طرز تهیه پنج ماسک برای روشن کردن پوست صورت با بادام

طرز تهیه پنج ماسک برای روشن کردن پوست صورت با بادام

بادام دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی و زیبایی می باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با طرز تهیه پنج ماسک برای روشن کردن پوست صورت آشنا کنیم که ماده اصلی آن ها بادام می باشد.

فواید بادام برای پوست

  • روغن بادام برای پوست بسیار مفید است زیرا روغن بادام دارای خواص درمانی فوق العاده ای می باشد که برای هر نوع پوستی (چه خشک و چه چرب) مفید هستند.
  • از آنجا که بادام سرشار از پروتئین و برخی از اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا ۹ و امگا ۶ است، پوست را تغذیه می کند، باعث مقاومت پوست در برابر چی ن چروک می شود و دائماً سلول های پوستی جدیدی ایجاد می کند.
  • روغن بادام و مواد موجود در آن به طور مداوم و عمیق باعث افزایش رطوبت پوست می شوند و آن را نرم و لطیف تر می کنند و رنگ سفید شفافی به پوست می دهند.
  • روغن بادام رنگ پوست را تثبیت کرده و لکه های تیره را از بین می برد. بادام و روغن بادام باعث کاهش حساسیت در پوست می شوند و باکتری های موجود در پوست را از بین می برند. در نتیجه جوش های موجود بر روی پوست از بین رفته و روشنی شگفت آوری به پوست پوست می بخشند.
  • روغن بادام به بهبود سریعتر آفتاب سوختگی کمک می کند.

۵ ماسک برای روشن کردن پوست با بادام

۱- ماسک بادام و شیر

بادام را یک شب در شیر خیس کنید، سپس آن ها را کاملا له کنید تا یک خمیر یک دست ایجاد شود. مخلوط حاصل را به مدت چند دقیقه روی پوست صورت خود اعمال کرده و سپس خوب ماساژ دهید تا گردش خون را تحریک کنید. پس از ۱۰ دقیقه صورتتان را بشویید.

۲- ماسک بادام و عسل

عسل یک پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی بسیار موثر است که به از بین بردن پوست های مرده کمک می کند. همچنین پودر بادام به پاکسازی و روشن کردن پوست کمک می کند. پودر بادام را با مقدار مناسبی عسل ترکیب کنید تا یک مخلوط همگن بدست آید و سپس برای چند دقیقه آن را بر روی صورتتان بمالید.

۳- ماسک بادام و جو دوسر

مخلوطی از پودر بادام را با جو دوسر و آب مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست صورت و گردن با ماساژ ملایم پخش کنید تا دانه های ریز بادام و جو دوسر به خوبی بر روی پوستتان مالیده شوند و از لایه های مرده پوست خلاص شوید. این یک ماسک ایده آل برای مراقبت از پوست های حساس است.

۴- ماسک بادام و شکر

برای تهیه یک لایه بردار ساده برای مراقبت و حفظ سلامت پوست خود می توانید پودر بادام را با شکر دانه درشت مخلوط کنید تا یک ماده موثر و طبیعی برای آرامش پوست و از بین بردن پوست های مرده داشته باشد.

۵- ماسک بادام و موز

موز پوست را مرطوب نگه داشته و به خوبی تغذیه می کند، در حالی که بادام یک لایه برداری بسیار موثر است. موز له شده را با پودر بادام مخلوط کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. مخلوط حاصل به بازسازی از بین بردن خشک خشکی پوست کمک می کند.

فواید شیر بادام برای پوست

شیر بادام به حفظ فشار خون کمک می کند، بنابراین مصرف آن برای افرادی که فشار خون بالایی دارند توصیه می شود. این گیاه فاقد گلوتن است، کربوهیدرات کمی دارد و به همین دلیل سطح کلسترول متعادل را در خون حفظ می کند، بنابراین از بیماری های قلبی عروقی مانند آترواسکلروز جلوگیری می کند.

این نوع شیر، پتاسیم مورد نیاز بدن را به خوبی تامین می کند. پتاسیم عنصری اساسی برای حفظ سطح مایعات در بدن بوده و برای آرامش اعصاب و رفع تنش و تسکین فشارها قلبی بسیار موثر است. همچنین شیر بادام ماهیچه ها را قوی نگه می دارد زیرا حاوی ویتامین B است، که به تقویت و رشد ماهیچه ها کمک می کند.

شیر بادام منبع خوبی از پروتئین است. این ماده حاوی مقادیر زیادی ویتامین E می باشد که برای حفظ سلامت پوست لازم است، همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم و بازسازی می کنند.

این شیر سرشار از ویتامین A می باشد که برای سلامتی چشم ها مفید است، به ویژه امروزه که استفاده از رایانه ها، دستگاه های الکترونیکی و تلفن های هوشمند بسیار زیاد شده است.

این ماده حاوی کلسیم است که برای سلامتی استخوان ها و دندان ها اهمیت فراوانی دارد. همچنین از ایجاد تومورهای سرطانی، به ویژه سرطان پروستات جلوگیری می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را که از بدن در مقابل میکروب ها محافظت می کند، تقویت کرده و از مشکلات زیادی پیشگیری می کند.

در نهایت، شیر بادام سلامت، نشاط و شادابی پوست را حفظ می کند باعث حفظ جوانی آن می شود. همچنین پوست را از ناخالصی ها پاک می کند و از ایجاد برخی از مشکلات پوستی مانند جوش و زخم جلوگیری می کند. برای استفاده از این خاصیت شیر بادام باید صورت خود را با آن شستشو دهید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.