خواص به

تمام خواص شگفت انگیز «میوه به» برای سلامتی و زیبایی

خواص به بسیار زیاد است و اگر بخواهیم به طور خلاصه به تعدادی از آن ها اشاره کنیم می توانیم، جلوگیری از سرطان، تسریع کاهش وزن، مبارزه با التهاب، کاهش تهوع و اختلالات معده، سلامت پوست، کنترل فشار خون، کنترل واکنش های آلرژیک، درمان بیماری های چشم و کبد، افزایش سلامت مو و گردش خون و درمان گلو درد را نام ببریم. به یکی از شگفت انگیز ترین میوه های طبیعت است.

به چیست؟

میوه ها در انواع رژیم های غذایی سالم بسیار مهم هستند، زیرا آنها با دارای مواد مغذی ضروری که بدن ما برای حفظ سلامت به آنها نیاز دارد، می باشند. در حالی که بسیاری از ما میوه هایی مانند پرتقال، انبه، آناناس، سیب، انگور، موز و غیره را به طور گسترده مصرف می کنیم، میوه های خاصی وجود دارند که بسیاری از ما از آن آگاه نیستیم. به یکی از این میوه های نادر است که حاوی مواد مغذی گوناگونی برای ارتقاء سلامتی می باشد.

به یک میوه معطر از خانواده روساکا می باشد که از هم خانواده های آن می توان گلابی و سیب را نام برد. میوه به از درختان بومی مناطق گرم و معتدل جنوب غربی آسیا می باشد و یک میوه فصلی است که از پاییز تا زمستان قابل برداشت می باشد. هنگامی که این میوه طور کامل برسد، رنگ آن به رنگ زرد طلایی نزدیک میشود و شبیه به گلابی است.

مانند بسیاری از میوه ها، به هم سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های A، C و B و مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، سلنیوم، کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن و همچنین فیبر می باشد. علاوه بر این ها، میوه به دارای چربی بسیار ناچیزی است و در مقابل غنی از برخی از ترکیبات آلی مانند لیمونن، اپیکاتچین گالات و چندین مواد مغذی کلیدی دیگر است.

با خواص به بیشتر آشنا شوید

خواص بی نظیر به برای سلامتی

به دارای خواص بی شماری می باشد

به می تواند از سرطان جلوگیری کند

جای تعجب ندارد که سرطان در حال حاضر یکی از بیماری های مورد بحث جهان است. بنابراین هر چیزی که می تواند احتمال ابتلا به سرطان را به حداقل برساند معمولا بسیار محبوب می شود. سطح آنتی اکسیدان بالا و ترکیبات فنلی موجود در به، در از بین بردن یا خنثی سازی رادیکال های آزاد بدن بسیار موثر است. رادیکال های آزاد، محصولات جانبی مضر تولید شده در متابولیسم سلولی هستند که می توانند منجر به مرگ یا جهش سلول های سالم شوند. عناصر آنتی اکسیدانی موجود در به، به طور مستقیم با کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان ارتباط دارند.

کاهش وزن سریع با به

به یکی از موثرترین راههای کاهش وزن و اطمینان از سوخت و ساز سریع است که به هضم بهتر غذاها کمک می کند. به یک میوه سرشار از فیبر است که مصرف بالای فیبر به دستگاه گوارش شما برای بهبود عملکرد و هضم غذاها کمک می کند. همچنین فیبرها به کاهش اشتهای کاذب کمک کرده و باعث کاهش مصرف غذا می شوند.

