راهنمای انتخاب کاشی بین کابینتی

راهنمای انتخاب کاشی بین کابینتی

یکی از المان‌هایی که برای زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه به کار می‌رود کاشی بین کابینتی است. تفاوت کاشی بین کابینتی با کاشی دیوار آشپزخانه در نوع طراحی و کارکرد آن است. انتخاب طرح و مدل مناسب برای این نوع کاشی تاثیر بسیار زیادی در جذابیت آشپزخانه شما دارد. ما در این مقاله مطالبی به عنوان راهنمای انتخاب کاشی بین کابینتی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بهترین طراحی را انجام بدهید.

راهنمای انتخاب کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی

معمولا دیوارهای آشپزخانه‌ها سراسر کاشی‌کاری یا سرامیک‌کاری است. کاشی بین کابینتی اما از کاشی‌های معمولی که روی دیوار یا کف آشپزخانه کشیده می‌شود متفاوت هستند. از این نوع کاشی در لابه‌لای کابینت‌ها، پشت سینک ظرفشویی و یا بالای اجاق گاز استفاده می‌شود. کاربرد اصلی این نوع کاشی برای زیباتر کردن جلوه ظاهری آشپزخانه و همچنین کابینت آشپزخانه‌ است.

لزوم استفاده از کاشی بین کابینتی

استفاده از کاشی بین کابینتی در کنار کاشی دیواری معمولی آشپزخانه دارای مزیت‌هایی است. این نوع کاشی در انواع مدل‌ها و ابعاد مختلف نمای متفاوتی در آشپزخانه ایجاد می‌کند. به‌خصوص در آشپزخانه‌هایی با طرح کاشی‌کاری تک رنگ و ساده یا یکنواخت و یا با طرح کابینت ام دی اف ساده استفاده از کاشی بین‌کابینتی به آشپزخانه روح تازه‌ای می‌دهد. مزیت دیگر استفاده از این نوع کاشی ایجاد تنوع و تغییر در فضای آشپزخانه است. از طرفی کاربردهای غیرتزیینی مثل برطرف کردن خلاء‌های طرح کابینت یا تکمیل طراحی آن را هم نباید نادیده گرفت.

انواع مدل های کاشی بین کابینتی

کاشی های بین کابینتی در انواع مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. تنوع این مدل‌ها باعث می‌شود تا متناسب با هر نوع کابینت، دکوراسیون آشپزخانه و هر نوع سلیقه‌ای بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. از جمله انواع مدل‌های کاشی بین کابینتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاشی طرح سنگ
  • مدل آینه ای
  • کاشی طرح آجر
  • مدل کاشی سه بعدی

هر کدام از این مدل ها دارای ویژگی‌ها و مزیت هایی هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

راهنمای انتخاب کاشی بین کابینتی

کاشی طرح سنگ

مدل کاشی بین کابینتی با طرح سنگ یکی از مدل‌های لوکس و چشم‌نواز است. این مدل که از سنگ طبیعی ساخته می‌شود دارای طراحی طبیعی و نچرال است. از این رو حال و هوای طبیعت را به آشپزخانه القاء می‌کند. این نوع کاشی بسیار مقاوم و کمی هم گران است. سطح صاف و صیقلی، لطافت و نمای زیبا از جمله خصوصیات آن است.

مدل آینه ای

کاشی بین کابینتی مدل آینه ای دارای طرحی مشابه با آینه است. نمای شفاف و روشن این نوع کاشی طرح آینه را تداعی می‌کند. این مدل برای آشپزخانه های با دکوراسیون مینیمال بسیار مناسب است. درخشندگی سطح کاشی بین کابینتی آینه‌ای نمای روشنی به آشپزخانه‌های کوچک می‌دهد.

کاشی طرح آجر

یکی دیگر از مدل های کاشی بین کابینتی طرح آجری است. این طرح کلاسیک با نمای آجرهای رنگی آشپزخانه‌های قدیمی را تداعی می کند. با این حال از این طرح در آشپزخانه‌های مدرن هم استفاده می‌شود. مقاومت این نوع کاشی بین کابینتی در برابر رطوبت، دما و حرارت بالاست.

