۱۸ ماسک فوق العاده برای موهای خشک و آسیب دیده

۱۸ ماسک فوق العاده برای موهای خشک و آسیب دیده

موهای خشک و آسیب دیده اغلب در نتیجه استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی و زیبایی به وجود می آید. استفاده بیش از حد از رنگ مو و نیز شامپوهایی با فرمول های قوی می تواند باعث از دست رفتن رطوبت و خشکی مو شوند. استفاده از برخی از ماسک موهای طبیعی می تواند سلامت موهای شما را بازگرداند.

نکته: تمام ماسک های ارائه شده را ۳۰ دقیق بر روی موهای خود قرار داده و بعد از گذشت این زمان بشویید.

روغن هایی برای درمان موهای خشک و آسیب دیده

۱- روغن بادام

روغن بادام جزء یکی از محصولات اساسی در مراقبت طبیعی از پوست و مو می باشد. شما می توانید این روغن را به عنوان یک روغن حامل استفاده نمایید. استفاده از روغن بادام می تواند به درمان شوره سر، اگزما و پسوریازیس کمک نماید. همچنین این روغن دارای خاصیت ضد التهابی بوده و می تواند خارش پوست سر را از بین ببرد.

تحقیقات نشان داده اند که روغن بادام سرشار از نرم کننده طبیعی است که به طور کلی رطوبت و نرمی را به موهای شما باز می گرداند.

۲- روغن آرگان

روغن آرگان به طور سنتی برای رشد مو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این روغن می توانید برای درمان موهای خشک خود استفاده نمایید. روغن آرگان معمولا در محصولات زیبایی، آرایشی و ماسک های مخصوص مو مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است که به محافظت از موها و کاهش آسیب دیدگی آن ها کمک می نماید.

۳- روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از پروتئین است و به عنوان یک ماسک مرطوب کننده و تقویت کننده شناخته می شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهند که روغن نارگیل می تواند دارای خاصیت ضد التهابی بوده و به درمان خشکی پوست سر و شوره کمک نماید.

۴- روغن جوجوبا

این روغن اغلب به عنوان روغن حامل استفاده می شود. استفاده از روغن جوجوبا به تنهایی می تواند مرطوب کننده پوست و مو باشد. شما می توانید این روغن را مستقیما روی مو و پوست سر خود بمالید. این روغن بسیار سبک است و برای انواع پوست ها از جمله پوست های چرب مورد استفاده قرار می گیرد.

۵- روغن آووکادو

آووکادو یک منبع غنی از چربی ها است که برای سلامت قلب نیز مفید است. شما می توانید روغن و یا پوره آوودکادو ر با روغن های حامل مخلوط کنید و به عنوان یک مرطوب کننده مورد استفاده قرار دهید. مصرف روغن آووکادو به موهای شما درخشش بیشتری می بخشد و برای درمان موهای خیلی خشک، یک انتخاب مناسب است.

۶- روغن اسطوخودوس

از اسطوخودوس به عنوان یک اسانس برای ایجاد احساس آرامش استفاده می شود. این روغن دارای خواص ضد التهابی است که به درمان پوست خشک کمک می نماید.

توجه: قبل از استفاده از روغن اسطوخودوس، آن را با شماپو یا روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل رقیق نمایید تا از ایجاد عوارض جانبی آن جلوگیری به عمل آورید.

۷- روغن زیتون

همانطور که می دانید روغن زیتون دارای خواص بسیاری است و می تواند برای سلامت قلب مفید باشد. اما جالب است بدانید که این روغن اثر مرطوب کننده دارد و می تواند خشکی و آسیب دیدگی موها را برطرف کند.

نکته: اگر پوست چربی دارید، از این روغن فقط در قسمت های خشک موی خود استفاده نمایید.

۸- روغن چوب صندل

روغن چوب صندل دارای رایحه ای گرم و مطبوع است. این روغن برای درمان موهای خشک مفید است و می توانید از آن برای برطرف کردن اگزما و پسوریازیس استفاده نمایید. بهتر است روغن مذبور را به انتهای موهای خود بمالید.

