بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت

پوکت یکی از شهرهای جذاب و دیدنی تایلند است که مقصد بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. همچنین به دلیل قرار گرفتن پوکت در کنار اقیانوس و سواحل آن، از آب و هوای گرم و شرجی برخوردار است. در ادامه به توضیح بیشتر جهت اطلاع از بهترین زمان سفر به پوکت و بازدید از جاذبه های دیدنی آن پرداخته ایم.

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت از نظر آب و هوا

آب و هوای پوکت در ماه های نوامبر تا آوریل (10 آبان تا 10 اردیبهشت) برای گردشگری و دیدن جاذبه های این جزیره بسیار ایده آل است. همچنین وضعیت آب و هوا در این زمان برای فعالیت های ساحلی نظیر شنا، قایقرانی و … مناسب است. در واقع در این بازه زمانی دمای میانگین هوا به 7/26 درجه سانتیگراد می رسد و برای قدم زدن در سواحل دریا و تفریح بسیار مناسب و لذت بخش است. ناگفته نماند که به دلیل شرایط آب و هوایی ایده آل و ورود بسیاری از گردشگران به این جزیره، هزینه هتل های اقامتی نیز به اوج خود می رسد.

خطرات احتمالی سفر به پوکت در ماه های می تا اکتبر 

سفر به این جزیره از طریق تور پوکت در ماه های می تا اکتبر (11 اردیبهشت تا 9 آبان) که به عبارتی به فصل باد و بارش های موسمی معروف است، خطرناک است. در این زمان بارش های شدید و موج های سهمگین اقیانوس ها به ساحل برخورد کرده و خطرات بسیاری را برای گردشگران ایجاد می کند. همچنین شنا و سایر فعالیت های ساحلی در این فصل ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به وجود آورد. با این حال افرادی که با بارش باران مشکلی ندارند و به دلیل هزینه پایین هتل های اقامتی قصد عزیمت به این جزیره را دارند، بایستی در هنگام بازدید از جاذبه های گردشگری احتیاط کنند.

بهترین زمان سفر به پوکت جهت بازدید از مراکز خرید

می توان گفت یکی از بهترین جاذبه های گردشگری، بازدید و خرید از بازارها و فروشگاه های متنوع این شهر است. بنابراین بهترین زمان سفر به پوکت برای استفاده از تخفیف های ویژه مراکز خرید، اواسط ماه ژوئن تا اواسط آگوست است. در واقع در این زمان تاجرهای بسیاری اجناس با کیفیت و مرغوب خود را با 10 تا 80 درصد تخفیف به مشتریان ارائه می دهند. با این حال پوکت دارای فروشگاه های متنوع و مراکز خرید بسیاری است که می توانید اجناس مورد علاقه خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت برای شرکت در فستیوال ها

در شهر پوکت هر ماه فستیوال ها و رویدادهای مهیج و جذاب برگزار می شود که گردشگران می توانند با توجه به علایق خود در آنها شرکت کنند. بنابراین با انتخاب بهترین زمان سفر به پوکت، می توانید در بهترین فستیوال نیز شرکت کنید. در ادامه به معرفی فستیوال ها و زمان برگزاری آنها پرداخته ایم:

  • ژانویه: یکی از جذاب ترین رویدادهای پوکت که در اواخر ژانویه برگزار شده و گردشگران بسیاری در آن شرکت می کنند، جشن های سال نو است. همچنین ممکن است این جشن ها در اوایل فوریه نیز برگزار شود. از دیگر رویدادهای اجرا شده در ژانویه، فستیوال قایق است که قایق های بادبانی مشهور بین المللی و کشتی های معتبر از سراسر جهان نشان داده می شوند.
  • فوریه: رویدادهایی که در این ماه در پوکت برگزار می شوند عبارتند از روز بزرگداشت ماخا بوچا، ولنتاین و فستیوال فانوس. این فستیوال ها بسیار جذاب بوده و مورد پسند بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.
  • مارس: از دیگر رویدادهای مهیج در این ماه، فستیوال تائو تپکا ساتری تائو سری سانتورن، روز ملی فیل تایلندی و روز سنت پاتریک می باشند.
  • آوریل: یکی از بزرگترین فستیوال های پوکت، هفته موتور سواری است که هر سال در اواسط آوریل برگزار می شود.همچنین روز بزرگداشت چاکری و جشن سال نو تایلندی موسوم به سونگکران نیز در ماه آوریل برگزار می شوند. با انتخاب تور پوکت در این تاریخ می توانید در این فستیوال شرکت کنید.
  • می: روز ملی کارگر، روز تاجگذاری و فستیوال بودا از جمله رویدادهای برگزار شده در این ماه می باشند.
  • ژوئن: رویدادهای بسیار جالبی در این ماه برگزار می شوند که می توان به جشنواره عروسی بابا، ماراتن بین المللی لاگونا پوکت، پرانا کان و فروش شگفت انگیز تایلند اشاره کرد.
  • جولای: از جمله فستیوال های مهیج این ماه می توان به فستیوال کاتو، تولد پادشاه و هفته مسابقه که در آن قایق سواری طی 4 روز برگزار می شود، اشاره کرد. بنابراین بسیاری از گردشگران این ماه را بهترین زمان سفر به پوکت می دانند.
  • آگوست: از دیگر فستیوال های رایج که در این ماه برگزار می شوند عبارتند از روز بزرگداشت ملکه و فستیوال ارواح گرسنه.
  • سپتامبر: از جمله فستیوال های مهم ماه سپتامبر، جشنواره ماه چینی و جشنواره گیاهخواری است.
  • اکتبر: روز بزرگداشت چولا لانگ کورن و جشن هالووین از دیگر فستیوال های هیجان انگیز در این ماه است.
  • نوامبر: فستیوال پیاده روی خیابان تالانگ، جشنواره لوی کراتونگ و مسابقه سه گانه لاگونا، رویدادهای برگزار شده در این ماه می باشند.
  • دسامبر: جشن سال نو، روز کریسمس و جشنواره مجسمه سازی ماسه ای از جمله فستیوال های مهم این ماه است و به همین دلیل گردشگران آن را بهترین زمان سفر به پوکت می دانند.
بهترین زمان سفر به پوکت

هزینه سفر به پوکت

هزینه سفر به پوکت با توجه به زمان سفر، نوع پرواز، هتل اقامتی و خدمات آن متفاوت است. در واقع هر چقدر تعداد ستاره های هتل و روزهای اقامت در آن بیشتر باشد، هزینه سفر نیز افزایش می یابد. در واقع برخی از افراد بهترین زمان سفر به پوکت را ماه های ژوئن، سپتامبر و اکتبر می دانند. زیرا در این ماه ها به دلیل شرایط آب و هوایی پوکت گردشگران کمتری به آن سفر می کنند.

در ماه های نوامبر تا آوریل که تعداد زیادی گردشگر قصد عزیمت به پوکت را دارند، هزینه اقامت در هتل، قیمت اجناس فروشگاه ها و همچنین بلیط رفت و برگشت نیز افزایش می یابد. بنابراین با توجه به شرایط مالی و آنچه از یک سفر انتظار دارید، می توانید به صورت تقریبی هزینه سفر به پوکت را تخمین بزنید. با این حال هم می توانید یک سفر ایده آل و مجلل، هم یک سفر معمولی را با توجه به بودجه خود تجربه کنید.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.