راهنمای انتخاب کاشی بین کابینتی

مدل کاشی سه بعدی

یکی از مدرن‌ترین و جذاب ترین طرح های کاشی بین کابینتی مدل سه بعدی است. این مدل کاشی برخلاف نام خود دارای سطحی صاف و هموار است. طرح این نوع کاشی یک نما یا تصویر سه بعدی را تداعی می‌کند. این مدل کاشی طرحی جذاب و خیره کننده به کابینت آشپزخانه شما می‌دهد.

معیارهای انتخاب کاشی بین کابینتی

انتخاب یک کاشی مناسب برای فضای بین کابینت در آشپزخانه کاری تخصصی و ریزبینانه است. اگر می‌خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید و نمای زیبا و هارمونیک به کابینت آشپزخانه خود بدهید بهتر است یک سری معیارها و ملاک‌های مهم را مدنظر قرار دهید. از جمله معیارهای انتخاب کاشی بین کابینتی عبارتند از:

  • طرح و نمای ظاهری
  • کیفیت و مقاومت کاشی
  • تناسب با کابینت و دکور آشپزخانه
  • قیمت خرید

طرح و نمای ظاهری

اولین و ابتدایی ترین معیار در انتخاب کاشی بین کابینتی طرح و نمای ظاهری آن است. شما باید رنگ و طرح مناسبی برای فضای خالی بین کابینت‌ها انتخاب کنید. خوشبختانه طرح ها و مدل‌های متنوعی برای کاشی بین کابینتی وجود دارد. انتخاب یکی از آنها به سلیقه شخصی شما و همچنین شرایط محیطی و دکور آشپزخانه بستگی دارد.

راهنمای انتخاب کاشی بین کابینتی

کیفیت و مقاومت کاشی

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب کاشی بین کابینتی میزان مقاومت و استقامت کاشی است. اگر می‌خواهید کاشی بین کابینتی را پشت یا اطراف اجاق گاز نصب کنید حتما باید مقاومت بالای آن در برابر حرارت و دما را مدنظر قرار دهید. یا اگر برای فضای اطراف سینک ظرفشویی می‌خواهید کاشی بین کابینتی انتخاب کنید به مقاومت در برابر آب و رطوبت و همچنین سطح لکه‌پذیری آن دقت کنید. برای کانتر یا فضاهایی که بار سنگینی از لوازم آشپزخانه ممکن است قرار داده شود از کاشی‌های بین کابینتی با استقامت بالا استفاده کنید.

تناسب با کابینت و دکور آشپزخانه

ملاک مهم دیگر در انتخاب بهترین طرح و مدل کاشی بین کابینت تناسب آن با کابینت و دکور آشپزخانه است. اگر کابینتی با طرح شلوغ دارید به سراغ کاشی‌های ساده و با طرح خلوت بروید. اگر آشپزخانه کوچک و تاریکی دارید به سراغ کاشی‌های بین کابینتی براق و درخشان با رنگ روشن بروید. برای رعایت تناسب کاشی با کابینت و آشپزخانه به فاکتورهای زیر دقت کنید:

  • ابعاد و بزرگی آشپزخانه
  • رنگ و طرح کابینت
  • سطح نورپردازی آشپزخانه
  • نوع دکوراسیون آشپزخانه

ملاک قرار دادن تمامی این معیارهای مهم به شما در یک انتخاب درخشان و فوق العاده کمک زیادی می‌کند. البته یادتان نرود که هزینه کاشی‌ها را هم مدنظر قرار دهید.

قیمت خرید

اگر هزینه استفاده از کاشی بین کابینتی برایتان اهمیت دارد سراغ کاشی‌های با طرح مجلل نروید. کاشی‌های بین کابینتی مینیمال با طرح‌های پیچیده و کارشده به زمان و هزینه زیادی نیاز دارند. در عوض، کاشی‌های بین کابینتی ساده ارزان‌تر تمام می‌شوند.

مشورت با طراحان کابینت آشپزخانه

در مرحله آخر اگر در انتخاب یک مدل کاشی بین کابینتی خاص تردید دارید، بهتر است از طراحان یا سازندگان کابینت آشپزخانه کمک بگیرید. این افراد متخصص و حرفه‌ای با دانش و آگاهی خود در زمینه طراحی کابینت و با پشتوانه تجربه خود به شما در انتخاب بهترین مدل کاشی بین کابینتی راهنمایی خواهند کرد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.