دتوکس واتر؛ نوشیدنی معجزه آسا برای لاغری

دتوکس واتر؛ نوشیدنی معجزه آسا برای لاغری

دتوکس واتر یا آب طعم دار می تواند علاوه بر سم زدایی به کاهش وزن نیز کمک نماید. این نوشیدنی سالم و محبوب می تواند به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. نکته مهم و مثبت درباره این نوشیدنی این است که با توجه به این که برای تهیه آن ها از آب به همراه قطعات میوه طبیعی استفاده می شود، دیگر نیازی نیست که نگران کالری مصرفی خود باشید و می توانید با خیالی راحت از نوشیدن لذت ببرید.

در این مقاله می خواهیم طرز تهیه 20 نوع دتوکس واتر را به شما آموزش دهیم.

1- دتوکس واتر سیب و دارچین

این نوشیدنی کلاسیک می تواند به جلوگیری از سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی کمک کند. نوشیدنی سیب و دارچین در روزهای پاییزی یک انتخاب مناسب است. برای تهیه این دتوکس واتر می توانید به روش زیر عمل کنید:

برش های باریکی از سیب تهیه کنید و هسته های آن را جدا نمایید. یک لیوان آب بردارید و برش های سیب را به همراه یک عدد چوب دارچین به آن اضافه کنید. توصیه نمی شود که از پودر دارچین استفاده کنید.

این نوشیدنی بعد از گذشت چند ساعت آماده سرو کردن است.

دتوکس واتر؛ نوشیدنی معجزه آسا برای لاغری

2- نوشیدنی لاغری

این دتوکس واتر برای کاهش وزن بی نظیر است و به دلیل داشتن ویتامین ث فراوان از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. این دستور العمل به دلیل ترکیبات خوشمزه طعم بی نظیری دارد و علاوه بر خواصی که گفته شد می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، از بیماری های چشمی جلوگیری نماید و به درمان چین و چروک پوست کمک کند.

مواد تشکیل دهنده دتوکس واتر لاغری:

  • آب: یک لیوان بزرگ
  • لیمو ترش سبز: نصف 1 عدد
  • لیموترش زرد: نصف 1 عدد
  • گریپ فروت: نصف 1 عدد خرد شده
  • خیار: نصف فنجان

مواد را به آب اضافه کنید و به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید و سپس میل نمایید.

3- ترکیب بلوبری و پرتقال

طرز تهیه این آب سم زدا بسیار راحت است و به دلیل داشتن ترکیب رنگی بی نظری که دارد می تواند بسیار وسوسه برانگیز باشد. نوشیدن این آب میوه خوشمزه می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید و به دلیل داشتن ویتامین C و فیبر فراوان به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

جهت تهیه این نوشیدنی کافی است برش هایی از یک پرتقال را تهیه کنید و به همراه تعدادی بلوبری به یک لیوان آب اضافه نمایید و بعد از خنک شدن نوش جان کنید.

4- آب هندوانه، توت فرنگی و نعناع

یک نوشیدنی تابستانی و لذیذ که به کاهش فشار خون، کاهش دردهای عضلانی و قند خون کمک می کند. توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند برای حفظ سلامتی بدن مفید و موثر باشد. ترکیب نعناع و هنوانه نیز یکی از دستور العمل های بی نظیر در تهیه نوشیدنی ها به حساب می آیند.

طرز تهیه:

  • هندوانه: نصف فنجان
  • توت فرنگی: نصف فنجان
  • نعناع: 6 برگ

مواد تشکیل دهنده را به یک لیوان آب بیفزایید و به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس می توانید در طی تمرینات ورزشی و یا در طول روز میل نمایید.

5- دتوکس واتر زنجبیل و انبه

انبه نه تنها به افزایش سوخت و ساز در بدن کمک می کند بلکه برای تقویت حافظه و افزایش میل جنسی نیز کمک می کند. زنجبیل نیز می تواند در کاهش دردهای عضلانی و نیز بالا بردن سوخت و ساز بدن موثر باشد.

برای تهیه این نوشیدنی کافی است یک عدد انبه رسیده را به همراه مقداری ریشه زنجبیل به یک لیوان آب اضافه کنید و پس از گذشت مدتی کوتاه سرو نمایید.

6- دتوکس واتر تمشک و پرتقال

پرتقال می تواند برای درمان التهاب و مقابله با سرماخوردگی و جلوگیری از پیری زودرس مفید و موثر باشد. تمشک نیز یک میوه عالی و خوشمزه است که می تواند به بهبود طعم این نوشیدنی نیز کمک کند.

