که اخیراً انجام شده است، اگر پروتئین وی در طول یک برنامه بدنسازی قدرتی استفاده شود، میزان افزایش توده بدون چربی به حداکثر خواهد رسید. اگر هنگام مصرف پروتئین وی، کراتین هم مصرف کنید، تأثیر بهتری را مشاهده خواهید کرد.

3.کافئین

کافئین

قرص کافئین‌ یکی از محبوب‌ترین مکمل‌هایی است که به شما کمک می‌‌کند انرژی بیشتری برای تمرینات دوران کات به دست آورید و بهتر تمرین کنید.

مصرف قرص کافئین می‌تواند اکسیداسیون چربی را به میزان قابل‌توجهی تا 29 درصد افزایش دهد، در نتیجه راحت‌تر می‌توانید چربی موجود را به عنوان سوخت، بسوزانید.

کافئین و مصرف آن در دوران کات به ورزشکاران کمک می‌کند سطح انرژی و متابولیسم بدن خود را افزایش دهند و به اندامی ایده‌آل دست یابند.

4. بی سی ای ای (bcaa)

بی سی ای ای (bcaa)

همان‌طور که می‌دانید، آمینواسیدها بلوک‌های سازنده پروتئین هستند. اسیدهای آمینه، اثرات گسترده‌ای در بدن دارند، از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت و ترمیم بافت‌های عضلانی
  • تولید مواد شیمیایی لازم برای مغز
  • تأمین انرژی کافی برای انجام تمرینات
  • تسریع روند ریکاوری

در همین راستا به طور علمی ثابت شده است که BCAA سرعت ریکاوری را بیشتر می‌کند و به افزایش حجم سلولی منجر می‌شود. علاوه بر این از خستگی حین تمرین جلوگیری می‌کند.

استفاده از آمینو در دوران کات یکی از بهترین تصمیمات است زیرا مصرف bcaa سنتز پروتئین را افزایش می‌دهد و از کاتابولیسم جلوگیری می‌کند، همین امر ساخت اندامی عضلانی‌تر را برایتان آسان‌تر می‌کند.

5. گلوتامین

گلوتامین

تحقیقات نشان می‌دهند پس از تمرین شدید، سطح گلوتامین در بدن تا 50 درصد کاهش پیدا می‌کند. از آنجایی که بدن به گلوتامین به عنوان سوخت سلولی متکی است، مصرف اصولی آن در دوران کات می‌تواند تجزیه بافت عضلانی را به حداقل برساند و متابولیسم پروتئین را بهبود ببخشد.

6. ال آرژنین

مکمل ال آرژنین به دلیل توانایی آرژنین در تولید اکسید نیتریک، ازبین‌بردن رادیکال‌های آزاد و افزایش متابولیسم چربی محبوب شده‌اند. علاوه بر این تصور می‌شود ال آرژنین توانایی مشارکت در سنتز پروتئین برای رشد عضلانی را دارد و از این منظر هم مکمل مهمی به‌حساب می‌آید.

ال آرژنین می‌توانید تمام این مزایا را برای بدن خود در دوران کات فراهم‌ کنید و مسیر ساختن اندامی ایده‌آل را آسان‌تر طی کنید.

خلاصه

اگر قصد دارید بدنتان را کات کنید، بدون شک باید چربی از دست بدهید. برای اینکه بدن چربی سوزی راحت تری داشته باشد، مکمل هایی که در بالا معرفی شد، بیشترین تاثیر را خوهد داشت، علاوه بر داروخانه ها، توصیه ما خرید مکمل بدنسازی از سم سون شاپ است. زیرا این فروشگاه به عنوان واردکننده اصلی، کالاهای اورجینال را ارائه می‌دهد و سلامتی شما از هر چیزی مهم‌تر است.

منبع: bodybuilding.com

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.