افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

یکی از موارد مهمی که معمولا والدین را نگران می کند، قد فرزندشان است. با اینکه ژنتیک و توارث بیشترین تاثیر را در افزایش قد کودک دارند، اما می توان از برخی روش های موثر نیز برای بیشتر کردن رشد قدی کودک کمک گرفت. البته مشاهده و بررسی قد کودک در سنین بسیار پایین مقدور نیست و باید کمی صبور باشید تا نتیجه کار را مشاهد کنید.

همانطور که گفتیم، ژنتیک اثر اصلی را بر قد کودک دارد، اما عوامل خارجی بسیاری می توانند در این زمینه نقش داشته باشند که با توجه به آن ها می توانید قد فرزند خود را افزایش دهید. بنابراین شما این انتخاب را دارید تا با انجام این روش های ساده، بر روی رشد حداکثری قد کودک خود اثر بگذارید. با گومگ همراه باشید.

رژیم غذایی متعادل برای افزایش قد کودک

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

مهم ترین روشی که می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش قدر کودک شما داشته باشد، تغذیه مناسب و متعادل است. البته این مورد حتی در بزرگسالان هم تاثیرات مثبتی بر سلامتی دارد. منظور از رژیم غذایی متعادل این است که کودک باید به مقدار لازم پروتئین، چربی، کربوهیدرات و ویتامین مصرف کند. علاوه بر این ها، باید مواد غذایی مضر مانند نوشابه ها و فست فودها را از رژیم غذایی او حذف کرده یا به حداقل برسانید. ممکن است حذف کامل این خوراکی های مضر از رژیم غذایی کودک کاری دشوار و حتی ناراحت کننده باشد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم گاهی اجازه مصرف این مواد را به او بدهید، اما خیلی کم و به ندرت.

زینک یا «فلز روی» یکی از مواد معدنی بسیار موثر در افزایش قد کودک است. بنابراین پیشنهاد می کنید به مقدار لازم از این ماده غذایی را در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید. خوراکی هایی مکانند تخمه کدو و بادام زمینی سرشار از این ماده غذایی هستند.

داشتن رژیم غذایی غنی و سالم، علاوه بر تقویت رشد کودک به ارتقاء سلاکت کلی او نیز کمک می کند و می تواند او را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها در سنین بالاتر نجات دهد.

همچنین بخوانید: قرص زینک چیست؟ فواید، عوارض، مقدار و نحوه مصرف

انجام تمرین بارفیکس

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

شاید یکی از قدیمی ترین اما موثرترین روش های افزایش قد در جهان، انجام تمرین بارفیکس باشد. آویزان شدن از میله بارفیکس باعث ایجاد کشش در سرتاسر بدن می شود. جالب اینجاست که اکثر کودکان از این تمرین استقبال می کنند و آن را دوست دارند. هیچ چیز مهم تر از این نیست که کودک از انجام یک فعالیت مفید لذت ببرد.

یکی از تاثیرات اصلی بارفیکس آن است که باعث کشیده شدن ستون فقرات شده و به صاف ایستادن فرد کمک می کند. البته علاوه بر آویزان شدن، شما می توانید کودک را به انجام کامل حرکت بارفیکس تشویق کنید و به او کمک کنید تا خودش را بالا بکشد. این تمرینات باعث افزایش قد و قدرتمند شدن ماهیچه های او می شوند.

بیشتر بخوانید: برنامه بدنسازی حجمی حرفه ای ۶ روز در هفته

طناب زدن برای افزایش قد کودک

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

بسیاری از کودکان از طناب زدن لذت می برند و بیشتر به چشم بازی به آن نگاه می کنند، اما واقعیت این است که طناب زدن فواید بسیار زیادی برای کودک دارد که فقط یکی از آن ها افزایش قد است. این ورزش ساده اما شگفت انگیز باعث تقویت عضلات و همچنین سلامت قلب و عروق می شود.

همانطور که در بخش مربوط به بارفیکس توضیح دادیم، کشیده شدن بدن می تواند به افزایش قد کمک کند. طناب زدن نیز باعث افزایش کشیدگی و در نتیجه رشد قدی کودک می شود.

همچنین بخوانید: طناب زدن چه فوایدی دارد و چقدر کالری می سوزاند؟

خواب کافی و افزایش ترشح هورمون رشد

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

ما بارها در گومگ از فواید خواب کافی سخن گفته ایم و چندین مطلب در این رابطه منتشر کرده ایم. البته بیشتر این مطالب به بزرگسالان اختصاص داشتند و حرفی از مزایای خواب برای کودکان نزده ایم. لازم است بدانید که خواب کافی و با کیفیت می تواند بر سلامت کلی کودکان نیز تاثیر داشته باشد. خواب کافی به بیشتر شدن تولید هورمون رشد در کودکان کمک کرده و به افزایش قد آن ها کمک می کند. سعی کنید کودک را حداقل ۸ ساعت در طول شب بخوابانید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته موثر برای خواباندن کودک

نور آفتاب و افزایش قد کودک

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

همانطور که می دانید، بهترین منبع برای دریافت ویتامین D آفتاب است. این ویتامین تاثیر بسیار زیادی در رشد و تقویت استخوان ها و عضلات کودکان و بزرگسالان دارد. در واقع ویتامین دی با اثرگذاری بر افزایش جذب کلسیم باعث رشد استخوان ها می شود و می تواند تا حدی بر روی افزایش قد فرزند شما تاثیر بگذارد.

