طرز تهیه ماسک آرد برنج با ۵ روش ساده و سریع

طرز تهیه ماسک آرد برنج با ۵ روش ساده و سریع

ماسک آرد برنج یکی از رایج ترین انواع ماسک صورت در هندوستان می باشد. البته در این کشور پر جمعیت، برنج نقش مهمی در زندگی افراد دارد و علاوه بر ماسک آرد برنج، به صورت گسترده ای برای پخت و پز هم استفاده می شود. برنج دارای خواص ضد پیری بوده و کاهنده چربی می باشد.

آرد برنج می تواند به زیبایی، روشن تر شدن و حذف ضایعات پوست شما کمک کند. اگر می خواهید از شر جوش و آکنه خلاص شوید، ماسک آرد برنج بهترین گزینه برای شما می باشد. جالب است بدانید که برنج منبعی غنی از ویتامین B است که به تولید سلول های جدید کمک می کند. در ادامه طرز تهیه ۵ ماسک صورت که با آرد برنج تهیه می شوند را در اختیارتان قرار خواهیم داد. موارد اولیه این ماسک ها تقریبا در هر آشپزخانه ای یافت می شوند. با گومگ همراه باشید.

ماسک آرد برنج برای درخشندگی پوست

طرز تهیه ماسک آرد برنج با ۵ روش ساده و سریع

برای تهیه این ماسک به جو دوسر، آرد برنج، عسل و مقداری شیر احتیاج دارید. جو دوسر به حذف سلول های مرده کمک می کند. شما برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری آرد برنج، یک قاشق چایخوری جو دوسر، یک قاشق چایخوری شیر و یک قاشق چایخوری عسل نیاز دارید. این موارد خوب با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیری به دست آید. تمام آن را بر روی پوست صورتتان بمالید و به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید. پس از این مدت، صورتتان را با آب سرد بشویید. برای دریافت نتایج بهتر، این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک آرد برنج برای برنزه کردن

طرز تهیه ماسک آرد برنج با ۵ روش ساده و سریع

این ماسک به صورت طبیعی و بسیار زیبا، پوست شما را برنزه می کند. تمام آنچه که نیاز دارید، آرد برنج، مقداری شکلات و کمی شیر سرد است. آن ها را در یک کاسه بریزید و آنقدر هم بزنید تا به بافتی یک دست و صاف دست یابید. سپس آن را به آرامی بر روی صورت و اگر دوست داشته باشید بر روی بدنتان بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. بعد از آن می توانید با آب ولرم خودتان را تمیز کنید. علت اینکه مقدار دقیق مواد را اعلام نکردیم این است که ماسک مورد نظر هم برای صورت و هم برای بدن قابل استفاده می باشد و مقدار مواد و تیرگی و روشنی پوستتان به خودتان بستگی دارد. برای دریافت نتایج بهتر، هر روز یک بار این کار را انجام دهید.

ماسک آرد برنج برای از بین بردن جوش و آکنه

طرز تهیه ماسک آرد برنج با ۵ روش ساده و سریع

آرد برنج به شکل موثری دارای خاصیت جذب چربی است که تا حد قابل توجهی به حذف جوش و آکنه کمک می کند. شما برای تهیه این ماسک آرد برنج، به ۳ یا ۴ قطره روغن کرچک، یک قاشق غذاخوری آرد برنج و چند قطره گلاب نیاز دارید. این سه ماده را در یک کاسه ریخته و آنقدر مخلوط کنید تا کاملا غلیظ و یک دست شود. سپس آن را با انگشتان دستتان بر روی پوستتان بمالید و به مدت ۵ دقیقه به حال خود رها کنید. بعد از گذشت این زمان، با آب سرد صورتتان را بشویید. برای دریافت نتایج بهتر می توانید دو یا سه بار در هفته این کار را انجام دهید.

خاصیت ضد پیری آرد برنج

طرز تهیه ماسک آرد برنج با ۵ روش ساده و سریع

اگر علاقه ای به وجود چین و چروک های ریز و درست بر روی پوستتان نیستید، ماسک آرد برنج می تواند شما را از شر آن ها خلاص کند. برای تهیه این ماسک آرد برنج، به ۲ عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آرد برنج نیاز دارید. این مواد را در یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید. سپس آن را بر روی صورتتان بمالید و بگذاری کاملا خشک شود. در نهایت آن را با آب سرد بشویید و نتایج شگفت انگیزش را ببینید.

ماسکی برای از بین بردن پوست های مرده

طرز تهیه ماسک آرد برنج با ۵ روش ساده و سریع

وجود پوست های مرده بر روی صورتتان می تواند زیبایی آن را تحت الشعاع قرار دهد. برای تهیه ماسکی که بتواند آن ها را از بین ببرد به ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری آرد برنج نیاز دارید. این دو ماده را با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی پوستتان بمالید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود. پس از آنکه خشک شد، آن را با آب بشویید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.