خاصیت ضد التهابی به

به یک منبع عالی از ویتامین C است که حدود 25 درصد از نیاز روزانه  این ویتامین را تامین می کند. ویتامین C به تقویت ایمنی و درمان بیماری های التهابی کمک می کند. میوه به و عصاره تولید شده از دانه های آن می تواند برای درمان سیسیت و درماتیت خارجی استفاده شود. همچنین می تواند برای درمان افراد مبتلا به آلرژی های غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

به می تواند تهوع و اختلال معده را درمان کند

به یک درمان بسیار موثر برای تهوع حاملگی و اختلال معده است. اگر میوه به را با عسل میل کنید، می تواند به درمان اسهال، کولیت، مسائل روده و یبوست کمک کند. عصاره دانه های آن نیز برای درمان هموروئید استفاده می شود.

مراقبت از پوست یکی از خواص به است

سطح بالای ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در به، برای حفظ سلامت پوست شما بسیار موثر هستند. آنتی اکسیدان ها برای کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد پوست، به حداقل رساندن چین و چروک ها، ریزش مو و محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر اشعه UV به طور شگفت انگیزی خوب عمل می کنند.

به برای تنظیم فشار خون مفید است

پتاسیم یکی از مواد معدنی کلیدی در بدن انسان است زیرا برای انتقال مؤثر مایعات به سلول های خونی و همچنین تنظیم فشار خون حیاتی است. هنگامی که فشار خون بالا می آید، پتاسیم می تواند شریان ها و رگ های خونی را آرام کند، بنابراین فشار روی قلب را کاهش می دهد. این، به نوبه خود، می تواند احتمال ایجاد شرایطی مانند تصلب شرایین را کاهش دهد که می تواند خطر ابتلا به حملات قلبی، سکته مغزی و مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهد.

خواص به برای کاهش آلرژی

این میوه به خاطر توانایی اش در کنترل واکنش های آلرژیک مشهور است. اگر از آن به صورت ژل یا کرم بر روی پوست استفاده شود، می تواند به کاهش علائم درماتیت و مشکلات مشابه پوستی کمک کند. سطح بالای ویتامین C نیز در کنترل التهاب و زیبایی و سلامت پوست شما موثر است.

به در درمان بیماری های چشم و کبد موثر است

مصرف مرتب به برای افرادی که دچار مشکلات کبدی و و همچنین مشکلات چشمی هستند مفید است. در چین، دانه های به را آب پز کرده و خیس می کنند و سپس با آن نوعی ژل تهیه می کنند که برای آرامش دادن به چشم، التهاب و گلو درد استفاده می شود.

افزایش سلامت مو و گردش خون توسط به

این میوه غنی از مواد معدنی روی، آهن و مس می باشد. تمام این سه مواد معدنی علاوه بر چندین ترکیب دیگر برای ایجاد گلبول های قرمز سالم ضروری هستند. هنگامی که سطح گلبول قرمز در بدن شما بالا است، گردش خون در بدن افزایش می یابد و آن به این معنی است که اکسیژن به تمام نقاط بدن انتقال می یابد. این مورد شامل افزایش جریان خون به پوست و مو می شود که سلامت فولیکول های مو را تضمین کرده و باعث افزایش رشد مو می شود.

ضد ویروس بودن یکی از مهم ترین خواص به می باشد

مطالعات نشان می دهد که میوه به دارای خواص ضد ویروسی است. علاوه بر این، به می تواند به محافظت از بدن در برابر گازهای گلخانه ای، سرماخوردگی، آلرژی و چند بیماری دیگر کمک کند.

درمان مشکلات گلو

دانه های به یک منبع عالی برای درمان مشکلات گلو مانند سوزش و خلط گلو و سایر شرایط مشابه است. روغن استخراج شده از دانه های به در جلوگیری از عرق کردن موثر است و همچنین به تقویت قلب و تقویت معده و کبد کمک می کند.

نکته بسیار مهم: ممکن است در حال حاضر شواهدی بر خطرات و عوارض مصرف میوه به وجود نداشته باشد اما دقت داشته باشید که این میوه دارای مقادیر بسیار کمی سیانید است که مصرف بیش از حد آن را خطرساز می کند.

نظر یا سوالی دارید؟
* نظر شما پس از تایید نمایش داده می شود.