منوی غذای رستوران های محلی آنتالیا

منوی غذای رستوران های محلی آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر‌های توریستی در ترکیه است که بیشتر ایام سال، آب‌وهوای خوبی دارد. این‌شهر ساحلی سالانه میزبان توریست‌ها و گردشگران زیادی از سراسر جهان است. ایرانیان زیادی هم برای تفریح و گشت‌وگذار، تور آنتالیا علی بابا را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. کنار تفریحات و امکاناتی فراوانی که برای مسافران وجود دارد، هتل‌های بی‌نظیر، مراکز خرید لوکس و مدرن و رستوران‌های مدرن و محلی آنتالیا را می‌توان از عوامل انتخاب این‌شهر توسط مسافران دانست.

رستوران‌های بسیاری در آنتالیا وجود دارد که با انواع غذا‌های محلی تا بین‌المللی آماده پذیرایی از میهمانان هستند. اما مسافرانی که به ترکیه سفر می‌کنند دوست دارند از غذا‌‌های محلی امتحان کرده و چند‌روزی را با طعم ترکیه زندگی کنند. رستوران‌های بسیاری در منوهای خود انواع غذا‌های محلی را دارند که مسافران می‌توانند از میان آن‌ها غذا‌هایی که می‌خواهند را انتخاب و میل کنند.

در این‌مطلب تعدادی از غذا‌های محلی ترکیه و آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم تا شما در سفر خود به آنتالیا با آن‌ها آشنا باشید. حتما لذت امتحان کردن غذا‌های محلی را در رستوران‌های خوب شهر از دست ندهید و برای وعده‌های غذایی خود برنامه منظمی داشته باشید.

کباب‌ترکی

احتمالا همه انتظار این داریم که در لیست معرفی غذا‌های ترکیه باید اول‌ازهمه موارد دیگر کباب‌ترکی را نام برد. کباب‌ترکی در نام خود هم پسوند ترکی را به یدک می‌کشد و جای هیچ ابهامی را برای ما باقی نمی‌گذارد. البته جالب است بدانید اصل این‌غذا به آلمان تعلق دارد و به‌مرورزمان ترک‌ها آن را با نام خود ثبت کرده‌اند.

کباب‌ترکی معرفی نمی‌خواهد و نیازی به سفر به ترکیه نیز ندارد. اما درست است که همه کباب‌ترکی خورده‌ایم، اما خوردن این‌غذا در یکی از رستوران‌های آنتالیا باید حال و هوای دیگری داشته باشد. مثل پوشیدن یک کفش اورجینال می‌ماند. خوردن کباب‌ترکی در خود ترکیه!

بورک (Borek)

نام بورک هم برای بسیاری از ما آشنا است. بورک نوعی پیراشکی خمیری است که محتویاتی مانند گوشت، اسفناج، سوسیس و سبزی‌ها را در داخل آن می‌ریزند. بورک از آن‌دسته غذا‌هایی است که می‌تواند هم میان وعده باشد و هم غذای اصلی. بسیاری از افراد ممکن است بورک را به‌عنوان صبحانه نیز میل کنند. اگر با تور آنتالیا به این‌شهر سفر می‌کنید حتما بورک را امتحان کنید.

منوی غذای رستوران های محلی آنتالیا

منامن (Menamen)

یکی از غذا‌های اصیل و قدیمی ترکیه که معمولا در منوی صبحانه سرو می‌شود، منامن است. منامن غذای ارزانی است و بد نیست در ایام حضور خود در آنتالیا آن را امتحان کنید. گوشت سرخ‌شده، تخم‌مرغ، پنیر، ادویه و سبزی‌ها از ترکیبات این غذای خوشمزه هستند. اگر تصاویر منامن را ببینید متوجه شباهت بسیار زیاد آن با املت ایرانی خواهید شد.

لوفر (Lufer)

اگر طرف‌دار غذا‌هایی دریایی هستید، بهتر است در آنتالیا، لوفر را امتحان کنید. غذای لوفر از طبخ ماهی لوفر تهیه می‌شود. لوفر نوعی ماهی بزرگ است که در از آب‌های دریای مدیترانه صید می‌شود. لوفر یکی از انتخاب‌های خوب برای حداقل یکی از وعده‌های غذایی شما در سفر به آنتالیا است.

دلمه (Dolma)

دلمه را می‌شناسیم و با آن آشنا هستیم. دلمه در بین غذا‌های ترکی محبوبیت زیادی دارد و مسافران بسیاری به آن علاقه دارند. طبخ دلمه زمان‌بر است و موادی مانند گوشت چرخ‌کرده، برنج، سبزی‌ها و ادویه‌های مخصوص در آن استفاده می‌شوند. البته دلمه انواع مختلفی دارد و باتوجه‌به محتویات و ترکیبات آن، نام‌های مختلفی نیز دارد. دلمه صدف یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع دلمه است که محبوبیت زیادی میان مسافران دارد. ترکیه دلمه‌های خوشمزه‌ای دارد که باید حتما طعم آن‌ها را امتحان کنید.

منوی غذای رستوران های محلی آنتالیا

پیده (Pide)

پیده یکی از غذا‌های محلی ترکی است که به پیراشکی شبیه است. همین موضوع باعث شده به پیده پیراشکی ترکی نیز بگویند. گوشت، اسفناج، پنیر و … از‌جمله موادی هستند که ترکیبات اصلی پیده را تشکیل می‌دهند. پیده با روش‌های مختلفی پخته می‌شود و می‌تواند گزینه مناسبی برای یک وعده غذایی در آنتالیا باشد.

کومپیر (Kompir)

یکی از غذا‌‎های سبک ترکی که هنگام گشت‌وگذار در خیابان‌های ترکیه می‌تواند شما را سیر کند، کومپیر است. رستوران‌های بسیاری هستند که این‌غذای خوشمزه را به مسافران و اهالی آنتالیا ارائه می‌کنند. کومپیر از سیب‌زمینی بیرون برشته و داخل پخته تهیه می‌شود. همچنین این‌غذا متناسب با سلیقه آشپز یا شما می‌تواند با پنیر، سوسیس، سالاد یا حالت‌های دیگری هم سرو شود.

سخن آخر

اگر با تور آنتالیا به ترکیه سفر می‌کنید، احتمالا زمان زیادی را برای امتحان کرده همه غذا‌ها نداشته باشید، پس همان‌طور که برای زمان خود برنامه‌ریزی می‌کنید باید برای خوراکی‌ها و غذا‌هایی که قرار است میل کنید نیز برنامه منظمی داشته باشید. ترکیه غذا‌های محلی خوشمزه و معروفی دارد که در این‌جا به معرفی تعدادی از آن‌ها پرداختیم. حتما از دوستانی که قبلا به ترکیه سفرکرده‌اند یا راهنمای تور درباره رستوران‌های مناسب و غذا‌های آن‌ها نیز سوال کنید. سفر به آنتالیا جنبه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند آشنایی با طعم‌های ترکی باشد.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.