دو رشته غیردانشگاهی برای ورود به بازار کار

دو رشته غیردانشگاهی برای ورود به بازار کار

خیلی ها این روزها دنبال کاری هستند که بتوانند از کنار آن درآمدی معقول داشته باشند و زندگی شان را بگذرانند. به هر حال همه به این موضوع که شرایط اقتصادی روز به روز دارد بدتر میشود، واقف هستیم. در چنین شرایطی خیلی ها سراغ کار روی وسیله نقلیه شان میروند و درست است درآمد خوبی دارد اما به هیچ عنوان جایگاه اجتماعی خوبی در بین آدمها ندارد. عموما به چنین مشاغلی به عنوان مشاغل همراه یا دوم نگاه میشود. اگر شما جزء آن دسته از افرادی باشید که تحصیلات دانشگاهی ندارید، احتمالا احساس کمبود میکنید و نمیدانید چطور باید شغلی مناسب پیدا کنید که هم جایگاه اجتماعی خوبی داشته باشد و هم درآمد معقول و خوبی. مسئله اینجاست نیازی نیست لزوما در دانشگاه تحصیل کنید. رشته های غیردانشگاهی نیز وجود دارد که بسته به علاقه خودتان میتوانید سراغ یکی از آنها بروید و به سرعت هم وارد بازار کار شوید. رشته هایی مثل دستیار دندانپزشک یا تکنسین داروخانه.

وظایف دستیار دندانپزشک چیست؟

دستیار دندانپزشک همانطور که از نامش پیداست در مطب دندانپزشکی مشغول به کار میشود. از وظایف او میتوان به موارد زیر اشاره کرد. سعی میکنیم در موارد زیر به طور کامل وظایف یک دستیار را شرح دهیم تا شما با نگاهی کلی وارد این کسب و کار شوید.

  1. مطمئن شدن از این که بیمار روی صندلی دندانپزشکی، راحت است و مشکلی ندارد.
  2. مهیا ساختن بیمار و همچنین آماده سازی تجهیزات مورد نیاز برای تسریع روند پروسه درمانی
  3. ضدعفونی کردن و استرلیزه ساختن تجهیزات دندانپزشکی
  4. دادن ابزار و تجهیزات دندانپزشکی به دندانپزشک حین انجام پروسه درمان
  5. گذاشتن ساکشن داخل دهان بیمار برای خشک کردن محیط دندان و همچنین قرار دادن برخی دیگر از تجهیزات
  6. آموزش نحوه رعایت بهداشت دهان و دندان به بیمار
  7. انجام عکس برداری از دندان و همچنین استفاده از برخی تجهیزات دندانپزشکی زیر نظر دندانپزشک
  8. ثبت پرونده درمانی مراجعین و همچنین تنظیم قرار ملاقات با نظر دندانپزشک
  9. همکاری با بیمار برای پرداخت هزینه ها و صورتحساب ها

دستیار دندانپزشک میتواند طبق نظر دندانپزشک برخی از امور مثل جرمگیری، استفاده از سیلانت، استفاده از فلوراید و بی حسی موضعی را انجام دهد. اینها همه از وظایف دستیار دندانپزشک است و با گذراندن دوره های مربوطه قادر خواهید بود تمام این کارها را انجام دهید.

وظایف تکنسین داروخانه چیست؟

فرق میکند شما به عنوان تکنسین داروخانه در بیمارستان کار کنید یا خانه سالمندان یا یک داروخانه! وظایف شما به عنوان تکنسین داروخانه بسته به جایی که در آن کار میکنید، متفاوت خواهد بود. اما برخی وظایف به طور مشخص برای تکنسین داروخانه تعریف شده است که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت:

  1. کمک به داروساز برای مهیا ساختن و تهیه داروهایی که نیاز به ساخت دارند.
  2. نظارت بر هزینه های دارو و پرداخت به موقع آن
  3. نوشتن اطلاعات تجویز دارو روی برچسب های دارو برای تمام بیماران
  4. نگهداری فهرست داروها و یادگیری موارد مصرف خاص و عام آنها
  5. در نظر داشتن بیمه برای پرداخت هزینه برخی داروها و همچنین دانستن و شناخت داروهایی که تحت پوشش بیمه نیستند.
  6. رسیدگی به شکایات و همچنین بررسی پیشنهادات مشتریان در هنگام تحویل نسخه

شما به عنوان تکنسین داروخانه باید بتوانید بیشتر ساعات کاری تان را روی پاهای خود بایستید، جعبه ها را بلند کرده و جابجا کنید، از نردبان بالا بروید تا داروهایی را از قفسه های بالایی، بیاورید و همچنین باید در هنگام ارائه خدمات به مشتریان خود، نظم، جزئی نگری و انعطاف پذیری داشته باشید.

ورود به بازار کار، سخت است؟

در نگاه اول شاید ورود به بازار کار سخت برسد اما اگر سراغ مراکز معتبری برای گذراندن دوره های مربوط به هرکدام از رشته های بالایی بروید و مدرکی معتبر داشته باشید، این امکان برایتان فراهم است تا به سادگی وارد بازار کار شوید. مرکز سلامت ایرانیان به عنوان مرکزی معتبر در حال فعالیت است و انواع رشته های مرتبط با حوزه درمان و زیبایی را برای آموزش ارائه میکند و درنهایت نیز بعد از گذراندن دوره و آزمون به شما مدرکی معتبر میدهد که هم در کشورهای خارجی میتوانید از آن استفاده کنید و هم در ایران به سادگی میتوانید وارد بازار کار شوید. حالا تصمیم نهایی با شما خواهد بود. علاقه خودتان را بررسی کنید و ببینید میخواهید تکنسین داروخانه باشید یا دستیار دندانپزشک؟

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.