مواد غذایی که باعث افزایش چربی شکم می شوند

مواد غذایی که باعث افزایش چربی شکم می شوند

داشتن شکمی صاف یکی از اهداف ورزشکاران است و می تواند به کاهش برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی کمک کند. اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که می خواهید شکمی صاف داشته باشید و از شر چربی های این ناحیه خلاص شوید این مقاله می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

بستنی

بستنی می تواند به تامین مقدار کلسیم مناسب و مورد نیاز بدن کمک کند، اما خبر بد این است که شما به هنگام خوردن نصف فنجان بستنی ۲۳۰ کالری اضافه دریافت خواهید کرد. این موضوع درباره یک نصف فنجان بستنی وانیلی بیان شده است. مصرف برخی بستنی های سنتی مغز دار و خامه ای می تواند کالری و چربی بیشتری نیز داشته باشد.

از این رو اگر قصد لاغری شکم را دارید باید مراقب مصرف این خوراکی خوشمزه باشید. توصیه می شود از این پس بستنی های کم کالری را انتخاب کنید و بستنی های میوه ای و یخی را جایگزین بستنی های خامه ای کنید. توجه داشته باشید مصرف این دسته از بستنی ها نیز به دلیل داشتن شکر زیاد باید محدود شوند.

چیپس سیب زمینی

خوردن ۱۵ عدد چیپس سیب زمینی به معنای مصرف ۱۶۰ کالری اضافه است. سیب زمینی سرخ شده به دلیل چربی اضافه و نشاسته برای ورزشکاران انتخاب مناسبی نیست. بنابراین، می بایست مصرف سیب زمینی های سرخ شده و نیز چیپس های آماده را فراموش کنید و مصرف پاپ کورن بدون چربی و نمک را جایگزین چیپس کنید.

گوشت های فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ ها و همبرگرها جزو بدترین نوع گوشت برای مصرف و خوردن هستند، زیرا حاوی مقادیر زیادی چربی، نمک و نیترات می باشند که در طی فرآیند فرآوری به آن ها اضافه می شود.

یک عدد هات داگ حاوی ۳۹۰ کالری و ۸ گرم چربی اشباع شده است. اگر ساندویج شما با پنیر، سس کچاپ، سس مایونز و نیز نان سفید خورده شود، این نتیجه به مراتب بدتر خواهد شد.

گوشت قرمز چرب

بسیاری از افراد فکر می کنند که گوشت قرمز یک پروتئین سالم و مفید برای سلامتی و رژیم ورزشکاری است، این موضوع در صورتی صحیح می باشد که گوشت مورد نظر حاوی چربی نباشد. چربی گوشت قرمز یکی از بدترین انواع چربی ها برای بدن و رژیم ورزشکاران است که منجر به افزایش وزن، گرفتگی شریان ها و بیماری های قلبی می شود. توصیه می شود گوشت قرمز بدون چربی بخورید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مقابل را در این رابطه از دست ندهید: خوردن گوشت خوب است یا بد؟

پیتزا

خبر بد برای دوست داران پیتزا این است که این غذا باعث افزایش چشمگیر چربی در بدن می شود، به خصوص اگر هنگام سفارش، پیتزایی را انتخاب کنید که با گوشت های فرآوری شده تهیه شده باشد.

خمیر پیتزا از آرد سفید تهیه می شود و همین موضوع به تنهایی می تواند باعث افزایش چاقی شکم شود. حال آن که به این خمیر مقدار فراوانی پنیر پیتزای چرب، سس، گوشت های فرآوری شده و مواد سرخ شده نیز اضافه می شود و این غذا را به یکی از برجسته ترین غذاها برای افزایش وزن تبدیل می کند.

بنابراین اگر واقعا هوس کردید پیتزا بخورید انتخاب یک پیتزای گیاهی باعث کاهش آسیب آن در بدن می شود و می تواند گزینه بهتری باشد.


این مطالب را از دست ندهید:


غذاهای سرخ کردنی

غذاهای پرچرب و سرخ شده حاوی میزان زیادی کالری هستند و باعث افزایش وزن و افزایش چربی های شکمی می شوند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند غذاهی چرب و سرخ شده را برای مصرف انتخاب کنند اما توصیه ما برای شما این است که از این پس غذاهای خود را به جای سرخ کردن داخل فر قرار دهید و به صورت کبابی و یا بخار پز شده مصرف کنید. با این کار علاوه بر داشتن شکمی صاف، سلامتی قلب شما نیز تضمین خواهد شد.

آب های گازدار

مصرف انواع آب های گازدار باعث صدمات زیادی به سلامتی می شود، زیرا این نوشیدنی ها منجر به افزایش وزن و تجمع چربی های شکمی می شوند.

بنابراین توصیه می شود که از آب سودا و نوشیدنی های گازدار دوری کنید و در مقابل انواع نوشیدنی های سالم و بدون قند و گاز را انتخاب کنید که کالری کمتری دارند و برای حفظ سلامتی مفیدتر می باشند.

گوشت چرخ کرده

گوشت پخته شده معمولاً حاوی مقدار زیادی چربی است که در هنگام تهیه انواع غذاها از آن استفاده می شود. اضافه کردن آن به غذاهای مختلف طعم خوبی به آن ها می دهد از این رو توصیه می شود مصرف این نوع گوشت را در برنامه غذایی خود محدود کنید.

اگر قصد استفاده از گوشت چرخ شده را دارید مطمئن شوید که از گوشت قرمز و بدون چربی استفاده کنید و برای اطمینان بیشتر آن را در منزل تهیه کنید.

شیرینی

بسیاری از مردم ترجیح می دهند که صبح خود را با صرف شیرینی برای صبحانه آغاز کنند، بی خبر از اینکه مصرف کیک ها و شیرینی ها چگونه می تواند بر سلامتی تاثیر منفی داشته باشند. انواع شیرینی ها از آرد، کره و شکر تهیه می شوند و به آن ها انواع مربا، عسل، شکلات، خامه و سایر مخلفات پر چرب و شیرین اضافه می شود.

بنابراین، شیرینی ها پر از چربی های ناسالم هستند که منجر به تجمع چربی در ناحیه شکم می شوند. بهترین انتخاب برای یک صبحانه سالم و ورزشی، از ماست و میوه های تازه تشکیل شده است که می توانید آن را با مقدار کمی جو دوسر ترکیب کنید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.