پاکسازی پوست - بهترین روغن های طبیعی برای "پاکسازی پوست"

بهترین روغن های طبیعی برای پاکسازی پوست

اگر پوستی درخشان و زیبا می خواهید، باید از آن مراقبت کنید. یکی از مهم ترین رازهای زیبایی که اغلب فراموش می شود، پاکسازی پوست صورت با روغن های طبیعی است. این روغن های طبیعی نه تنها پوست شما را آبرسانی و تمیز می کنند، بلکه به عنوان پاک کننده آرایش نیز عمل کرده و برای انواع پوست مناسب هستند.

روغن های طبیعی تمام مزایایی را که می توانید از یک محصول تجاری برای پوست صورت به دست آورید را در خود دارند. نکته مثبت دیگر استفاده از آن ها، ارزان بودن و استفاده آسان از آن ها می باشد.

بسیاری از افراد نگران آن هستند که در صورت پاکسازی پوست خود به وسیله روغن های طبیعی، پوستشان چرب شود. این تصور اشتباه است. در واقع روغن های طبیعی علاوه بر مناسب بودن برای پوست های خشک، برای انواع دیگر پوست نیز بسیار مناسب هستند.

از چه نوع روغن هایی باید استفاده کنیم؟

بسیار مهم است که از روغن های گیاهی استفاده کنید. این نوع از روغن ها بهترین گزینه ها برای مراقبت از پوستتان می باشند.

همچنین سعی کنید از نوع طبیعی آن ها استفاده کنید. محصولات تجاری معمولا بیش از حد پردازش شده اند و به همین دلیل تا حد قابل توجهی از خواص آن ها کاسته شده است.

از طرف دیگر بهتر است مراقب باشید که از روغن های معدنی اجتناب کنید، زیرا برای پوست بزرگسالان مفید نیستند.

در میان روغن های طبیعی تنوع زیادی وجود دارد. برخی از بهترین موارد آن ها برای صورت عبارتند از:

علاوه بر این ها، شما می توانید از مزایای روغن درخت چای و روغن بادام نیز بهره مند شوید یا حتی آن ها را مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که اگر از یک روغن غلیظ استفاده می کنید، ابتدا آن را با روغن های پایه مانند روغن نارگیل یا زیتون رقیق کنید.

چگونه از روغن های طبیعی استفاده کنیم؟

نوع پوست شما در این زمینه بسیار تاثیرگذار است. برای پاکسازی پوست به وسیله این روغن ها، می توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

  • اگر پوست خشکی دارید، از این روغن ها به صورت روزانه برای پاکسازی و آبرسانی استفاده کنید.
  • اگر پوستتان نرمال است، بیش از ۳ بار در هفته از روغن ها استفاده نکنید.
  • برای پوست های چرب، حداکثر یک بار در هفته از روغن های طبیعی استفاده کنید.

شما می توانید آرایش های سنگین را نیز با این روغن ها پاک کنید. همچنین می توانید بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و خشک شدن پوستتان بر اثر آن، از روغن های طبیعی برای مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید. برای این کار فقط باید چند قطره از روغن مورد علاقه خود را روی پارچه نخی بمالید و سپس محل را به آرامی تمیز کنید.

خواص روغن های طبیعی برای پاکسازی پوست

روغن های طبیعی پوست شما را مرطوب و درخشان تر نشان می دهند. با این حال، همه روغن ها مزایای یکسانی نداشته و بسته به فصلی که در آن قرار دارید یا شرایط پوستی‌تان، ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشید. بهتر است روغنی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد:

۱. روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری است که به جلوگیری و مبارزه با عفونت های پوستی مانند آکنه کمک می کند. علاوه بر این، به حفظ کلاژن و الاستین پوست شما کمک می کند. در نتیجه می تواند از بروز چین و چروک جلوگیری کند.

این روغن برای پوست های حساس بسیار مناسب است و از تحریک و التهاب پوست جلوگیری می کند.

۲. روغن زیتون

این روغن کمک می کند تا بافت آسیب دیده پوست شما به سرعت خود را ترمیم کند. بنابراین برای از بین بردن خراش ها و آثار زخم ها توصیه می شود. همچنین استفاده از این روغن به آبرسانی و تامین ویتامین های مورد نیاز پوست کمک می کند.

جالب است بدانید که روغن زیتون در مبارزه با پیری زودرس پوست بسیار موثر است. دلیل این امر آن است که کمک می کند تا خاصیت کشسانی طبیعی پوست حفظ شود و ظاهر آن را صاف و محکم کند.

۳. روغن کرچک

این روغن برای افزایش جریان خون پوست مناسب است و به افزایش قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند. علاوه بر این، روغن کرچک به خلاص شدن از شر تیرگی زیر چشم و تحریک رشد ابرو و مژه کمک می کند. اگر برای مدت طولانی ابروهایتان دچار ریزش شده اند و می خواهید رشدشان را افزایش دهید، می توانید به طور منظم مقداری روغن کرچک را در ناحیه ابرو خود بمالید.

دستورالعمل پاکسازی پوست با روغن های طبیعی

در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه آرایش صورت خود را به وسیله روغن های طبیعی پاک کنید.

مواد لازم

  • ۴ قطره روغن بادام
  • ۲ قطره روغن کرچک
  • پد پنبه ای

دستورالعمل

  • یک پد پنبه ای برداشته و دو قطره روغن بادام روی آن بریزید.
  • با استفاده از حرکات صاف و دایره ای، پنبه را به آرامی روی تمام صورت خود بمالید. از پیشانی خود شروع کنید و به سمت گونه ها، کنار لب و هر قسمت دیگری که لازم است پیش بروید.
  • این کار را تا زمانی که آرایشتان پاک شود می توانید تکرار کنید.
  • سپس یک پد پنبه ای دیگر برداشته و ۲ قطره روغن کرچک و ۲ قطره روغن بادام بر روی آن بریزید.
  • این پد را روی پلک های خود بمالید تا جایی که دیگر اثری از آرایش مشاهده نکنید. مراقب باشید که آن را در چشمان خود وارد نکنید.
  • در نهایت، از کرم مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید.


منبع: steptohealth

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.