یک عدد پرتقال را ریز خرد کنید و با نصف فنجان تمشک به یک لیوان آب بزرگ اضافه کنید و بعد از خنک شدن سرو کنید.

دتوکس واتر؛ نوشیدنی معجزه آسا برای لاغری

7- دتوکس واتر خیار یک طعم کلاسیک

خیار حاوی ویتامین های فراوانی است که می تواند برای سلامت مغز مفید باشد. همچنین ترکیبات موجود در خیار به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. برای تهیه این نوشیدنی بهتر است از خیارهای ارگانیک استفاده نماید که در معرض سم پاشی قرار نگرفته باشند.

یک عدد خیار را در یک لیوان بزرگ آب خرد کنید نوشیدنی شما آماده است و می تواند آن را سرو نماید.

8- نوشیدنی با ترکیب لیمو، بلوبری و تمشک

این ترکیب که یک طعم دلپذیری دارد حاوی مقدار فراوانی ویتامین ث می باشد. شما می توانید این نوشیدنی در تابستان آماده کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود از آن استفاده نمایید.

طرز تهیه:

  • تمشک فریزر شده: نصف فنجان
  • بلوبری: نصف فنجان
  • برش های لیمو ترش: یک عدد

مواد ذکر شده را در یک پارچ آب ترکیب کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

9- آب سم زدا با ترکیب توت فرنگی، نعناع و لیمو

این نوشیدنی خوش رنگ می تواند به سم زدایی بدن کمک نماید و به لاغری و کاهش وزن شما کمک کند.

طرز تهیه:

  • توت فرنگی: 15 عدد
  • لیمو ترش: 1 عدد
  • نعناع: 5 برگ

مواد را ترکیب کنید و نوشیدنی خوشمزه شما آماده است.

10- دتوکس واتر آناناس و پرتقال

اگر ورزش می کنید و یا اینکه روزانه روی تردمیل به دویدن می پردازید، می توانید از این دتوکس واتر استفاده کنید تا به طور طبیعی سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید. آناناس و پرتقال می توانند به کاهش چربی ها کمک کنند و به دلیل بالا بودن مقدار ویتامین ث در این نوشیدنی از ایجاد دردهای عضلانی جلوگیری می کنند که این نکته برای ورزشکاران بسیار مهم و حائز اهمیت است.

ترکیبات این نوشیدنی گرمسیری و لذیذ:

  • پرتقال خرد شده: 1عدد
  • آناناس خرد شده: نصف فنجان
  • آب: نیم لیتر

این ترکیبات را با مقداری یخ مخلوط نمایید و با خود به باشگاه ببرید.

11- نوشیدنی سرکه سیب و نعناع

سرکه سیب یکی از شناخته شده ترین ماده غذایی برای کاهش سموم در بدن می باشد. سرکه سیب به ضد عفونی کردن بدن کمک می کند، کبد چرب را بهبود می بخشد و باعث هضم غذا می شود.

اگر به این نوشیدنی خیار را نیز اضافه کنید می تواند نفخ شکم را نیز کاهش دهد. از اضافه کردن سرکه به نوشیدنی های خود نترسید. بعد از مدت کوتاهی طعم آن با سلیقه شما جور خواهد شد.

برای تهیه این نوشیدنی به روش زیر عمل کنید:

یک عدد لیمو ترش را برش دهید و به همراه با 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب و چند برگ نعاع به یک لیوان بزرگ آب اضافه کنید. در صورت تمایل می تواند یک عدد خیار را نیز خرد کرده و به ترکیبات فوق اضافه نمایید.

12- نوشیدنی آلوئه ورا و لیمو

حتما شما نیز با خواص بی شمار آلوئه ورا آشنا هستید. این ماده غذایی مفید و در دسترس تنها برای مبارزه با آفتاب سوختگی و روشن کردن پوست مورد استفاده قرار نمی گیرد و خوردن آن می تواند به افزایش انرژی و مبارزه با خستگی کمک نماید و گردش خون را نیز افزایش می دهد.

آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی است و به افزایش سوخت و ساز بدن و همچنین بهبود عملکرد گوارشی و هضم غذا کمک می کند.

طرز تهیه:

  • ژل آلوئه ورا: 2 قاشق غذا خوری
  • لیمو ترش: 1 عدد

نکته مهم: ژل آلوئه ورا ممکن است کمی تلخ باشد برای برطرف کردن این تلخی احتمالی می توانید بعد از جدا کردن ژل آلوئه ورا آن را به مدت 30 دقیقه در آب سرد قرار دهید و آب آن را چندین با عوض کنید تا تلخی آن به طور کامل از بین برود و آماده مصرف باشد.