یکی از دلایل بدنامی لوازم دیجیتالی که این روزها کودکان را بسیار سرگرم می کنند این است که مانع بیرون رفتن آن ها از خانه می شوند و به همین علت بسیاری از کودکان دچار کمبود ویتامین دی می شوند. پیشنهاد می کنیم در ساعات مناسبی از روز، فرزند خود را بیرون برده و اجازه دهید با هم سن و سال های خودش بازی کند. البته مراقب آفتاب سوختگی باشید و سعی کنید در زمان های مناسبی این کار را انجام دهید.

همچنین بخوانید: درمان آفتاب سوختگی در خانه با روش های ساده و طبیعی

تمرینات کششی برای افزایش رشد کودک

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

درباره بارفیکس و طناب زدن صحبت کردیم و گفتیم که این تمرینات به دلیل کششی که در بدن کودک ایجاد می کنند باعث افزایش قد او می شوند. اما تمرینات موثر در این زمینه به همین دو حرکت محدود نمی شوند وشما می توانید انواع حرکات کششی را که برای کودک ایمن هستند در نظر بگیرید. حرکات کششی بر بهبود وضعیت ستون فقرات کودک اثر گذاشته و موجب افزایش قد او می شوند.

به عنوان مثال، یکی از حرکات موثر این است که کودک بنشیند و پاهای خود را با فاصله قرار دهید و سپس تلاش کند تا انگشتان دست هایش را به پنجه پاهایش برساند. حرکت دیگری که کودک می تواند انجام دهد این است که در کنار دیوار به صورت ایستاده قرار بگیرد و سعی کند دستش را به نقطه بالای دیوار برساند.

بیشتر بخوانید: ۱۵ فایده حرکات کششی قبل، بعد و حین تمرین

یوگا برای افزایش قد کودک

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

مزایای یوگا برای کودکان و بزرگسالان بی شمار است و تنها یکی از آن ها، افزایش قد است. این ورزش یا بهتر است بگوییم سبک زندگی به کشش ماهیچه ها و همچنین حفظ تعادل کمک می کند. این تمرینات علاوه بر کمک به رشد قدی کودک، باعث تقویت جسم و روان او نیز می شوند. پیشنهاد می کنیم یوگا را همراه با کودکات انجام دهید و به خوبی او را راهنمایی کنید تا حرکات را به شکل صحیح انجام دهد.

شنا کردن

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

شنا ازجمله ورزش هایی است که تمام عضلات و قسمت های بدن را درگیر کرده و موجب تقویت تمام بدن می شود.از آن مهم تر این که کودکان علاقه بسیاری به بازی کردن در آب دارند و تشویق آن ها به شنا کار چندان دشواری نیست. شما می توانید فرزند خود را به یکی از آموزشگاه های شنا برده و او را ثبت نام کنید تا از مراحل مبتدی شروع به تمرین کند. این بسیار اهمیت دارد که در همان اوایل از شنا کردن دل زده نشود و بتواند آن را برای مدت طولانی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: برنامه بدنسازی در خانه با کتل بل مبتدی ۴ روز در هفته

دویدن برای افزایش قد کودک

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

دویدن یک ورزش رایگان اما بی نظیر باری حفظ و ارتقا سلامتی است. این ورزش برای بزرگسالان و کودکان از مزایای بسیاری برخوردار است که یکی از مهم ترین آن ها، بهبود وضعیت کلی بدن و افزایش قد می باشد. البته پیشنهاد می کنیم این کار را به صورت آهسته با کودک خود انجام دهید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. دویدن فواید بسیاری همچون تقویت استخوان ها و افزایش ترشح هورمون رشد دارد. نکته آخر اینکه دویدن باید منظم باشد. بنابراین بهتر است روزهای خاصی را برای انجام آن در نظر بگیرید.

از دست ندهید: برنامه دویدن مبتدیان ۴ هفته ای

وضعیت قرار گرفتن بدن کودک

افزایش قد کودک با روش های موثر و ساده

همانقدر که وضعیت قرار گرفتن بدن در بزرگسالان اهمیت دارد، در کودکان نیز اهمیت دارد. حتی این مورد می تواند در کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. گاهی اوقات قرار دادن بدن در وضعیت های نامناسب می توان فشار و آسیب های جدی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، بسیاری از حالات قرارگیری بدن وجود دارند که باعث سیب دیدگی ستون فقرات شده و موجب کوتاهی قد می شوند. سعی کنید به وضعیت قرار گرفتن بدن کودک خود دقت کنید و هرجا که احساس کردید در وضعیت بدی قرار گرفته است، او را راهنمایی کنید.

منبع: firstcry

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.