۱۸ ماسک فوق العاده برای موهای خشک و آسیب دیده

خوارکی هایی برای درمان موهای خشک و آسیب دیده

۱- موز

پوره موز به موهای شما کمک می کند تا به طور طبیعی رطوبت خود را باز یابند. این ماده غذایی به ترمیم کلاژن کمک می کند وسبب می شود که شما موهای قوی تری داشته باشید.

توجه: اگر به لاتک حساسیت دارید، از مصرف موز خودداری نمایید.

۱۰- شیر نارگیل

شیر نارگیل به دلیل دارا بودن لوریک اسید فراوان می تواند به تقویت و رشد مو کمک نماید و در در مان خشکی و آسیب دیدگی موها مفید باشد.

۱۱- کشک

این ماده غذایی از مشتقات شیر به دست می آید و سرشار از پروتئین است که می تواند به نرم شدن و تقویت موها کمک نماید. کشک به برطرف شدن خشکی پوست و مو کمک می کند.

۱۲- عسل

عسل به تنهایی یک ماسک موی قوی است که رطوبت و درخشش را به موهای شما باز می گرداند. استفاده از عسل به برطرف شدن ریزش مو و شکستگی های مو کمک می کند.

۱۳- سس مایونز

اگر موهای خشک و وزی دارید می توانید از سس مایونز کمک بگیرید. شواهد کمی وجود دارد، اما نتایج تحقیقات نشان داده است که سس مایونز می تواند شما را از شر شپش سر خلاص کند.

توجه: اگر به محصولات حاوی تخم مرغ حساسیت دارید، در مصرف سس مایونز احتیاط کنید.

۱۴- ماست

ماست سرشار از پروتئین و پروبیوتیک است. استفاده از این نوع ماسک مو می تواند به آبرسانی موها کمک کرده و خشکی مو را برطرف سازد. نکته مثبت در مورد این ماسک این است که ماست به راحتی در دسترس می باشد.

۱۸ ماسک فوق العاده برای موهای خشک و آسیب دیده

سایر مواد

۱۵- کراتین

کراتین یک پروتئین طبیعی است که در مو و ناخن یافت می شود. از این ماده برای تولید بسیاری از محصولات تقویت مو استفاده می شود.

توجه: استفاده بیش از حد از کراتین باعث خشکی و آسیب دیدگی بیشتر می شود. بنابراین اعتدال را رعایت کنید.

۱۶- کره انبه

کره انبه یک نرم کننده طبیعی است و دارای چربی فراوانی می باشد که به درمان موهای خشک و شکننده کمک می کند.

۱۷- کره شیا

در سال های اخیر از کره شیا برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود. کره شیا به کاهش ریزش مو کمک می کند.

۱۸- آلوئه ورا

آلوئه ورا می تواند به درمان سوختگی و زخم های جزیی کمک کند. علاوه بر این استفاده از این ماده برای موهای شما نیز مزایای فراوانی دارد. ماسک موی آلوئه ورا به کاهش التهاب کمک می کند و تحریک های پوست سر را کاهش می دهد. همچنین این ماسک در درمان شوره و خشکی مو بسیار موثر است.

نکته مهم: این ماده می تواند برای پوست سر چربی نیز مفید باشد و استفاده از آن برای این افراد بی خطر است.

نکات پایانی برای درمان موهای خشک و آسیب دیده

  • از شامپوهای ملایم استفاده کنید.
  • موهای خود را هر روز نشویید و این کار را حداکثر یک روز در میان انجام دهید.
  • به موهای خود اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شوند و یا آنکه آن ها را به آرامی در حوله بپیچید. از مالیدن موهای خشک با حوله به شدت خودداری کنید زیرا این امر باعث ایجاد خشکی و آسیب دیدگی بیشتر موها می شود.
  • از صاف کننده های مو، خشک کن ها، سشوار و سایر وسایل گرمایشی استفاده نکنید.
  • اگر بعد از گذشت یک ماه از استفاده از ماسک ها هیچگونه پیشرفتی مشاهده نکردید برای مشاوره به یک متخصص موی حرفه ای مراجعه کنید.
  • استفاده از ماسک موها را چند هفته ادامه دهید تا دوره درمان شما تکمیل شود.


منبع: healthline

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.