موارد را با آب ترکیب نماید و نوش جان بفرمایید.

13- نوشیدنی تابستانی

این نوشیدنی که از ترکیب خیار، پرتقال، لیمو ترش و انگور و نعناع تهیه می شود، می تواند یک انتخاب عالی برای روزهای گرم تابستان باشد. تمام این ترکیبات بی نظیر در کنار هم می توانند تجربه یک طعم منحصر به فرد را برای شما ایجاد کنند. توصیه می کنیم این نوشیدنی را خنک بنوشید.

مقدار لازم برای تهیه:

  • پرتقال خرد شده: 2 عدد
  • خیار بزرگ: نصف 1 عدد
  • لیمو ترش: 1 عدد
  • انگور: 1 فنجان
  • نعناع: مقداری
  • یخ: چند قالب کوچک

مواد را در یک پارچ آب اضافه کنید.

14- دتوکس واتر نعناع و هلو

این نوشیدنی به آب رسانی بدن کمک می کند و برای رفع نفخ موثر است. هلو طعم شیرین و دلچسبی دارد و همراه با نعناع می تواند احساس ولع به شیرینی را از بین ببرد و اشتهای شما را سرکوب کند.

نکته: به جای استفاده از قالب های یخ می توانید برش های هلو را در فریزر قرار دهید تا یخ کنند.

هلوهای یخ زده را به همراه یک شاخه نعناع به یک لیوان آب بیفزاید و در صورت تمایل چند قطره اسانس هلو را نیز به این ترکیب اضافه کنید تا طعمی قوی تری داشته باشد.

15- دتوکس واتر خیار و آناناس

اگر به دنبال یک طعم جدید و خاص می گردید این نوشیدنی را امتحان کنید. این دتوکس واتر برای ورزشکارانی که تمرینات سنگین انجام می دهند بسیار مفید است زیرا حاوی مقدار فراوانی آنتی اکسیدان و پتاسیم می باشد و در حین تمرین و بعد از آن بسیار عالی است.

از این پس این آب میوه ای را جایگزین نوشیدنی های ورزشی کنید و از تاثیر بی نظیر آن شگفت زده شوید. طعم شیرین آناناس به همراه برش های خیار به همراه مقداری نعناع می تواند طعم خاصی را بیافریند.

16- نوشیدنی چای سبز و توت فرنگی

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند و به افزایش سلامت سلول ها کمک می نماید. خیار، توت فرنگی و لیموترش نیز به تقویت بدن و افزایش متابولیسم کمک می کنند.

مواد لازم:

  • چای سبز کیسه ای: یک عدد
  • لیمو ترش خرد شده: 1عدد
  • توت فرنگی خرد شده: 1 فنجان
  • عسل: یک قاشق غذا خوری
  • خیار: 2 عدد

تمام مواد را ترکیب ها را با یک پارچ آب مخلوط کنید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

نکته: برای تهیه یک نوشیدنی سالم بهتر از از چای سبز ارگانیک استفاده نمایید. اگر به چای سبز کیسه ای دستذسی ندارید می توانید مقداری چای سبز را دم کنید و برای تهیه دتوکس واتر از آن استفاده نماید.

17- دتوکس واتر زنجبیل

این نوشیدنی ساده یکی از موثرترین انتخاب ها برای کاهش سموم و پاکسازی بدن است. زنجبیل طعم بی نظیری دارد و می تواند به کاهش حالت تهوع، کاهش درد و کاهش اشتها کمک می نماید.

برای تهیه کافی است برش های کوچکی از رنجبیل را به یک لیوان آب اضافه کنید و در صورت تمایل مقداری آب لیمو و عسل را نیز به آن اضافه کنید.

نکته: اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید این نوشیدنی را با آب ولرم تهیه کنید و صبح ها قبل از صبحانه میل کنید تا شاهد نتیجه شگفت انگیز آن باشید.

نکات پایانی:

با توجه به این دستور العمل ها دیگری بهانه برای نوشیدن آب ندارید. این روش می تواند به افرادی که برای نوشیدن آب مشکل دارند موثز باشد و آن ها به نوشیدن آب تشویق نماید.

برای تهیه دتوکس واتر خنک می توانید به جای استفاده از قالب های یخ برش های میوه را در فریز قرار داهید و بعد از آن ها استفاده نماید.

اگر می خواهید از این نوشیدنی ها در مهمانی ها خود استفاد ه کنید می توانید از قالب برای برش دادن میوه ها استفاده کنید تا ترکیب زیبا تر و با سلیقه تری داشته باشید.


منبع: loseweightbyeating

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.