پر پشت کردن موها با روش های طبیعی و موثر

پر پشت کردن موها با روش های طبیعی و موثر

داشتن پوستی سالم، ناخن های محکم و موهای پر پشت از نشانه های سلامت و زیبایی هستند. اغلب افراد به دنبال استفاده از محصولات مراقبتی، تغذیه ای و مکمل ها برای داشتن پوست، مو و ناخن سالم هستند. در ادامه می خواهیم روش هایی برای پر پشت کردن مو ها به طور طبیعی را با شما در میان بگذاریم. با گومگ همراه باشید.

روش های طبیعی برای پر پشت کردن مو

۱. آب آلوئه ورا

یکی از بهترین گزینه ها برای پر پشت کردن مو ها، استفاده از آب آلوئه ورا است. آلوئه ورا مزایای فراوانی دارد که یکی از مهم ترین موارد آن، از بین بردن جای زخم و ترمیم کنندگی پوست است. ترکیبات موجود در آلوئه ورا شامل پلی ساکاریدهایی هستند که به بدن کمک می کنند تا جای زخم ها را سریعتر بهبود بخشد.

۴۰ تحقیق علمی تا کنون مفید بودن آلوئه ورا برای پوست را تایید کرده اند.

آب آلوئه ورا برای ضخیم کردن مو یک گزینه بسیار عالی است. به همین دلیل است که امروزه در بسیاری از شامپوها و نرم کننده های مو از عصاره آن استفاده می شود. آلوئه ورا دارای مقدار فراوانی ویتامین و مواد معدنی است که به سالم و قوی نگه داشتن موها کمک می کنند. همچنین به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی به از بین بردن شوره سر و خلاص شدن از سلول های مرده پوست کمک می کند و باعث بازسازی بافت پوستی در اطراف فولیکول های موها می شود.

نوشیدن آب آلوئه ورا نیز به افراد توصیه می شود. شما می توانید برای استفاده از مزایای این گیاه، روزانه یک فنجان از آب آن را بنوشید.

۲. تخم کتان

برای داشتن موهای پر پشت و سالم، باید به آنچه که می خورید هم توجه کنید. افزودن تخم کتان به رژیم غذایی می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد. تخم کتان حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، به تقویت پوست کمک می کند.

شما می توانید روزانه حدود ۳ قاشق غذاخوری تخم کتان را به اسموتی، ماست، میوه و شیر اضافه کرده و بخورید.

۳. بیوتین (ویتامین ب۷)

ازجمله مزایای بیوتین می توان به تقویت و پر پشت کردن مو اشاره کرد. همچنین ویتامین ب۷ به تقویت پوست و ناخن نیز کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف مقادی کافی از بیوتین می تواند به درمان مشکلات مو، پوست و ناخن کمک کند.

۴. روغن رزماری

یکی دیگر از موثر ترین روش های طبیعی برای پر پشت کردن موها استفاده از روغن رزماری است. روغن رزماری به تحریک رشد مو کمک کرده و می تواند از طاسی و سفید شدن رنگ مو جلوگیری کرده و به درمان شوره سر و خشکی پوست سر کمک می کند.

برای بهره بردن از روغن رزماری باید چند قطره از این روغن را به همراه مقداری روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به مدت چند دقیقه بر روی پوست سر خود ماساژ دهید. حدود ۳-۴ ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را بشویید.

۵. استفاده از مکمل ها

مصرف برخی از مکمل ها در تقویت و پر پشت شدن موی سر موثر است. به عنوان مثال مصرف مکمل امگا ۳ به حفظ تعادل هورمون ها، پر پشت شدن موها و بهبود پوست کمک می کند. در صورت کم بودن امگا ۳ در رژیم غذایی، مشکلاتی مانند شوره سر، کم پشت شدن مو، اگزما، پسوریازیس و لکه های پوستی ایجاد می شوند. به عبارتی دیگر، بدون اسیدهای چرب ضروری، رطوبت پوست از بین می رود.

اسیدها امگا۳ مزایای فراوان دیگری نیز به همراه دارند و می توانند به بالا بردن سلامت بدن کمک کنند. اما مهم ترین مزیت آن ها بالا بردن سلامت پوست است. به همین دلیل امروز در تولید کرم های مرطوب کننده از این مکمل استفاده می شود. به افراد توصیه می شود که روزانه بین ۱۰۰۰-۳۰۰۰ میلی گرم روغن ماهی یا امگا ۳ استفاده کنند.

به عنوان مکمل دوم، می توان به ویتامین های گروه ب اشاره کرد. ب کمپلکس دارای بیوتین است (حدود ۳۲۵ میکروگرم) و همچنین حاوی مقدار فراوانی ب۱۲ می باشد که هردو آن ها به پر پشت شدن مو و افزایش سلامت پوست و ناخن کمک می کنند.


منبع: draxe

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.